Oferty w przetargu na projekt i budowę S6 Skórowo – Leśnice
GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na projekt i budowę drogi ekspresowej S6 Skórowo – Leśnice. W przetargu wpłynęło 8 ofert. Kolejnym krokiem będzie ich analiza pod kątem formalnym i merytorycznym.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej S6 między węzłami Skórowo i Leśnice o długości ok. 11 km. Zadanie obejmuje również budowę węzła drogowego Leśnice oraz infrastruktury towarzyszącej drodze ekspresowej. Do przetargu stanęło osiem podmiotów – firm i konsorcjów. Najtańszą ofertę na kwotę 344,4 mln zł złożyło PUT Intercor. Najdroższą ofertę na kwotę 430,2 mln zł złożyło konsorcjum firm Metrostav Polska i Metrostav Infrastructure. Zamawiający przeznaczył na to zadanie 482 mln zł.
Kryteria oceny ofert
Złożone oferty będą oceniane przy zastosowaniu następujących kryteriów: przedłużenie okresu gwarancji jakości na wybrane elementy infrastruktury o maks. 5 lat (maks. 30 proc.), skrócenie terminu realizacji kontraktu o maks. 3 miesiące (maks. 10 proc.) oraz cena (60 proc.).
Wszyscy oferenci zadeklarowali maksymalne wydłużenie gwarancji jakości i skrócenie terminu realizacji kontraktu.
Przed nami kolejne przetargi
W III kw. 2021 r. ruszą przetargi na budowę odcinków od Koszalina do obwodnicy Słupska. Obecnie ukończone są już projekty budowlane i wkrótce będą składane wnioski o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Trzy odcinki już są budowane
W województwie pomorskim budowane są już trzy odcinki S6 między Bożympolem Wielkim a Gdynią o łącznej długości ok. 42 km. W przetargu jest łącznie siedem odcinków S6 o długości 104 km: między Lęborkiem (Leśnicami) a Bożympolem Wielkim, druga jezdnia obwodnicy Słupska oraz Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej: odcinek Chwaszczyno – Żukowo i odcinek Żukowo – Gdańsk Południe wraz z obwodnicą Żukowa.
Tekst i grafika: GDDKiA