Udostępniony odcinek wpina się do autostrady A2 poprzez węzeł Poznań Zachód a kończy na węźle Mosina w miejscowości Wronczyn.
Wybudowany został jeden węzeł – Mosina – dostępny w pełnym zakresie oraz węzeł Konarzewo i Stęszew które zostaną w pełni skomunikowane z drogami lokalnymi po uruchomieniu drugiej jedni. Aktualnie nie ma możliwości zjazdu z tych węzłów. Dojazd do DK32 odbywa się poprzez obecną drogę krajową nr 5. W celu zagwarantowania bezpieczeństwa użytkownikom, na nowej drodze obowiązuje ograniczenie prędkości do 70 km na godzinę, odseparowane zostały pasy ruchu przy pomocy tablic oznakowania poziomego U21 w celu wydzielenia przeciwległych kierunków ruchu oraz ustawione zostały znaki ostrzegawcze A-18b – uwaga na zwierzęta dzikie.
Droga ekspresowa S5 jest priorytetem w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2020, jak zostanie w całości oddana do użytku, stanie się jedną z najistotniejszych tras szybkiego ruchu w Polsce. Droga S5 docelowo połączy Nowe Marzy (A1), Bydgoszcz, Poznań (A2) i Wrocław (A8) oraz zapewni sprawną komunikację pomiędzy województwami dolnośląskim, wielkopolskim i kujawsko-pomorskim.
W budowie pozostają dwa odcinki od Wronczyna poprzez Kościan do Radomicka długości 35 km. Planowany termin oddania od użytku ostatnich fragmentów S5 to IV kwartał 2019 roku. Tym samy kierowcy na koniec przyszłego roku będą mogli skorzystać z całej S5 z Poznania do Wrocławia.
Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Poznań