Prace na linii kolejowej Zamość Szopinek – Hrubieszów
Nowe szyny i podkłady montuje specjalistyczna maszyna PUN między Zamościem a Hrubieszowem (LK72). Inwestycja o wartości ok. 10 mln zł, realizowana jest przez PLK ze środków własnych.
– Efektywnie wykorzystywane środki własne PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. zapewniają lepsze parametry techniczne linii kolejowych. Prace na linii numer 72 to zapowiedź dogodniejszych podróży między Hrubieszowem a Zamościem. Takimi działaniami zwiększamy rolę kolei, jako sprawnego i ekologicznego środka transportu w codziennych i okazjonalnych podróżach – powiedział Piotr Kaliszewski, asystent wiceministra infrastruktury Andrzeja Bittela.
Na części trasy, wykonawca wykorzystał staro użyteczne szyny i podkłady, pozyskane po modernizacji linii kolejowej Otwock – Lublin Główny (LK7). Wymieniono już ponad 19 000 podkładów, z czego 11 200 stanowiły materiały z linii na Lublin.
Po wymianie podkładów i szyn na szlak wyjedzie oczyszczarka tłucznia. Nowe szyny będą zgrzewane, a tor ustabilizowany. Klasyczne połączenie szyn między Zamościem a Hrubieszowem zostanie zastąpione bezstykowym, co zmniejszy oddziaływanie linii na otoczenie, zredukuje poziom hałasu i wibracji. Podróże będą cichsze i bardziej komfortowe.
Dzięki inwestycji PLK, planowane jest skrócenie podróży na modernizowanym szlaku o ok. 10 minut. Teraz pociągi pasażerskie jadą z prędkością 60 km/h, po wymianie torów planowane jest przyśpieszenie o 20 km/h. Dla pociągów towarowych maksymalna prędkość wynosi 50 km/h, po modernizacji będzie o 10 km/h wyższa.
Prace prowadzone z budżetu własnego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. za ok 10 mln zł. Roboty mają zakończyć się w IV kwartale 2022 r.