REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Zmodernizowano al. Jana Pawła II i rondo Czterdziestolatka w Warszawie

Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie informuje, że zakończyła się modernizacja al. Jana Pawła II i ronda Czterdziestolatka. Zmianę odczują pasażerowie, którzy łatwiej dotrą do przystanków tramwajowych i autobusowych.

 
Zdjęcie: ZTM Warszawa
Zdjęcie: ZTM Warszawa
– Zgodnie z zapowiedziami zmieniamy wygląd i funkcjonalność centrum miasta. Na naszych oczach zmienił się ważny fragment al. Jana Pawła II między rondem ONZ i rondem Czterdziestolatka. Tak jak zapowiadaliśmy, mamy naziemne przejścia dla pieszych i nowe drogi rowerowe. Teraz to miejsce jest dostępne dla wszystkich, czyli pieszych, rowerzystów i kierowców – powiedział Rafał Trzaskowski, prezydent m.st. Warszawy.

Po ponad półrocznych pracach Zarząd Dróg Miejskich zakończył przebudowę al. Jana Pawła na odcinku od ul. Nowogrodzkiej do ronda ONZ wraz z rondem Czterdziestolatka. W ramach prac modernizacyjnych zatroszczono się także o potrzeby pasażerów Warszawskiego Transportu Publicznego.

Przede wszystkim zdecydowanie łatwiej jest dotrzeć do jednych z najpopularniejszych przystanków tramwajowych w Warszawie czyli tych przy Dworcu Centralnym. Odjeżdżają z nich tramwaje w kierunku Żoliborza i Mokotowa. Wytyczono także przejścia dla pieszych przez al. Jana Pawła II po północnej stronie ronda Czterdziestolatka oraz po zachodniej stronie ronda i przez ul. T. Chałubińskiego przy Nowogrodzkiej. Nie trzeba już kluczyć przejściami podziemnymi, co było szczególnie uciążliwe dla osób o ograniczonej mobilności, opiekunów podróżujących z dziećmi w wózkach oraz podróżnych z dużym bagażem. Podczas wykonywania prac modernizacyjnych przebudowano także przystanki autobusowe, w taki sposób, aby uwzględniały potrzeby osób z niepełnosprawnościami.

Przebudowa fragmentu al. Jana Pawła II wraz z rondem Czterdziestolatka rozpoczęła się w maju 2020 r., a jej głównym celem było uczynienie arterii funkcjonalną i przyjazną dla wszystkich użytkowników – pieszych, osób z niepełnosprawnościami, użytkowników transportu zbiorowego, rowerzystów i kierowców. W ramach modernizacji m.in.: ujednolicono szerokości jezdni, co pozwoliło na wygospodarowanie miejsc parkingowych, poszerzono chodniki i zlikwidowano bariery architektoniczne oraz zatroszczono się o zieleń – są drzewa, krzewy i trawniki.

Źródło: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA