YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


GDDKiA ułatwia przejazd przez w. Łódź Północ
GDDKiA wykorzysta trzeci wiadukt, aby ruch w obu kierunkach odbywał się oddzielnymi obiektami. 12 listopada nastąpiło przełożenie ruchu. Będzie to możliwe dzięki wykonanym w trakcie minionego weekendu pracom. [...]

III Warsztaty Geologii Inżynierskiej




VI Ogólnopolska Konferencja Konstrukcje Budowlane 2019, 22.11.2019, Warszawa 2019-11-22
22 listopada 2019 r. w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie odbędzie się VI edycja ogólnopolskiej konferencji Konstrukcje Budowlane 2019. Wydarzeniu patronują: Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, Izba Projektowania Budowlanego, Politechnika Warszawska oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich.[...]


Przepusty i przejścia dla zwierząt już wkrótce w Krakowie
Rozmowa z prof. UZ dr. hab. inż. Adamem Wysokowskim, kierownikiem Zakładu Dróg i Mostów na Uniwersytecie Zielonogórskim, przewodniczącym Komitetu Naukowego konferencji Przepusty i przejścia dla zwierząt.[...]


Pełen recycling plastiku jest możliwy
Reinhard Schneider, Marcin Dorociński i Marcin Meller wzięli udział w panelu dyskusyjnym „Czyste oceany bez plastiku – wizja czy przyszłość”. Problem plastiku jest jedną z najbardziej palących kwestii XXI wieku. Firma Werner & Mertz jest pionierem w dziedzinie 100% ponownego wykorzystania materiałów plastikowych - opakowania produktów marki Frosch powstają w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu. Proekologiczną strategię firmy zaprezentował w Sopocie prezes firmy, Reinhard Schneider, laureat tegorocznej Niemieckiej Nagrody Ochrony Środowiska.[...]


Otwarto nową siedzibę Szpitala Uniwersyteckiego w Krakowie
29 października 2019 roku o godzinie 11 nastąpiło uroczyste otwarcie nowej siedziby Szpitala Uniwersyteckiego (NNSU) w Krakowie-Prokocimiu. Od wmurowania kamienia węgielnego minęło 4,5 roku.[...]



ZRID dla S61 Śniadowo – Łomża Południe

Wydano już 3 ZRID dla przyszłej drogi ekspresowej S61. Tym razem wydano ZRID dla 17 km odcinka drogi S61 od węzła Śniadowo do węzła Łomża Południe. Teraz wykonawca będzie mógł, po przekazaniu terenu, rozpocząć prace budowlane.



Grafika: GDDKiA O/BiałystokDla mieszkańców terenów przez, które będzie przebiegać przyszła via Baltica decyzja ZRID oznacza rozpoczęcie procedury szacowania wartości nieruchomości przez biegłych rzeczoznawców pracujących na zlecenie wojewody podlaskiego.

Przypomnijmy, że wiosną oddaliśmy do ruchu blisko 13-kilometrową obwodnicę Suwałk, a kierowcy do dyspozycji mają w sumie 26 km trasy od Raczek do końca obwodnicy Suwałk. W realizacji w systemie „projektuj i buduj” jest pozostałe blisko 200 km trasy S61 w woj. podlaskim i warmińsko mazurskim. Prace budowlane trwają już na obwodnicy Szczuczyna. Po rozwiązaniu umowy z dotychczasowym wykonawcą końcowego odcinka S61, od Suwałk do granicy z Litwą, powtarzamy przetarg. Ogłoszenie jest już widoczne na platformie zakupowej pod linkiem https://gddkia.eb2b.com.pl pod numerem Id 133270.

Terminy

W nowym przetargu, GDDKiA wymaga, aby prace projektowe i roboty wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 26 miesięcy od daty zawarcia umowy i nie krótszym niż 24 miesiące od tej daty.

Do czasu objętego projektowaniem wlicza się okresy zimowe (tj. od 1 grudnia do 31 marca), natomiast nie wlicza się ich do etapu robót. Kryterium ceny wynosi 60 proc., kryteria pozacenowe (gwarancja, terminy, kompetencje lub uprawnienia do prowadzenia określonej działalności zawodowej itd.) – 40 proc. Zakładamy, że przetarg zostanie rozstrzygnięty do końca bieżącego roku.

Wkrótce ogłosimy również ponowny przetarg na wyłonienie wykonawcy odcinka Podborze – Śniadowo.

Droga ekspresowa S61 to odcinek międzynarodowego korytarza transportowego Via Baltica, łączącego kraje bałtyckie z zachodnią Europą. Część trasy Via Baltica stanowi również 105 km odcinek drogi ekspresowej S8 od węzła Powązkowska w Warszawie do obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej.

S61 w realizacji


Na terenie województwa podlaskiego w realizacji jest dziewięć odcinków S61 o łącznej długości ok. 134,6 km i wartości kontraktów budowlanych ponad 3,21 mld zł. W województwie warmińsko - mazurskim w realizacji są trzy odcinki o łącznej długości ok. 66,4 km i wartości kontraktów budowlanych 1,87 mld zł:
- Podborze – Śniadowo o długości ok. 19,5 km, rozwiązana umowa z wykonawcą;
- Śniadowo – Łomża Południe o długości ok. 17 km, umowa podpisana 9.02.2018 r., oddanie do ruchu planowane w IV kw. 2020 r., wartość – 380 mln zł, otrzymano ZRID;
- Łomża Południe – Łomża Zachód o długości ok. 7,2 km, umowa podpisana 21.12.2017 r., oddanie do ruchu planowane w IV kw. 2020 r., wartość – 218,1 mln zł;
- Łomża Zachód – Kolno o długości ok. 12,9 km, umowa podpisana 11.10.2018 r., oddanie do ruchu planowane w IV kw. 2021 r., wartość – 525,6 mln zł;
- Kolno – Stawiski o długości ok. 16,4 km, umowa podpisana 31.10.2017 r., oddanie do ruchu planowane w IV kwartale 2020 r., wartość – 288,3 mln zł;
- Stawiski – Szczuczyn o długości ok. 18 km, umowa podpisana 31.10.2017 r., oddanie do ruchu planowane w IV kwartale 2020 r., wartość – 342,1 mln zł;
- obwodnica Szczuczyna (II jezdnia) o długości ok. 6,6 km, umowa podpisana 26.05.2017 r., koniec prac planowany na I kw. 2020 r., wartość – 75 mln zł, otrzymano ZRID;
- Szczuczyn – Ełk Południe o długości ok. 23,3 km, umowa podpisana 6.08.2018 r., oddanie do ruchu planowane w III kw. 2021 r., wartość – 700 mln zł;
- Ełk Południe – Wysokie o długości ok. 22,9 km (wraz z połączeniem S16 do Ełku), umowa podpisana 19.07.2018 r., oddanie do ruchu planowane w III kw. 2021 r., wartość – 686 mln zł;
- Wysokie – Raczki o długości ok. 20,2 km, umowa podpisana 4.07.2018 r., oddanie planowane w połowie 2021 r., wartość – 484 mln zł;
- Raczki – obwodnica Suwałk, o 13 km, w użytkowaniu, realizacja łącznie z obw. Augustowa, oddana w 2014 r., wartość – 659 mln zł;
- obwodnica Suwałk o długości ok. 12,8 km, w użytkowaniu, oddana w II kw. 2019 r., wartość – 299,4 mln zł;
- obwodnica Suwałk – Budzisko (granica państwa) o długości ok. 24,2 km, otrzymano ZRID, rozwiązana umowa z wykonawcą. W toku powtórny przetarg.

Dla odcinka S61 od Szczuczyna do granicy państwa Polska otrzymała dofinansowanie w ramach projektu Łącząc Europę (CEF). Na realizację tej ważnej trasy Komisja Europejska przyznała dofinansowanie w wysokości ok. 414 mln euro.

Tekst i grafika: GDDKiA O/Białystok





Reklamy
PAM Aarsleff Geobrugg MPWiK Kraków Keller Uponor DCS Soletanche
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję