Przy ul. Księcia Janusza pod ul. Górczewską gotowa jest już betonowa konstrukcja stacji, trwa budowa komory torów odstawczych za stacją w kierunku zachodnim. Na stacji Młynów zbudowany jest poziom -1, czyli przyszłej antresoli z której pasażerowie będą schodzili na perony; trwają prace na poziomie -2. Na Płockiej gotowe są wszystkie ściany stacji, trwa betonowanie stropu stacji.
Rozbudowa II linii metra na Woli rozpoczęła się jesienią 2016 r. W głąb Woli metro pojedzie ze stacji Rondo Daszyńskiego. Będzie to ok. 3,5 km trasy Planowane stacje to: Płocka (C08) umiejscowiona pod ul. Płocką w rejonie skrzyżowania z ul. Wolską; Młynów (C07) planowana pod ul. Górczewską po wschodniej stronie wiaduktu kolejowego w rejonie ul. Sokołowskiej i Syreny oraz Księcia Janusza (C06) pod ul. Górczewską w rejonie skrzyżowania z ul. Księcia Janusza. Będą tu także tory odstawcze i komora do zawracania. Dojazd ze stacji Księcia Janusza na ul. Świętokrzyską będzie trwał ok. 12 minut.
Wykonawcą jest wybrana w przetargu turecka firma Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş., kwota kontraktu wynosi 1.147.999.590,00 zł brutto. Czas budowy to 38 miesięcy. Projektantem natomiast jest Biuro Projektów „Metroprojekt”.
Metro jest w Warszawie najszybszym i najsprawniejszym środkiem komunikacji. Pierwszą linią, która w całości działa od października 2008 r. dziennie jeździ ok. 550 tys. pasażerów. Pociągi na II linii metra rozpoczęły kursowanie 8 marca 2015 r. i dziś przewożą ponad 150 tys. pasażerów dziennie.
Budowany odcinek II linii metra na Woli to:
– długość: ok. 3,5 km,
– trzy stacje: Płocka, Młynów, Księcia Janusza,
– koszt budowy: 1,148 mld zł,
– wykonawca: Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş.,
– zakończenie budowy: 2019 r.,
– czas przejazdu do stacji Świętokrzyska: 10 – 12 min,
– przewidywana częstotliwość kursowania: co 1,5 – 2 min.
Autor: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy