YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Archiwum numerów


Budimex oddał do ruchu drogę S7
23 września 2017 r. kierowcy po raz pierwszy pojechali dwiema jezdniami nowej drogi ekspresowej S7 Jędrzejów-granica województwa świętokrzyskiego i małopolskiego. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




XII Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017, 26-29.09.2017, Gdańsk 2017-09-26
Międzynarodowe Targi Gdańskie SA i Grupa PKP mają zaszczyt zaprosić Państwa na 12. Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017, które odbędą się w dniach 26-29 września 2017 r. w AmbeExpo w Gdańsku.[...]


Prefabrykaty z Pekabeksu w czołowych projektach infrastrukturalnych
Rozmowa z Przemysławem Borkiem, prezesem zarządu Pekabex BET SA.[...]


Czekając na ożywienie, wykonawcy drogowi planują inwestycje w sprzęt budowlany
Pomimo wciąż tylko wyczekiwanego, a nie realnego ożywienia w budownictwie drogowym, firmy wykonawcze podtrzymują swój umiarkowany optymizm i są przekonane, że prędzej czy później przyspieszenie nadejdzie, zarówno w obszarze dróg krajowych, jak i lokalnych. W parze z rosnącymi oczekiwaniami idą także realne plany inwestycyjne firm budowlanych, które znaczące środki zamierzają przeznaczyć na wzmocnienie swoich parków maszynowych.[...]


Budowa obwodnicy Zabierzowa i DK47 Rdzawka-Nowy Targ
26 czerwca 2017 r. w siedzibie Oddziału GDDKiA w Krakowie minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał dwa aneksy do programów inwestycyjnych: obwodnicy Zabierzowa w ciągu DK79 oraz odcinka zakopianki Rdzawka-Nowy Targ. Podpisując dokumenty, minister powiedział, że kierowcy jadący z całego kraju na Podhale przestaną odczuwać uciążliwość, a przejazd będzie bezpieczniejszy i płynny. Natomiast obwodnica Zabierzowa stanie się elementem systemu komunikacyjnego Krakowa.[...]



NBI 2(53) marzec-kwiecień 2014

53




W numerze

Na początku marca br. nasze wydawnictwo zmieniło nazwę na NBI Media. Nazwa Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne będzie teraz funkcjonować wyłącznie jako tytuł czasopisma, które, przypomnę, zostało niedawno wpisane na listę czasopism punktowanych przez MNiSW, co jest bardzo dużym sukcesem.


 

Nowa nazwa lepiej oddaje charakter naszego wydawnictwa, otwartego na świat i ciekawe pomysły, stosującego nowoczesne formy komunikacji z odbiorcami i przekazu informacji. Nowe media są obecne w naszej działalności od dawna i przy ich użyciu przekazujemy najważniejsze wiadomości branżowe, a także oferujemy współpracującym firmom szeroki wachlarz usług reklamowych, szczególnie przez nasz portal BudownictwoInzynieryjne.pl.


Uprawiamy wiele obszarów aktywności, które chcemy nadal rozwijać pod nową, bardziej uniwersalną nazwą. Zajmujemy się wsparciem i kreacją wszelkich przedsięwzięć marketingowych związanych z reklamą w prasie branżowej, poligrafią, fotografią, filmem oraz eventami branżowymi. Do tego celu mamy odpowiednie narzędzia, oferujemy bowiem reklamę prasową i reklamę internetową, przygotowujemy wydawnictwa, w tym materiały reklamowe, na zlecenie firm we własnym studiu graficznym (wraz z drukiem), foto- i wideorelacje, organizujemy wydarzenia branżowe, obejmujemy patronatem medialnym konferencje, seminaria, targi i inne imprezy. Wszystko to składa się na kompleksową obsługę medialną firm działających w szeroko pojętej branży budownictwa inżynieryjnego.
Liczę na to, że spodoba się Państwu nasza nowa – prosta i łatwa do zapamiętania – nazwa, a jej dobra recepcja wzmocni naszą pozycję na rynku medialnym, na którym działamy z powodzeniem już blisko 10 lat.

Polski rynek budownictwa kolejowego w 2014 r. wart 5 mld zł

Mamy też dobre wiadomości z branży. W ocenie firmy konsultingowej PMR z Krakowa, w 2014 r. wartość rynku budownictwa kolejowego wzrośnie o ok. jedną trzecią i wyniesie 5,1 mld zł. W nowej perspektywie unijnej sektor kolejowy będzie miał do wykorzystania ponad 10 mld €, a w puli planowanych inwestycji większego znaczenia nabiorą budowy nowych linii kolejowych, wyceniane na 15 mld zł. Jednakże nie wszystkie z nowych połączeń kolejowych ostatecznie trafią do realizacji. Szeroko opisujemy inwestycję nowego Dworca Głównego w Krakowie oraz Pomorską Kolej Metropolitalną.

W Polsce trwa budowa bloków energetycznych wartych 20 mld zł


Wraz z początkiem 2014 r. również budownictwo energetyczne w Polsce wyraźnie przyspieszyło. Dzięki rozpoczęciu budowy dwóch bloków w Elektrowni Opole wartość bloków energetycznych znajdujących się w fazie budowy niemal się podwoiła. Dodatkowo na kolejne zakontraktowane miliardy złotych można liczyć w roku bieżącym. W 2024 r. inwestycje w energetykę konwencjonalną, wraz z atomem, mogą sięgnąć 100 mld zł.
Nie inaczej jest w branży budownictwa drogowo-mostowego, wystarczy przeczytać o moście przez Wisłę w Kamieniu, który jest w decydującej fazie budowy, oraz rozstrzygnięciu konkursu o nagrodę im. Maksymiliana Wolfa. Interesujące są też wnioski z konferencji Wrocławskie Dni Mostowe Obiekty mostowe w infrastrukturze miejskiej.

Most przez Wisłe w Kamieniu w decydujacej fazie budowy
 

O rozwoju infrastruktury miejskiej piszą prof. prof. Grażyna Łagoda i Marek Łagoda, twierdząc, że decydującym aspektem projektowania obiektów mostowych w mieście powinna być funkcjonalność i estetyka. Aby usprawnić ruch, konieczne są obwodnice, a trasy przelotowe powinny być budowane na różnych poziomach. Bez tego nie będzie dobrej organizacji ruchu. Dla rozwoju tras komunikacyjnych w miastach niezbędne są plany perspektywiczne, których stałość powinna być zagwarantowana przez konsekwencję i ciągłość decyzji władz.

VI Międzynarodowa Konferencja Technologie Bezwykopowe NO-DIG POLAND 2014

Polecam Państwu dodatek specjalny o technologiach bezwykopowych, przygotowany na konferencję No-Dig Poland 2014, w którym m.in. o technologiach bezwykopowej odnowy przewodów kanalizacyjnych na czasy kryzysu, metodzie ABCDE zarządzania stanem technicznym przewodów kanalizacyjnych, VII konkursie PFTT na prace dyplomowe magisterskie z zakresu technik bezwykopowych oraz aktualnych realizacjach bezwykopowych na świecie w dodatku Technologie bezwykopowe na sześciu kontynentach, cz. 5.

Technologie bezwykopowe w Katowickich Wodociągach S.A.


Katowickie Wodociągi S.A. informują, że niekwestionowanym liderem wśród stosowanych przez to przedsiębiorstwo technologii realizacji sieci są metody bezwykopowe, których udział w rynku budowlanym systematycznie wzrasta. Coraz częściej o wyborze technologii wykonywania robót decyduje szybkość podejmowania działań w procesie inwestycyjnym, w którym nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę. Skraca to przygotowanie inwestycji do realizacji o prawie rok.

Granty na projekty rozwojowe w Wodociągach Krakowskich


W tekście dotyczącym działalności Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji SA w Krakowie piszemy o współpracy spółki z uczelniami. Jedną z form tej współpracy jest wspólna realizacja grantów naukowo-badawczych. To odpowiedź przedsiębiorstwa na rosnące znaczenie nauki w rozwoju gospodarczym kraju. Wzrost nakładów na działalność badawczo-rozwojową służy i nauce, i gospodarce.
Zapraszam do lektury całego numeru.

Zapraszam do zapoznania się z zawartością całego numeru „NBI"

Mariusz Karpiński-Rzepa
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
redaktor naczelny 


Od Bałkanów po Nową Zelandię – wspomnienia mostowców, Woda. Ścieki. Osady. Problemy i propozycje rozwiązań (PDF)
Autor: Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
[bez logowania]
15 i 16 stycznia 2014 r. w Warszawie odbyła się konferencja Woda. Ścieki. Osady. Problemy i propozycje rozwiązań, zorganizowana przez Izbę Gospodarczą „Wodociągi Polskie” (IGWP). Wystąpienia przygotowali przedstawiciele nauki, praktycy i przedstawiciele związanych z branżą instytucji: Krajowego Zarządu Gospodarki Wodnej (KZGW), Głównego Inspektora Sanitarnego (GIS), Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW), Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju Regionalnego.

Srebrny jubileusz Ulma Construccion Polska SA (PDF)
Autor: Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
[bez logowania]
ULMA Construccion Polska SA, jeden z wiodących dostawców systemów deskowań i rusztowań w Polsce, obchodzi w tym roku jubileusz 25-lecia swojej działalności. Spółka jest polskim oddziałem hiszpańskiej firmy ULMA C y E, S. Coop., która oferuje usługi w ponad 30 krajach na całym świecie.

Autostrada-Polska i Maszbud 2014 (PDF)
Autor: Targi Kielce SA
[bez logowania]
Zakres branżowy targów budownictwa drogowego, które od 14 do 16 maja 2014 r. odbędą się w Targach Kielce, to nie tylko sprzęt do budowy dróg. Trzy wystawy towarzyszące AUTOSTRADZIE-POLSKIEJ: Międzynarodowe Targi Maszyn Budowlanych i Pojazdów Specjalistycznych MASZBUD, Międzynarodowe Targi Infrastruktury, Salon Technologia i Infrastruktura Lotnisk TRAFFIC-EXPO-TIL oraz Międzynarodowe Targi Transportu Drogowego – Pojazdy Użytkowe ROTRA, zapewniają zaplecze dla całej branży.

Jubileusz 75-lecia prof. Kazimierza Flagi (PDF)
Autor: Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
[bez logowania]
29 stycznia 2014 r. na Politechnice Krakowskiej świętowano jubileusz 75-lecia prof. Kazimierza Flagi, jednego z najwybitniejszych w Polsce ekspertów w dziedzinie budowy mostów i tuneli, konstrukcji betonowych, technologii betonu i prefabrykacji, budownictwa ogólnego oraz metod badań materiałów i konstrukcji budowlanych.

Polski rynek budownictwa kolejowego w 2014 r. wart 5 mld zł (PDF)
Autor: Katarzyna Bednarz, analityk rynku budowlanego, PMR
[bez logowania]
W 2014 r. wartość rynku budownictwa kolejowego wzrośnie o ok. jedną trzecią i wyniesie 5,1 mld zł. W nowej perspektywie unijnej sektor kolejowy będzie miał do wykorzystania ponad 10 mld €, a w puli planowanych inwestycji większego znaczenia nabiorą budowy nowych linii kolejowych, wyceniane na 15 mld zł. Jednakże nie wszystkie z nowych połączeń kolejowych ostatecznie trafią do realizacji.

59. Konferencja Naukowa Komitetu Inżynierii Lądowej i Wodnej PAN oraz Komitetu Nauki PZITB (PDF)
Autor: prof. dr hab. inż. Wojciech Radomski, przewodniczący Komitetu Naukowego konferencji, dr hab. inż. Anna Halicka, prof. PL, wiceprzewodnicząca Komitetu Organizacyjnego konferencji
[bez logowania]
15–20 września 2013 r. w Krynicy Zdroju odbyła się 59. Konferencja Naukowa KILiW PAN oraz KN PZITB. Jej bezpośrednim organizatorem był Wydział Budownictwa i Architektury Politechniki Lubelskiej, a miejscem obrad hotel Krynica.

W Polsce trwa budowa bloków energetycznych wartych 20 mld zł (PDF)
Autor: Bartłomiej Sosna, główny analityk rynku budowlanego, PMR
[bez logowania]
Wraz z początkiem 2014 r. budownictwo energetyczne w Polsce wyraźnie przyspieszyło. Dzięki rozpoczęciu budowy dwóch bloków w Elektrowni Opole wartość bloków energetycznych znajdujących się w fazie budowy niemal się podwoiła. Dodatkowo na kolejne zakontraktowane miliardy złotych można liczyć w roku bieżącym. W 2024 r. inwestycje w energetykę konwencjonalną, wraz z atomem, mogą sięgnąć 100 mld zł.

Granty na projekty rozwojowe w Wodociągach Krakowskich (PDF)
Autor: Anna Biedrzycka, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
[bez logowania]
Miejskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji SA w Krakowie rozszerza współpracę z uczelniami. Jedną z form tej współpracy jest wspólna realizacja grantów naukowo-badawczych. To odpowiedź przedsiębiorstwa na rosnące znaczenie nauki w rozwoju gospodarczym kraju. Wzrost nakładów na działalność badawczo-rozwojową służy i nauce, i gospodarce.

Technologie bezwykopowe w Katowickich Wodociągach S.A. (PDF)
Autor: Jan Psiuk, dyrektor ds. inwestycyjno-remontowych, Katowickie Wodociągi S.A.
[bez logowania]
Niekwestionowanym liderem wśród technologii realizacji sieci są metody bezwykopowe, których udział w rynku budowlanym systematycznie wzrasta. Coraz częściej o wyborze technologii wykonywania robót decyduje szybkość podejmowania działań w procesie inwestycyjnym, w którym nie jest wymagane uzyskanie pozwolenia na budowę. Skraca to przygotowanie inwestycji do realizacji o prawie rok.

XXII Targi WOD-KAN 2014 w Bydgoszczy (PDF)
Autor: Dorota Jakuta, dyrektor Izby Gospodarczej „Wodociągi Polskie”, komisarz targów
[bez logowania]
20 maja 2014 r. rozpoczną się XXII Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN 2014. Jak co roku, targi odbędą się w Bydgoszczy, na terenach Centrum Wystawienniczo-Targowego w Myślęcinku.

Systemy sterowania i kontroli w technologiach bezwykopowych (PDF)
Autor: Angelika Druzgała, studia doktoranckie, Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica, Wydział Wiertnictwa, Nafty i Gazu
[bez logowania]
Do poszczególnych metod bezwykopowego budowania sieci podziemnych przypisany jest konkretny system sterowania i kontroli parametrów przebiegu osi otworu. Od zastosowanego systemu zależy dokładność danych, do których zalicza się m.in. wartość odchylenia spadku i odchylenia w planie osi wbudowanego rurociągu od przewidzianego w dokumentacji.

Technologie bezwykopowej odnowy przewodów kanalizacyjnych na czasy kryzysu (PDF)
Autor: prof. dr hab. inż. Andrzej Kuliczkowski, Politechnika Świętokrzyska
[bez logowania]
Tytuł artykułu może niektórym czytelnikom sugerować, że zostaną w nim omówione technologie tańsze i nieco gorsze od powszechnie stosowanych pod względem uzyskiwanych efektów technicznych. Rozumowanie takie byłoby jednak błędne.

Metoda ABCDE zarządzania stanem technicznym przewodów kanalizacyjnych (PDF)
Autor: dr inż. Emilia Kuliczkowska, Politechnika Świętokrzyska
[bez logowania]
Dokładna ocena stanu technicznego przewodu kanalizacyjnego jest możliwa po jego odkrywce i wykonaniu ekspertyzy konstrukcyjnej. Przeprowadzanie takich ekspertyz na każdym przewodzie kanalizacyjnym w danym mieście byłoby jednak nieuzasadnione względami techniczno-ekonomicznymi.

