Rusza przebudowa przystanku przy Płockiej w Warszawie
Rusza przebudowa przystanku Płocka, z którego korzysta coraz więcej pasażerów. Przesiadki z tramwajów do metra będą teraz bardziej bezpieczne i wygodniejsze.
Poszerzone zostaną obydwie platformy przystankowe, przy których zatrzymują się tramwaje. Jedną do 4,5 metra, a drugą do 6,5 metra. Zapewni to pasażerom większą wygodę, nie będą musieli się tłoczyć i przeciskać na wąskim przystanku. Podwyższy to także poziom bezpieczeństwa. Pojawią się też inne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo – jednym z nich będzie budowa azylu dla pieszych na przejściu przez ul. Wolską na zachodniej części skrzyżowania.
Dłuższe zielone dla kierowców, dla pieszych tyle samo
Liczba pasów drogowych się nie zmieni. Pozostaną po dwa do jazdy prosto – do centrum i z centrum. Będzie można skręcać w Płocką i w Skierniewicką. Pozostanie oddzielny pas do skrętu w Skierniewicką, a dla skrętu w Płocką zbudowana zostanie zawrotka na wysokości ul. Sokołowskiej. Rozwiązanie jest bezpieczniejsze niż obecna organizacja ruchu na skrzyżowaniu. Kierowcy jadący na wprost do centrum będą mieli dłużej włączone zielone światło o 20 sekund w każdym cyklu zmian świateł, co wpłynie na poprawę warunków przejazdu autem. Piesi będą mieli na przejście ten sam czas, co dziś.
Terminy
Przebudowa przystanków i zmiana organizacji ruchu drogowego przy Płockiej potrwa maksymalnie pięć tygodni. Inwestycja w związku ze wzrostem liczby pasażerów jest prowadzona na zlecenie Zarządu Transportu Miejskiego i została zatwierdzona przez Zarząd Dróg Miejskich i policję.
Wielkie poszerzanie przystanków tramwajowych w Warszawie
Poszerzonych już zostało 14 przystanków na Grochowskiej. Dzięki temu mogą z nich korzystać osoby z niepełnosprawnościami, osoby opiekujące się dziećmi w wózkach oraz także seniorzy.
Tramwaje Warszawskie przygotowują także dokumentację dwóch kolejnych tras, gdzie poszerzone zostaną perony przystankowe. Pierwsza to Jana Pawła II, od kina Femina do ronda Babka. Złożony został wniosek o decyzję środowiskową, po zakończonych pracach nad raportem oddziaływania inwestycji na środowisko. Druga z nich to Grójecka i Krakowska – przygotowana została już koncepcja, nad którą tramwajarze będą wspólnie pracować z miejskimi drogowcami.
Poszerzanie przystanków tramwajowych przygotowują nie tylko w Tramwajach Warszawskich. Modernizacją Alej Jerozolimskich między rondem Czterdziestolatka a Mostem Poniatowskiego zajmie się Zarząd Dróg Miejskich. Inwestycja obejmie także przebudowę torów tramwajowych i wszystkich przystanków.
Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl