YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Przetarg na zaprojektowanie S7 Czosnów – Kiełpin
16 lutego 2018 r. warszawski Oddział GDDKiA ogłosił przetarg na wykonanie elementów koncepcji programowej dla rozbudowy drogi krajowej nr 7 na odcinku Czosnów-Kiełpin do parametrów drogi ekspresowej. [...]

Międzynarodowe Targi Kolejowe TRAKO 2017




XVII Seminarium „Wzmacnianie podłoża i fundamentowanie 2018”, 01.03.2018, Warszawa 2018-03-01
Instytut Badawczy Dróg i Mostów oraz Polskie Zrzeszenie Wykonawców Fundamentów Specjalnych zapraszają na XVII Seminarium „Wzmacnianie podłoża i fundamentów 2018”, które odbędzie się 1 marca 2018 r. o godz. 10:15 w Warszawskim Domu Technika NOT przy ul. Czackiego 3/5 w Warszawie.[...]


Wraz z budową autostrad na terenach górskich pojawiły się w Polsce tunele
Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Antonim Tajdusiem, kierownikiem Katedry Geomechaniki, Budownictwa i Geotechniki na Wydziale Górnictwa i Geoinżynierii Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, rektorem tej uczelni w latach 2005–2012.[...]


Rzeszów – tu żyje się lepiej
Nie za duży, nie za mały, czysty, ładny, z bardzo dobrymi drogami i ciągle pojawiającymi się usprawnieniami technicznymi – Rzeszów. To jedyne miasto obok Warszawy, w którym w najbliższych latach populacja się nie zmniejszy. Co sprawia, że ludzie chcą mieszkać w stolicy Podkarpacia? Argumentów nie da się wyliczyć na palcach jednej ręki.[...]


Ruszyła budowa S7 w. Szczepanowice - w. Widoma
Umowa na projekt i budowę drugiego odcinka drogi ekspresowej S7, węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma, od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa, została podpisana 8 stycznia 2018 r. z firmą Mota-Engil Central Europe SA, która zaproponowała najkorzystniejszą ofertę.[...]



Zmiany na stacji Włoszczowa Północ

Funkcjonalny peron, nowe przejście podziemne oraz winda, zapewniają pasażerom na stacji Włoszczowa Północ bardziej komfortowy dostęp do pociągów. Wartość prac na stacji Włoszczowa Północ to 56 mln zł.



Podróżni na stacji Włoszczowa Północ od 12 lutego 2018 r. mogą korzystać z bezpiecznego przejścia od budynku dworca na peron nr 2. Osoby o ograniczonej mobilności mają do dyspozycji windę. Nowy peron wyposażony jest w wiatę oraz ławki. Na tablicach umieszczono informacje o rozkładzie jazdy. Antypoślizgowa nawierzchnia, ścieżki naprowadzające dla niedowidzących oraz funkcjonalne oświetlenie, zapewniają bezpieczny dostęp do pociągów.

Nowy obiekt to nie tylko wygodniejsza obsługa podróżnych, ale także nowe możliwości stacji. Po przebudowie sprawniejsza jest obsługa pociągów zatrzymujących się na stacji. Dzięki temu zwiększyła się przepustowość linii, a to pozwala na jazdę większej liczby pociągów. W ramach modernizacji stacji Włoszczowa Północ przebudowano tory i sieć trakcyjną oraz wymieniono rozjazdy. Nowa nastawnia dysponująca i modernizacja urządzeń sterowania ruchem kolejowym poprawiły bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów. Wartość prac na stacji to 56 mln zł.


Lepsze połączenie Kielce – Warszawa

Uruchomienie stacji Włoszczowa Północ w 2006 r. zapewniło mieszkańcom nie tylko dogodne połączenie z Kielcami i Częstochową, ale również szybką podróż w kierunku Warszawy, Krakowa czy Katowic. Przebudowa stacji dostosowała ją do włączenia w Centralną Magistralę Kolejową, dzięki planowanej łącznicy (linii nr 582) – Czarnca – Włoszczowa Płn. Łącznica, czyli połączenie posterunku odgałęźnego Czarnca ze stacją Włoszczowa Północ, zapewni sprawne i krótsze połączenie pomiędzy Kielcami a Warszawą i Łodzią z wykorzystaniem przejazdu przez CMK. W grudniu 2017 r. PLK podpisały umowę na realizację projektu, prace zaplanowano do końca 2020 r.


Szybsze podróże po CMK


Przebudowa stacji Włoszczowa Płn. jest częścią szerszego projektu „Modernizacja linii kolejowej nr 4 – Centralna Magistrala Kolejowa etap II” finansowanego ze środków krajowych. W ubiegłym roku PLK wybudowały również nowy posterunek odgałęźny w Pilichowicach i przebudowały stację Olszamowice. Wartość realizowanych w 2017 r. prac na CMK to 162 mln zł. W bieżącym roku zaplanowano przebudowę stacji w Idzikowicach oraz stacji Opocznie Południe o nowy peron.

Inwestycje PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. na CMK zwiększą możliwości linii dla ruchu pasażerskiego – umożliwią przejazd większej liczby pociągów i dostosują stacje do prędkości 200 km/h, a następnie 230-250 km/h. Zapewnienie sprawnej i bezpiecznej jazdy przez Centralną Magistralę Kolejową to gwarancja dobrych podróży nie tylko między głównymi miastami, Warszawą a Krakowem, Katowicami i Wrocławiem, ale też lepsze połączenia między regionami i mniejszymi ośrodkami kraju.

Autor: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
DCS Amago Keller Remkan Soletanche Mosty Polskie PAM Budimex
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję