























W 2020 r. GDDKiA udostępniła do ruchu niemal 140 km nowych dróg, a wraz z ich budową powstało wiele, mniejszych lub większych mostów, estakad i przepustów. W 2020 r. zbudowano, wyremontowano lub przebudowano 43 mosty na istniejącej sieci dróg krajowych. [...]




Uwaga: zmiana terminu![...]


Rozmowa z Arnoldem Bresch, członkiem zarządu, dyrektorem ds. realizacji inwestycji w PKP Polskich Liniach Kolejowych S.A.[...]


Branża IT, budownictwo i nieruchomości oraz e-commerce i digital marketing wbrew kryzysowi w górę. Za to w turystyce, gastronomii, hotelarstwie, retailu oraz produkcji seryjnej – zarobki lecą w dół. Sprawdzamy, jak pandemia zmieniła wynagrodzenia w poszczególnych sektorach rynku pracy. Oto dane z najnowszego raportu płacowego Devire.[...]


- Przekop Mierzei Wiślanej to strategiczna inwestycja dla regionu i całego naszego kraju. Koronawirus nie zatrzymuje polskich budów: trwają one w całym kraju – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.[...]
Zmiany na DK7 związane z budową węzła Szczepanowice
Od 6 listopada w Szczepanowicach ruch pojazdów odbywa się drogą tymczasową, przebiegającą równolegle do DK7. Powodem zmiany organizacji ruchu jest budowa węzła Szczepanowice S7 i przebudowa DK7 na wyłączonym z ruchu odcinku.



Zmiana organizacji ruchu umożliwi wykonywanie robót związanych z budową węzła Szczepanowice, na skrzyżowaniu budowanej S7 z drogą krajową nr 7. Wybudowany zostanie tu wiadukt w ciągu S7 i przebudowana DK7. Powstaną dwa ronda, trzy łącznice i zjazd do obwodu utrzymania drogi ekspresowej, który zlokalizowany będzie przy nowym węźle. Funkcjonowanie takiej organizacji ruchu przewidywane jest przez okres 12 miesięcy.
Budowa tego odcinka S7 trwa od dwóch miesięcy
11 września 2019 r. od symbolicznego wbicia łopaty rozpoczęły się roboty na odcinku S7 węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma. Prace koncentrowały się zdejmowaniu humusu, wykonaniu wykopów i nasypów zarówno na odcinkach trasy S7 jak i dróg dojazdowych do budowy. Wykonano drogę tymczasową, na którą przełożono ruch z DK7. Prowadzono także roboty na wiaduktach i przejściach dla małych zwierząt, m.in. wykopy i palowanie. Trwają prace przy usuwaniu sieci kolidujących z inwestycją: wodociągowych, gazowych, energetycznych i teletechnicznych. Pracuje nadzór przyrodniczy zarówno ze strony wykonawcy jak i inwestora.
Co powstanie
Droga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma będzie miała 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Wybudowane zostaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma. Z obydwóch węzłów zjechać będzie można na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Przebiegać będzie nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą. Ten odcinek S7 jest częścią 55,6 kilometrowej drogi ekspresowej od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa.
Wykonawcą tego odcinka drogi S7 jest spółka Mota-Engil Centra Europe. Wartość całkowita kontraktu to 508 135 507,00 zł.
Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Kraków
Budowa tego odcinka S7 trwa od dwóch miesięcy
11 września 2019 r. od symbolicznego wbicia łopaty rozpoczęły się roboty na odcinku S7 węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma. Prace koncentrowały się zdejmowaniu humusu, wykonaniu wykopów i nasypów zarówno na odcinkach trasy S7 jak i dróg dojazdowych do budowy. Wykonano drogę tymczasową, na którą przełożono ruch z DK7. Prowadzono także roboty na wiaduktach i przejściach dla małych zwierząt, m.in. wykopy i palowanie. Trwają prace przy usuwaniu sieci kolidujących z inwestycją: wodociągowych, gazowych, energetycznych i teletechnicznych. Pracuje nadzór przyrodniczy zarówno ze strony wykonawcy jak i inwestora.
Co powstanie
Droga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma będzie miała 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Wybudowane zostaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma. Z obydwóch węzłów zjechać będzie można na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Przebiegać będzie nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą. Ten odcinek S7 jest częścią 55,6 kilometrowej drogi ekspresowej od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa.
Wykonawcą tego odcinka drogi S7 jest spółka Mota-Engil Centra Europe. Wartość całkowita kontraktu to 508 135 507,00 zł.
Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Kraków

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.