YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oferty na zaprojektowanie i budowę S7 Lesznowola – Tarczyn Północ
25 lutego br. GDDKiA otworzyła oferty w przetargu na zaprojektowanie i budowę niespełna 15 km odcinka drogi ekspresowej S7 Lesznowola – Tarczyn Północ. W przetargu wpłynęło 6 ofert. [...]

Kolejowy tunel w Łodzi – start maszyn




VIII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego 2021, Rawa Mazowiecka 2021-08-31
[...]


Bezpieczeństwo w trójwymiarze
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim szefem Działu BHP, oraz Jakubem Kuligiem, kierownikiem Zespołu ds. Wdrożenia BIM z firmy Warbud SA.[...]


Ceny gruntów rosną i nadal będą rosły
Jakie działki są najbardziej poszukiwane? Popyt na grunty inwestycyjne wciąż jest bardzo duży. Działki poszukiwane są głównie pod inwestycje magazynowe, mieszkaniowe oraz nieduże projekty handlowe typu retail park.[...]


Przebudowa Dworca Warszawa Zachodnia - Budimex powierzył realizacje fundamentowania Soletanche Polska
W ramach kontraktu Soletanche zaprojektuje i wykona następujące zadania: posadowienie kładki dla pieszych oraz przyszłego zadaszenia peronów. Zrealizuje poziomą przesłonę przeciwfiltracyjną niezbędną ze względu na wysoki poziom wód gruntowych. Najważniejszym zadaniem będzie wykonanie ściany tunelu dla pieszych oraz podziemnego przystanku tramwajowego. [...]



Zmierzono hałas na obwodnicy Olsztyna

Olsztyński Oddział GDDKiA zakończył analizę porealizacyjną oddziaływania na środowisko dla obwodnicy Olsztyna w ciągu DK16 i S51. Wykonane pomiary i obliczenia nie wykazały przekroczeń dopuszczalnych poziomów hałasu.



 
Oznacza to, że nie ma potrzeby budowy nowych lub przebudowy istniejących zabezpieczeń akustycznych.

Hałas w normie


Oddziaływanie hałasu od obwodnicy Olsztyna mieści się w granicach przewidzianych prawem norm określonych w rozporządzeniu Ministra Środowiska z dnia 14 czerwca 2007 r. w sprawie dopuszczalnych poziomów hałasu w środowisku, tj.:
- 61 dB dla pory dnia i 56 dB dla pory nocy w przypadku terenów zabudowy mieszkaniowej jednorodzinnej oraz zabudowy związanej ze stałym lub czasowym pobytem dzieci i młodzieży,
- 65 dB dla pory dnia i 56 dB dla pory nocy w przypadku terenów zabudowy zagrodowej, rekreacyjno-wypoczynkowej, mieszkaniowo-usługowej.

Cel i zakres analizy porealizacyjnej


Głównym celem opracowania było porównanie wielkości prognozowanych oddziaływań w zakresie hałasu, zidentyfikowanych i opisanych w raportach o oddziaływaniu na środowisko, wydanych na ich podstawie dokumentach, z rzeczywistym oddziaływaniem na etapie eksploatacji drogi. Zakres analizy porealizacyjnej obejmował:
- wykonanie pomiarów hałasu,
- wykonanie pomiarów towarzyszących (pomiary ruchu drogowego i prędkości pojazdów, pomiary warunków atmosferycznych) ,
- przeprowadzenie obliczeń akustycznych,
- ocenę skuteczności zastosowanych rozwiązań mających na celu zapewnienie ochrony przed hałasem,
- ewentualne propozycje nowych rozwiązań odpowiednich środków ochrony zapewniających właściwe warunki akustyczne,
- ewentualne propozycje utworzenia obszaru ograniczonego użytkowania.

W jaki sposób wykonano analizę porealizacyjną?


Pomiary hałasu zostały wykonane przez Dział Analiz Środowiskowych Spółki Hydrogeotechnika z siedzibą w Kielcach, posiadający akredytację Polskiego Centrum Akredytacji Nr AB 1059. Podczas analizy porealizacyjnej zastosowano metody badań, pomiarów, obliczeń i ekspertyz (inwentaryzacja i ocena stanu technicznego) zgodne z obowiązującymi przepisami, polskimi normami, a także najnowszą wiedzą techniczną, stosując sprzęt i oprogramowanie komputerowe odpowiadające wymaganym standardom dokładności danych.

Pomiary poziomu hałasu wykonano w 42 punktach pomiarowych (w terenie) oraz w 2159 punktach obliczeniowych (m.in. na różnych kondygnacjach budynków). W sumie zbadano hałas przy 227 budynkach zlokalizowanych na terenach chronionych akustycznie, a występujących w pobliżu obwodnicy.

Opracowanie zostanie przekazane do następujących organów:
- Wojewody Warmińsko-Mazurskiego,
- Marszałka Województwa Warmińsko-Mazurskiego,
- Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Olsztynie,
- Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Środowiska w Olsztynie.

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Olsztyn




Reklamy
Wodociągi Miasta Krakowa PPI Chrobok Geobrugg Luxo Palisander Eurovia Noe Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję