Przejście przez Wysokie Mazowieckie to przebudowa konstrukcji DK66 do nośności 11,5 tony na oś, wykonanie nowej nawierzchni jezdni o szerokości 7 metrów (z budową lewoskrętów na skrzyżowaniach zwykłych), przebudowa istniejących skrzyżowań z drogami poprzecznymi, budowa trzech nowych rond na skrzyżowaniach oraz nowego mostu nad rzeką Brok.
W ramach inwestycji powstaną też chodniki dla pieszych, ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe, przejścia z tzw. azylem dla pieszych oraz wysepki kanalizujące ruch. Przebudowana zostanie też infrastruktura techniczna, w tym oświetlenie drogowe, kanalizacja sanitarna, wodociąg, gazociąg, sieci elektroenergetyczne, powstanie kanał technologiczny.
W ramach zadania wybudowana zostanie też kanalizacja deszczowa wraz z urządzeniami oczyszczającymi i zbiornik retencyjno-odparowujący na wody deszczowe. Przejście przez Wysokie Mazowieckie jest inwestycją realizowaną przez GDDKiA (część drogowa) wspólnie z samorządem (dokumentacja, miejska infrastruktura i oświetlenie) oraz Polską Grupą Energetyczną (kablowa komunalna linia energetyczna).
Ogłoszenie przetargu planowane jest do końca bieżącego roku. Realizacja zadania 2020-2021.
Autor: GDDKiA O/Białystok