


























Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
ZRID dla autostrady A2 w. Kałuszyn – w. Groszki
Wojewoda Mazowiecki wydał decyzję ZRID na ok. 12-kilometrowy odcinek autostrady A2 pomiędzy węzłami Kałuszyn i Groszki. Umożliwia ona rozpoczęcie robót w terenie. 13 grudnia 2021 r. GDDKiA przekaże wykonawcy plac budowy.


Co jest do wykonania
Etap projektowania jest już zakończony, kolejny to realizacja robót w terenie. Wybudowane zostanie ok. 12 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. W ramach umowy powstanie również węzeł Groszki. Wykonane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany akustyczne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. bariery energochłonne).
Kontrakt
Wykonawcą inwestycji w formule „Projektuj i buduj” jest firma PUT Intercor. Umowa o wartości ok. 499,8 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od daty jej zawarcia, przy czym po uzyskaniu decyzji ZRID do czasu realizacji nie wlicza się przerw zimowych od 15 grudnia do 15 marca. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2023 r.
A2 na wschód od Warszawy
Mińsk Mazowiecki – Siedlce (ok. 37,5 km)
Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowania administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID dla zadań na odcinkach Groszki – Gręzów oraz Gręzów – Siedlce Zachód. Dla pierwszego odcinka termin zakończenia prac przewidziany został latem 2024 r., a dla drugiego jesienią 2023 r.
Etap projektowania jest już zakończony, kolejny to realizacja robót w terenie. Wybudowane zostanie ok. 12 km autostrady A2 o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu i rezerwą pod budowę w przyszłości trzeciego pasa ruchu. W ramach umowy powstanie również węzeł Groszki. Wykonane zostaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, urządzenia ochrony środowiska (np. ekrany akustyczne) i bezpieczeństwa ruchu drogowego (np. bariery energochłonne).
Kontrakt
Wykonawcą inwestycji w formule „Projektuj i buduj” jest firma PUT Intercor. Umowa o wartości ok. 499,8 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od daty jej zawarcia, przy czym po uzyskaniu decyzji ZRID do czasu realizacji nie wlicza się przerw zimowych od 15 grudnia do 15 marca. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest jesienią 2023 r.
A2 na wschód od Warszawy
Mińsk Mazowiecki – Siedlce (ok. 37,5 km)
Wojewoda Mazowiecki prowadzi postępowania administracyjne zmierzające do wydania decyzji ZRID dla zadań na odcinkach Groszki – Gręzów oraz Gręzów – Siedlce Zachód. Dla pierwszego odcinka termin zakończenia prac przewidziany został latem 2024 r., a dla drugiego jesienią 2023 r.
Siedlce – Biała Podlaska (ok. 63,5 km)
W kwietniu br. podpisano umowy na cztery kolejne fragmenty A2 od Siedlec do Białej Podlaskiej. 1 kwietnia dla odcinków Malinowiec – Łukowisko oraz Swory – Biała Podlaska, 14 kwietnia dla Siedlce Zachód – Malinowiec oraz Łukowisko – Swory. Na każdym zadaniu trwa opracowywanie dokumentacji niezbędnej do złożenia wniosku o wydanie decyzji ZRID. Planowany termin złożenia wniosków do właściwych terenowo urzędów wojewódzkich to połowa grudnia 2021 r.
Biała Podlaska – granica państwa (Kukuryki) (ok. 32 km)
We wrześniu br. podpisano umowę na wykonanie projektu budowlanego i uzyskanie niezbędnych decyzji umożliwiających realizacje robót w terenie. W styczniu 2022 r. GDDKiA planuje złożyć wniosek o decyzję ZRID do Wojewody Lubelskiego. Kolejnym etapem będzie ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji.
A2 na zachód od Warszawy
Na przełomie czerwca i lipca 2021 r. uzyskano decyzje środowiskowe na poszerzenie autostrady A2 województwach łódzkim i mazowieckim. Oznacza to, że w sumie ok. 89 km autostrady zyska dodatkowy pas ruchu. Po pozyskaniu finansowania GDDKiA ogłosi przetarg i wskaże harmonogram realizacji inwestycji. Docelowo autostrada od węzła Konotopa do węzła Pruszków będzie miała po cztery pasy ruchu na jednej jezdni, natomiast dalszy odcinek do węzła Łódź Północ trzy pasy ruchu. Rozbudowany odcinek autostrady A2 ma ułatwić w przyszłości szybki i bezpieczny dojazd m.in. do Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Źródło: tekst GDDKiA O/Warszawa, www.gov.pl/web/gddkia-warszawa/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.