Polska Fundacja Technik Bezwykopowych w 2013 r. – najważniejsze działania (PDF)
Autor: prof. dr hab. inż. Andrzej Kuliczkowski, Politechnika Świętokrzyska
[bez logowania]
Rozwój oraz wspieranie badań z dziedziny technik bezwykopowych, rozpowszechnianie informacji o bezwykopowych technikach układania i odnawiania instalacji dla wody, ścieków, gazu, elektryczności, telekomunikacji i c.o. oraz informowanie społeczeństwa o korzyściach wynikających ze stosowania technik bezwykopowych to statutowe cele Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych (PFTT).

Profesor Andrzej Kuliczkowski nagrodzony przez Politechnikę Świętokrzyską (PDF)
Autor: Jan Marek, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
[bez logowania]
Prof. dr. hab. inż. Andrzej Kuliczkowski został nagrodzony statuetką nr 1 Wydziału Inżynierii Środowiska, Geomatyki i Energetyki Politechniki Świętokrzyskiej w Kielcach w uznaniu zasług włożonych w rozwój tego Wydziału.

Tunele wieloprzewodowe dawniej i współcześnie (PDF)
Autor: Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
[bez logowania]
Autorami książki Tunele wieloprzewodowe dawniej i współcześnie, wydanej przez Politechnikę Świętokrzyską w Kielcach w ramach serii Monografie, Studia, Rozprawy nr 58, są prof. dr hab. inż. Andrzej Kuliczkowski z Politechniki Świętokrzyskiej i prof. dr hab. inż. Cezary Madryas z Politechniki Wrocławskiej.

VII konkurs PFTT na prace dyplomowe magisterskie z zakresu technik bezwykopowych (PDF)
Autor: prof. dr hab. inż. Andrzej Kuliczkowski, prezes zarządu PFTT
[bez logowania]
Komisja konkursowa w składzie: przewodniczący Rady Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych (PFTT) mgr inż. Włodzimierz Dudlik  i wiceprezes  zarządu PFTT mgr inż. Benedykt Lipczyński, rozstrzygnęła konkurs na najlepsze prace magisterskie propagujące techniki bezwykopowe, opracowane w roku akademickim 2012/2013.

Technologie bezwykopowe na sześciu kontynentach, cz. 5 (PDF)
Autor: Joanna Król, Politechnika Świętokrzyska
[bez logowania]
W cyklu Technologie bezwykopowe na sześciu kontynentach wraz z Polską Fundacją Technik Bezwykopowych przedstawiamy zarys problematyki pierwszego w 2014 r. numeru czasopisma „Trenchless International”.

Nowy Dworzec Kraków Główny (PDF)
Autor: Biuro Prasowe PKP S.A.
[bez logowania]
PKP S.A. oddała do użytku nowy Dworzec Kraków Główny. Znajduje się on pod powierzchnią peronów i jest jednym z najnowocześniejszych węzłów komunikacyjnych w Polsce. Inwestycja była współfinansowana ze środków Unii Europejskiej.

Pomorska Kolej Metropolitalna pół roku po rozpoczęciu budowy (PDF)
Autor: Jan Marek, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
[bez logowania]
Budowa linii Pomorskiej Kolei Metropolitalnej (PKM) to najważniejszy i największy projekt komunikacyjny samorządu województwa pomorskiego. Jego celem jest podniesienie poziomu spójności społecznej i gospodarczej województwa dzięki stworzeniu systemu kolei regionalnej, zintegrowanego z układem komunikacji publicznej metropolii trójmiejskiej. Projekt obejmuje swoim zasięgiem głównie obszar aglomeracyjny Trójmiasta i przylegające powiaty (bytowski, kościerski, kartuski).

Most przez Wisłę w Kamieniu w decydującej fazie budowy (PDF)
Autor: Joanna Miciak, Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
[bez logowania]
Wkrótce Lubelszczyzna, Mazowsze i Świętokrzyskie zyskają ważne połączenie drogowe. Rusza kolejny etap budowy mostu w Kamieniu – ponad kilometrowej przeprawy przez Wisłę, która ma w istotny sposób usprawnić poruszanie się pomiędzy centralnymi ośrodkami w Lublinie, Radomiu i Kielcach a pozostałymi obszarami Polski wschodniej. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem i w ciągu najbliższych czterech miesięcy uda się spiąć oba brzegi Wisły, już od grudnia 2014 r. czas podróży na drugą stronę rzeki ulegnie znacznemu skróceniu – z co najmniej godziny do około trzech minut.

Obiekty mostowe w infrastrukturze miejskiej (PDF)
Autor: prof. dr hab. inż. Jan Biliszczuk, Politechnika Wrocławska, Instytut Inżynierii Lądowej
[bez logowania]
Seminaria pod hasłem Wrocławskie Dni Mostowe (WDM) odbywają się od 2005 r., na przełomie listopada i grudnia. Tematyka WDM nawiązuje do aktualnych zagadnień polskiego mostownictwa i w zamierzeniu organizatorów poszczególne tomy materiałów seminaryjnych stanowią podsumowanie ważnych etapów rozwoju tego obszaru inżynierii w Polsce. Tematyka ostatnich WDM dotyczyła miejskich obiektów mostowych.

Obiekty mostowe w obszarach miejskich (PDF)
Autor: dr hab. inż. Grażyna Łagoda, prof. PW, Politechnika Warszawska, Wydział Inżynierii Lądowej, dr hab. inż. Marek Łagoda, prof. Ibdim, Instytut Badawczy Dróg i Mostów, Warszawa
[bez logowania]
Specyfikę projektowania i budowy mostów miejskich można przedstawić w trzech aspektach. Pierwszy aspekt, techniczny, mówi o warunkach technicznych, w jakich budujemy i projektujemy mosty, drugi to aspekt estetyczny, wreszcie nie sposób nie poświęcić uwagi uwarunkowaniom pozatechnicznym.

Inwestycje mostowe województwa małopolskiego realizowane i planowane do wykonania w najbliższych latach (PDF)
Autor: Tomasz Dąbrowski, Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie, Wydział Utrzymania Dróg i Mostów
[bez logowania]
W artykule opublikowanym w poprzednim numerze „Nowoczesnego Budownictwa Inżynieryjnego” Tomasz Dąbrowski przedstawił inwestycje mostowe zrealizowane w województwie małopolskim w latach 1999–2013. W tym artykule pisze o przeprawach mostowych obecnie realizowanych oraz planowanych do realizacji. Inwestorem budowy wszystkich omawianych obiektów jest Zarząd Dróg Wojewódzkich (ZDW) w Krakowie, który od 15 lat buduje mosty w województwie małopolskim.

XIX Europejska Wyprawa Mostowa Rumunia, Ukraina, Słowacja, cz. 3 (PDF)
Autor: prof. dr hab. inż. Kazimierz Flaga dr h.c., Politechnika Krakowska
[bez logowania]
To trzecia i ostatnia część relacji z XIX Europejskiej Wyprawy Mostowej Bałkany – Karpaty 2013, zorganizowanej od 6 do 20 lipca 2013 r. przez Katedrę Budowy Mostów i Tuneli Politechniki Krakowskiej. Trasa wyprawy biegła przez 11 krajów europejskich, a w tym artykule opisano pobyt w Rumunii i na Ukrainie oraz powrót przez Słowację.

Monitoring inklinometryczny ścian szczelinowych (PDF)
Autor: Alicja Ficek, Łukasz Krywult, Budokop Sp. z o.o., Mysłowice
[bez logowania]
W artykule przedstawiono wyniki pomiarów inklinometrycznych przemieszczeń poziomych ścian szczelinowych, wykonywanych przez kilkanaście miesięcy na budowie głęboko posadowionego obiektu, zlokalizowanego wśród zwartej zabudowy miejskiej, w trudnych warunkach gruntowo-wodnych podłoża oraz przy zmiennych warunkach pogodowych. Inklinometry, które zabudowano w ścianach szczelinowych, umożliwiły prowadzenie pomiarów przemieszczeń poziomych na znacznej wysokości monitorowanej konstrukcji. Pozwalało na wczesne podejmowanie określonych przedsięwzięć w celu przeciwdziałania powstającym zagrożeniom.


Reklamy
Soletanche SSAB Uponor DCS Amago Lloyd Polska Mosty Polskie Sitech Polska
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję