
























W 2020 r. GDDKiA udostępniła do ruchu niemal 140 km nowych dróg, a wraz z ich budową powstało wiele, mniejszych lub większych mostów, estakad i przepustów. W 2020 r. zbudowano, wyremontowano lub przebudowano 43 mosty na istniejącej sieci dróg krajowych. [...]




Uwaga: zmiana terminu![...]


Rozmowa z Arnoldem Bresch, członkiem zarządu, dyrektorem ds. realizacji inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.[...]


Branża IT, budownictwo i nieruchomości oraz e-commerce i digital marketing wbrew kryzysowi w górę. Za to w turystyce, gastronomii, hotelarstwie, retailu oraz produkcji seryjnej – zarobki lecą w dół. Sprawdzamy, jak pandemia zmieniła wynagrodzenia w poszczególnych sektorach rynku pracy. Oto dane z najnowszego raportu płacowego Devire.[...]


- Przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla regionu i całego naszego kraju. Koronawirus nie zatrzymuje polskich budów: trwają one w całym kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.[...]
ZRID dla S6 Bożepole Wielkie – Luzino
Gdański Oddział GDDKiA otrzymała decyzję ZRID dla odcinka drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie – Luzino. To 5 i ostatnia decyzja całego 42 km odcinka drogi ekspresowej S6 Bożepole Wielkie – Gdynia.


Wszystkie decyzje ZRID mają rygor natychmiastowej wykonalności.
Odcinek pierwszy, decyzja druga
Odcinek S6 między Bożympolem Wielkim a Luzinem ma długość 10,4 km i jest zlokalizowany w powiecie wejherowskim na terenie gmin Łęczyce i Luzino. Przyszła droga ekspresowa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny. W ramach tej inwestycji zostaną także wybudowane węzły Bożepole Wielkie, Strzebielino oraz Luzino. Ponadto powstanie obwód utrzymania drogi ekspresowej Luzino z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi. Ten odcinek został podzielony przez wykonawcę na dwie decyzje ZRID. Pierwszą decyzję otrzymaliśmy w styczniu br.
Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku wyniesie ok. 338 mln zł. Otrzymana decyzja obejmuje okolice Bożegopola Wielkiego oraz z drugiej strony - Luzina. Środkową część obejmuje ZRID ze stycznia br. Tym samym mamy komplet pięciu decyzji ZRID dla trasy S6 od Bożegopola Wielkiego do Gdyni o długości ok. 42 km.
Na pozostałych odcinkach budowy drogi ekspresowej są prowadzone m.in. prace ziemne, wznoszone obiekty mostowe oraz usuwane kolizje z sieciami infrastruktury technicznej. W dalszym ciągu kontynuowane są badania archeologiczne.
Komfort i bezpieczeństwo
Budowa drogi ekspresowej S6 przyczyni się do:
- zwiększenia bezpieczeństwa ruchu,
- skrócenia czasu przejazdu,
- podniesienia komfortu podróżowania i dojazdu do nadmorskich kurortów,
- poprawy lokalnych połączeń,
- zmniejszenia uciążliwości komunikacyjnych (m.in. hałasu, zanieczyszczeń powietrza).
Dofinansowanie UE
Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Tekst i grafika: GDDKiA O/Gdańsk
Odcinek pierwszy, decyzja druga
Odcinek S6 między Bożympolem Wielkim a Luzinem ma długość 10,4 km i jest zlokalizowany w powiecie wejherowskim na terenie gmin Łęczyce i Luzino. Przyszła droga ekspresowa będzie miała po dwa pasy ruchu w każdym kierunku i pas awaryjny. W ramach tej inwestycji zostaną także wybudowane węzły Bożepole Wielkie, Strzebielino oraz Luzino. Ponadto powstanie obwód utrzymania drogi ekspresowej Luzino z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi. Ten odcinek został podzielony przez wykonawcę na dwie decyzje ZRID. Pierwszą decyzję otrzymaliśmy w styczniu br.
Koszt prac budowlano-montażowych na tym odcinku wyniesie ok. 338 mln zł. Otrzymana decyzja obejmuje okolice Bożegopola Wielkiego oraz z drugiej strony - Luzina. Środkową część obejmuje ZRID ze stycznia br. Tym samym mamy komplet pięciu decyzji ZRID dla trasy S6 od Bożegopola Wielkiego do Gdyni o długości ok. 42 km.
Na pozostałych odcinkach budowy drogi ekspresowej są prowadzone m.in. prace ziemne, wznoszone obiekty mostowe oraz usuwane kolizje z sieciami infrastruktury technicznej. W dalszym ciągu kontynuowane są badania archeologiczne.
Komfort i bezpieczeństwo
Budowa drogi ekspresowej S6 przyczyni się do:
- zwiększenia bezpieczeństwa ruchu,
- skrócenia czasu przejazdu,
- podniesienia komfortu podróżowania i dojazdu do nadmorskich kurortów,
- poprawy lokalnych połączeń,
- zmniejszenia uciążliwości komunikacyjnych (m.in. hałasu, zanieczyszczeń powietrza).
Dofinansowanie UE
Inwestycja jest współfinansowana ze Środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Tekst i grafika: GDDKiA O/Gdańsk

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.