YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


GDDKiA wydłuży drogę ekspresową S8
Droga krajowa nr 8 w Polsce liczy blisko 830 km, z czego w standardzie drogi ekspresowej jest ok. 560 km. W najbliższych latach przybędzie kolejne ok. 80 km dwujezdniowej eski na odcinku Wrocław (Magnice) – Kłodzko. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




Konferencja „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, 09.09.2020, Warszawa 2020-09-09
Instytut Badawczy Dróg i Mostów serdecznie zaprasza do udziału w konferencji „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, która odbędzie się w dniu 9 września 2020 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Nawierzchnie betonowe a zrównoważone budownictwo
Pierwsze polskie doświadczenia z budową nawierzchni betonowych miały miejsce ok. sto lat temu. Od ponad wieku nie zmieniły się także podstawowe zasady produkcji betonu. Niemniej w budownictwie drogowym i mostowym dzięki betonom nowej generacji można dziś stosować rozwiązania, które do tej pory były nieosiągalne. Wysoka trwałość betonu oraz coraz większa wiedza i doświadczenie wykonawców sprawiają, że na polskich drogach spotyka się go coraz częściej.[...]


Badania powietrza gruntowego dla celów oceny zagrożeń
Obecnie obowiązujące przepisy prawa środowiskowego obligują do przeprowadzenia oceny występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska w procesie uzgadniania sposobu remediacji. [...]



Zmiany na DK7 związane z budową węzła Szczepanowice

Od 6 listopada w Szczepanowicach ruch pojazdów odbywa się drogą tymczasową, przebiegającą równolegle do DK7. Powodem zmiany organizacji ruchu jest budowa węzła Szczepanowice S7 i przebudowa DK7 na wyłączonym z ruchu odcinku.



 Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków
Zmiana organizacji ruchu umożliwi wykonywanie robót związanych z budową węzła Szczepanowice, na skrzyżowaniu budowanej S7 z drogą krajową nr 7. Wybudowany zostanie tu wiadukt w ciągu S7 i przebudowana DK7. Powstaną dwa ronda, trzy łącznice i zjazd do obwodu utrzymania drogi ekspresowej, który zlokalizowany będzie przy nowym węźle. Funkcjonowanie takiej organizacji ruchu przewidywane jest przez okres 12 miesięcy.

Budowa tego odcinka S7 trwa od dwóch miesięcy


11 września 2019 r. od symbolicznego wbicia łopaty rozpoczęły się roboty na odcinku S7 węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma. Prace koncentrowały się zdejmowaniu humusu, wykonaniu wykopów i nasypów zarówno na odcinkach trasy S7 jak i dróg dojazdowych do budowy. Wykonano drogę tymczasową, na którą przełożono ruch z DK7. Prowadzono także roboty na wiaduktach i przejściach dla małych zwierząt, m.in. wykopy i palowanie. Trwają prace przy usuwaniu sieci kolidujących z inwestycją: wodociągowych, gazowych, energetycznych i teletechnicznych. Pracuje nadzór przyrodniczy zarówno ze strony wykonawcy jak i inwestora.

Co powstanie


Droga ekspresowa S7 na odcinku od węzła Szczepanowice do węzła Widoma będzie miała 13,1 km długości, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdą stronę, z pozostawioną rezerwą na trzeci pas. Wybudowane zostaną dwa węzły: Szczepanowice i Widoma. Z obydwóch węzłów zjechać będzie można na drogę krajową nr 7. Powstanie 10 wiaduktów, cztery przejścia dla zwierząt, trzy przejazdy gospodarcze pod S7 i jedna estakada. Estakada w Szczepanowicach będzie najdłuższym obiektem inżynierskim na tym odcinku, o długości 681 m w przypadku nitki lewej i 689 m nitki prawej. Przebiegać będzie nad linią kolejową, drogami powiatowymi i rzeką Szreniawą. Ten odcinek S7 jest częścią 55,6 kilometrowej drogi ekspresowej od granicy województwa świętokrzyskiego do Krakowa.

Wykonawcą tego odcinka drogi S7 jest spółka Mota-Engil Centra Europe. Wartość całkowita kontraktu to 508 135 507,00 zł.

Tekst i zdjęcia: GDDKiA O/Kraków





Reklamy
Palisander Luxo Wodociągi Miasta Krakowa Keller Noe Eurovia PPI Chrobok Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję