YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Przetarg na zaprojektowanie obwodnicy Sztumu
GDDKiA wysłała do publikacji w Dzienniku Urzędowym UE ogłoszenie o przetargu na przygotowanie dokumentacji projektowej obwodnicy Sztumu w ciągu DK55. Droga powstanie w ramach Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. [...]

Awaria w „Czajce”, czyli kto się boi plastiku




Nowoczesne Technologie i Systemy Zarządzania w Transporcie Szynowym NOVKOL 2020, 2.12.2020 2020-12-02
[...]


Pomagamy łączyć Polskę, realizując fundamenty strategicznych obiektów infrastrukturalnych
Rozmowa z Hubertem Tomczakiem, dyrektorem zarządzającym Soletanche Polska Sp. z o.o.[...]


Pale i mikropale
Posadowienia głębokie w budownictwie należą obecnie do powszechnie stosowanych praktyk. Coraz więcej inwestycji wymaga przekazania obciążeń zewnętrznych na warstwy zalegające w głębi podłoża gruntowego lub polepszenia jego cech mechanicznych. Inżynierowie mają do dyspozycji szeroki zakres pali, co zawdzięczają transferowi nowych technologii oraz aktualnym możliwościom sprzętowym.[...]


Przegląd inwestycji tunelowych
Tunel ma wzmocnioną budowę wewnętrzną. Wykonawca oczyścił jej ceglaną powierzchnię, usunął poluzowane elementy i uzupełnił spoiny. [...]



Znamy preferowany wariant drogi S12 Radom – Puławy

KOPI przy Generalnym Dyrektorze Dróg Krajowych i Autostrad zatwierdziła STEŚ wraz z materiałami do uzyskania DŚU dla budowy drogi S12 na odc. węzeł Radom Południe (z węzłem) – Puławy (węzeł Puławy Zachód - poprzednia nazwa Bronowice).



 
Rekomendowany  wariant B  z podwariantem AB

Zweryfikowana została dokumentacja projektowa,  w tym również  analiza  wielokryterialna, gdzie w oparciu o kryteria środowiskowe, społeczne, ekonomiczne i techniczne został wskazany najkorzystniejszy wariant przebiegu przyszłej trasy.

Na przełomie 2020 i 2021 roku GDDKiA złoży do Regionalnej Dyrekcji  Ochrony Środowiska (RDOŚ) w Warszawie wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej, wskazując jako preferowany  wariant B  (kolor brązowy)  z podwariantem AB. Wariant o długości ok.  67  km  przebiegać będzie przez tereny miast i gmin  Orońsko, Kowala, Radom, Skaryszew, Gózd, Tczów, Zwoleń, Przyłęk,  Policzna i  Puławy.

Kolejnym etapem prac realizowanym w ramach umowy przez  konsorcjum firm Schuessler Plan Inżynierzy oraz Safage  będzie uszczegółowienie rozwiązań oraz  prace związane z rozpoznaniem geologicznym podłoża  dla wariantu, dla którego RDOŚ wyda  decyzję  środowiskową. Zakończenie wszystkich prac przewidziane zostało w grudniu 2021 r.

Kolejnym krokiem, po pozyskaniu środków finansowych na realizację, będzie ogłoszenie przetargu na wybór wykonawcy w systemie „Projektuj i buduj”, który zaprojektuje i wybuduje drogę.

Tekst i plan orientacyjny: GDDKiA O/Łódź
 




Reklamy
Geobrugg Eurovia Palisander Keller Noe PPI Chrobok Luxo Wodociągi Miasta Krakowa
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję