


























Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Zmiany na budowie S5 Bydgoszcz Błonie – Szubin Północ
15 października zostanie wprowadzona zmiana organizacji ruchu na budowie drogi S5 odc. Bydgoszcz Błonie – Szubin Północ. Zmiana polegać będzie na wprowadzeniu ruchu na nowo wybudowaną jezdnię lewą na odcinku ok. 1 km (Lipinki – Kruszyn Krajeński).


Jak pojedziemy
Od strony węzła Bydgoszcz Błonie w Białych Błotach kierowcy pojadą lewą jezdnią na odcinku od km 0+000 do km 1+200 nowej drogi i dojeżdżając do tymczasowego ronda w Kruszynie Krajeńskim zjadą w prawo na obecną DK5. Kierujących GDDKiA prosi o zachowanie szczególnej ostrożności i stosowanie się do oznakowania. Na odcinku obowiązywać będzie zakaz wyprzedzania oraz ograniczenie prędkości do 60 km/h (40 km/h w obrębie przewiązek oraz ronda).
Wprowadzona organizacja ruchu na w/w łączniku z węzłem Bydgoszcz Błonie umożliwi Wykonawcy podjęcie prac na remontowanej jezdni prawej oraz dokończenia niezbędnych prac na drodze dojazdowej nr 1, co pozwoli na skomunikowanie terenów przyległych bez wprowadzania dodatkowych utrudnień związanych z podłączeniem tych obszarów z obecnym układem drogowym.
Droga została przygotowana do możliwości przeprowadzenia ruchu po budowie, jednakże z uwagi na możliwość powstawania utrudnień w ruchu drogowym w związku z prowadzonymi w dalszym ciągu pracami wykończeniowymi w zakresie m.in. montażu ekranów akustycznych, osłon przeciwolśnieniowych, SZR (Sytem Zarządzania Ruchem) konieczne jest utrzymanie bieżącej organizacji ruchu na obecnie funkcjonującym odcinku DK5.
Dalsze kroki
Wykonawca kontynuuje prace związane nie tylko z głównym ciągiem drogi ekspresowej S5 lecz również z pracami na drogach dojazdowych oraz elementach związanych z dostosowaniem przyległego terenu do nowo wykonanej inwestycji. Nie należy też zapominać o pracach w branżach sanitarnej, telekomunikacyjnej czy elektrycznej, które są także kontynuowane. Dzięki sprawnemu i bezpiecznemu przeprowadzeniu prac, w kolejnych tygodniach możliwe będzie wdrożenie zmiany organizacji ruchu otwierającej pozostały ciąg główny drogi S5.
Zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami otwarcie odcinka trasy głównej nastąpi w przeciągu kilku najbliższych tygodni.
Źródło: tekst GDDKiA O/Bydgoszcz, www.gov.pl/web/gddkia-bydgoszcz/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.