REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Zmiany na stacji Włoszczowa Północ

Funkcjonalny peron, nowe przejście podziemne oraz winda, zapewniają pasażerom na stacji Włoszczowa Północ bardziej komfortowy dostęp do pociągów. Wartość prac na stacji Włoszczowa Północ to 56 mln zł.

Podróżni na stacji Włoszczowa Północ od 12 lutego 2018 r. mogą korzystać z bezpiecznego przejścia od budynku dworca na peron nr 2. Osoby o ograniczonej mobilności mają do dyspozycji windę. Nowy peron wyposażony jest w wiatę oraz ławki. Na tablicach umieszczono informacje o rozkładzie jazdy. Antypoślizgowa nawierzchnia, ścieżki naprowadzające dla niedowidzących oraz funkcjonalne oświetlenie, zapewniają bezpieczny dostęp do pociągów.

Nowy obiekt to nie tylko wygodniejsza obsługa podróżnych, ale także nowe możliwości stacji. Po przebudowie sprawniejsza jest obsługa pociągów zatrzymujących się na stacji. Dzięki temu zwiększyła się przepustowość linii, a to pozwala na jazdę większej liczby pociągów. W ramach modernizacji stacji Włoszczowa Północ przebudowano tory i sieć trakcyjną oraz wymieniono rozjazdy. Nowa nastawnia dysponująca i modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym poprawiły bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów. Wartość prac na stacji to 56 mln zł.



Lepsze połączenie Kielce – Warszawa

Uruchomienie stacji Włoszczowa Północ w 2006 r. zapewniło mieszkańcom nie tylko dogodne połączenie z Kielcami i Częstochową, ale również szybką podróż w kierunku Warszawy, Krakowa czy Katowic. Przebudowa stacji dostosowała ją do włączenia w Centralną Magistralę Kolejową, dzięki planowanej łącznicy (linii nr 582) – Czarnca – Włoszczowa Płn. Łącznica, czyli połączenie posterunku odgałęźnego Czarnca ze stacją Włoszczowa Północ, zapewni sprawne i krótsze połączenie pomiędzy Kielcami a Warszawą i Łodzią z wykorzystaniem przejazdu przez CMK. W grudniu 2017 r. PLK podpisały umowę na realizację projektu, prace zaplanowano do końca 2020 r.


Szybsze podróże po CMK

Przebudowa stacji Włoszczowa Płn. jest częścią szerszego projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II” finansowanego ze środków krajowych. W ubiegłym roku PLK wybudowały również nowy posterunek odgałęźny w Pilichowicach i przebudowały stację Olszamowice. Wartość realizowanych w 2017 r. prac na CMK to 162 mln zł. W bieżącym roku zaplanowano przebudowę stacji w Idzikowicach oraz stacji Opocznie Południe o nowy peron.

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na CMK zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200 km/h, a następnie 230-250 km/h. Zapewnienie sprawnej i bezpiecznej jazdy przez Centralną Magistralę Kolejową to gwarancja dobrych podróży nie tylko między głównymi miastami, Warszawą a Krakowem, Katowicami i Wrocławiem, ale też lepsze połączenia między regionami i mniejszymi ośrodkami kraju.

Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA