Trwa modernizacja odcinków trasy E30 między Katowicami a Krakowem, w tym min. na odcinku Krzeszowice – Kraków Mydlniki. Wielobranżowa inwestycja, obejmuje tory, perony, sieć trakcyjną, urządzenia sterowania ruchem kolejowym oraz przejazdy kolejowo-drogowe i wiadukty. Ruch pociągów jest utrzymany jednotorowo. Do zakresu prac dostosowywana jest komunikacja kolejowa i drogowa.
Zmiany w komunikacji
Od 25 czerwca do 15 lipca br., ze względu na testy urządzeń sterowania ruchem kolejowym na zmodernizowanym odcinku Krzeszowice – Zabierzów, będą zmiany w kursowaniu pociągu Oświęcim – Kraków – Oświęcim. Podróżni pociągu Przewozów Regionalnych, odjeżdżającego z Oświęcimia o godz. 3.30 do Krakowa, przesiądą się w Krzeszowicach do autobusów komunikacji zastępczej. Jeden pojedzie bezpośrednio do Krakowa (bez postojów na przystankach) a drugi zatrzyma się w Rudawie, Zabierzowie, Krakowie Mydlnikach Wapiennik, Krakowie Mydlnikach.
Komunikacja zastępcza będzie również na odcinku Kraków – Krzeszowice, za pociąg odjeżdżający z Krakowa o godz. 5.56 do Oświęcimia. W Krzeszowicach podróżni będą mogli przesiąść się do pociągu Przewozów Regionalnych, odjeżdżającego o godz. 6.49 i kontynuować jazdę w stronę Oświęcimia.
Zakończenie inwestycji na odcinku Krzeszowice – Kraków Mydlniki planowane jest pod koniec 2018 r. a zakończenie całej trasy Katowice – Kraków, w połowie 2020 r.
Efektem modernizacji linii Kraków – Katowice będzie podniesienie prędkości pociągów do 160 km/h, skrócenie czasu podróży do ok. 1 godz. oraz zwiększenie komfortu obsługi podróżnych i poziomu bezpieczeństwa. Szacowana wartość projektu opiewa na ok. 2 mld zł.
Autor: Dorota Szlachta, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.