YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


GDDKiA buduje i remontuje mosty
W 2020 r. GDDKiA udostępniła do ruchu niemal 140 km nowych dróg, a wraz z ich budową powstało wiele, mniejszych lub większych mostów, estakad i przepustów. W 2020 r. zbudowano, wyremontowano lub przebudowano 43 mosty na istniejącej sieci dróg krajowych. [...]

Awaria w „Czajce”, czyli kto się boi plastiku




Konferencja Technologie Bezwykopowe NO-DIG POLAND 2021 2021-04-21
Uwaga: zmiana terminu![...]


Kolej zmienia się dziś
Rozmowa z Arnoldem Bresch, członkiem zarządu, dyrektorem ds. realizacji inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.[...]


Raport Przegląd wynagrodzeń Polska 2021
Branża IT, budownictwo i nieruchomości oraz e-commerce i digital marketing wbrew kryzysowi w górę. Za to w turystyce, gastronomii, hotelarstwie, retailu oraz produkcji seryjnej – zarobki lecą w dół. Sprawdzamy, jak pandemia zmieniła wynagrodzenia w poszczególnych sektorach rynku pracy. Oto dane z najnowszego raportu płacowego Devire.[...]


Raport z prac na Mierzei Wiślanej
- Przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla regionu i całego naszego kraju. Koronawirus nie zatrzymuje polskich budów: trwają one w całym kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.[...]



Zmiany na DK7 związane z budową węzła Szczepanowice

Od 6 listopada w Szczepanowicach ruch pojazdów odbywa się drogą tymczasową, przebiegającą równolegle do DK7. Powodem zmiany organizacji ruchu jest budowa węzła Szczepanowice S7 i przebudowa DK7 na wyłączonym z ruchu odcinku.



 Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków
Zmiana organizacji ruchu umożliwi wykonywanie robót związanych z budową węzła Szczepanowice, na skrzyżowaniu budowanej S7 z drogą krajową nr 7. Wybudowany zostanie tu wiadukt w ciągu S7 i przebudowana DK7. Powstaną dwa ronda, trzy łącznice i zjazd do obwodu utrzymania drogi ekspresowej, który zlokalizowany będzie przy nowym węźle. Funkcjonowanie takiej organizacji ruchu przewidywane jest przez okres 12 miesięcy.

Budowa tego odcinka S7 trwa od dwóch miesięcy


11 września 2019 r. od symbolicznego wbicia łopaty rozpoczęły się roboty na odcinku S7 węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma. Prace koncentrowały się zdejmowaniu humusu, wykonaniu wykopów i nasypów zarówno na odcinkach trasy S7 jak i dróg dojazdowych do budowy. Wykonano drogę tymczasową, na którą przełożono ruch z DK7. Prowadzono także roboty na wiaduktach i przejściach dla małych zwierząt, m.in. wykopy i palowanie. Trwają prace przy usuwaniu sieci kolidujących z inwestycją: wodociągowych, gazowych, energetycznych i teletechnicznych. Pracuje nadzór przyrodniczy zarówno ze strony wykonawcy jak i inwestora.

Co powstanie


Droga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma będzie miała 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Wybudowane zostaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma. Z obydwóch węzłów zjechać będzie można na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Przebiegać będzie nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą. Ten odcinek S7 jest częścią 55,6 kilometrowej drogi ekspresowej od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa.

Wykonawcą tego odcinka drogi S7 jest spółka Mota-Engil Centra Europe. Wartość całkowita kontraktu to 508 135 507,00 zł.

Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Kraków





Reklamy
Luxo Eurovia Keller Wodociągi Miasta Krakowa Palisander Geobrugg PPI Chrobok Noe
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję