YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Zmiany na Bródnie związane z budową metra

Przez 3 kolejne weekendy na Bródnie wprowadzane będą objazdy związane z budową 3 stacji i tuneli II linii metra. Oprócz pieszych i kierowców, zmiany w ruchu dotyczyć będą również komunikacji miejskiej.



Grafika: ZTM Warszawa- Chcemy, aby mieszkańcy Bródna, całego Targówka, ale i Warszawy mieli czas nie tylko na zapoznanie się ze zmianami, ale także na przyzwyczajenie się do nich. Dlatego też zdecydowaliśmy się na etapowanie prac. Wprowadzanie czasowej organizacji ruchu rozpocznie się 1 lutego i potrwa do połowy miesiąca. W trakcie kolejnych zmian na ulicach będzie można spotkać informatorów, a cały proces wytyczania objazdów poprzedzą spotkania informacyjne dla mieszkańców – mówi Robert Soszyński, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.

Pierwsze zmiany


Przed rozpoczęciem zasadniczych prac i zamknięciem ul. L. Kondratowicza na bródnowskich ulicach wprowadzone zostaną rozwiązania, które ułatwią mieszkańcom poruszanie się w czasie budowy metra. Na ul. Matki Teresy z Kalkuty pomiędzy ulicami Chodecką a św. Wincentego wytyczone zostaną buspasy w obydwu kierunkach. Jezdnia na tym odcinku zostanie specjalnie poszerzona, dzięki czemu zmieni się liczba pasów ruchu i możliwe będzie wytyczenie dodatkowych pasów dla autobusów przy pozostawieniu kierowcom samochodów osobowych po jednym pasie w każdym kierunku (tak, jak do tej pory). Dodatkowo, na skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty i Chodeckiej powstanie rondo. W czasie prac zamknięty zostanie odcinek ulicy od Chodeckiej do skrzyżowania ze św. Wincentego. Roboty w tym rejonie potrwają około trzech tygodni.

Ponadto pasy dla autobusów (tylko w jednym kierunku) zostaną wytyczone także na ulicach: Chodeckiej (od Krasiczyńskiej w kierunku Matki Teresy z Kalkuty), Łojewskiej (w kierunku Łabiszyńskiej) oraz Wyszogrodzkiej i Bartniczej (w kierunku P. Wysockiego).

Zmiany zostaną wprowadzone również na skrzyżowaniu ulic Matki Teresy z Kalkuty, św. Wincentego i Gilarskiej. Ulicą św. Wincentego (w kierunku ronda Żaba) będą mogły pojechać wyłącznie autobusy, taksówki, miejski transport osób niepełnosprawnych i pojazdy służb miejskich. Na tej drodze będzie ograniczony także ruch samochodów od ul. Niwa w kierunku północnym.

Na jezdni łączącej ul. Annopol z Trasą Toruńską zostaną wprowadzone dwa kierunki ruchu (możliwy będzie wyjazd w prawo i lewo na ul. Annopol).

Zmiany te zostaną wprowadzone w weekendy 1-3 oraz 8-10 lutego.


Zamknięcie ulicy L. Kondratowicza


Najważniejszą zmianą, związaną z budową stacji podziemnej kolei na Bródnie, będzie wyłączenie z ruchu ulicy L. Kondratowicza. Główne objazdy tej arterii zostaną poprowadzone ulicami P. Wysockiego – Matki Teresy z Kalkuty – Gilarska – Z. Jórskiego do Radzymińskiej, Głębocka – L. Kondratowicza – Młodzieńcza, św. Wincentego – Borzymowska – Trocka, ciągiem Bartnicza – Wyszogrodzka do Chodeckiej i dalej do Łojewskiej, a także ul. Odlewniczą do Marywilskiej i Trasą Toruńską.

Zamknięcie ulicy L. Kondratowicza planowane jest na weekend, 15-17 lutego.

Ograniczenia w ruchu w rejonie placów budowy


Stacja C21 „Bródno” będzie zlokalizowana wzdłuż ul. L. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniem z ulicami Bazyliańską i Rembielińską a skrzyżowaniem z Łabiszyńską. Na czas prac przy jej budowie wyłączone z ruchu zostaną ulice Bazyliańska i L. Kondratowicza na odcinku od M.K. Ogińskiego do Łabiszyńskiej oraz Rembielińska w rejonie skrzyżowania z L. Kondratowicza (od budynku nr 8 do kościoła św. Włodzimierza).

Jadący od strony ul. P. Wysockiego będą mogli przejechać przez skrzyżowanie z ulicami św. Hieronima i M. K. Ogińskiego, ale dalej możliwy będzie wyłącznie dojazd do budynków nr 7 po północnej stronie oraz 18 i 20 po stronie południowej. Połączenia z ul. L. Kondratowicza nie będzie miała Łabiszyńska. Zamknięty zostanie także wyjazd na ul. L. Kondratowicza drogą prowadzącą wzdłuż bazarku oraz w pobliżu budynków o numerach 4, 4A, B, C, D, E. Dojazd do tych bloków zostanie poprowadzony tymczasowym połączeniem wybudowanym od strony ul. Poborzańskiej. Od ul. Chodeckiej utrzymany będzie dojazd do budynków nr 25, 27, 27A i B, 29 i 31 oraz wytyczonych miejsc postojowych – część jezdni zajmie jednak plac budowy wentylatorni.

Zamknięte zostaną chodniki i droga dla rowerów po południowej stronie ulic Bazyliańskiej i L. Kondratowicza. Piesi i rowerzyści będą kierowani na tymczasowe, specjalnie zabezpieczone, przejście i drogę rowerową przez plac budowy po fragmencie południowej jezdni – na drugą stronę jezdni wrócą na wysokości ul. Łabiszyńskiej (w kolejnym etapie budowy ścieżka i chodnik zostaną wyznaczone poza placem budowy). Po północnej stronie ulicy piesi będą mogli przejść chodnikiem wzdłuż ogrodzenia placu budowy, zlokalizowanym na terenie osiedla. Przejście w poprzek placu budowy będzie możliwe na wysokości skrzyżowania z ul. Rembielińską i budynku nr 27, a na wysokości budynku nr 19 wytyczony będzie korytarz w poprzek placu budowy na drugą stronę ulicy. W rejonie kościoła św. Włodzimierza zamknięta będzie również droga dla rowerów po wschodniej stronie ul. Rembielińskiej. Wytyczony zostanie ciąg pieszo-rowerowy po zachodniej stronie ulicy. Przy kościele powstanie natomiast tymczasowy chodnik, którym będzie można dojść do przejścia wzdłuż placu budowy (i dalej do ul. Chodeckiej).

Utrzymany będzie ruch tramwajów wzdłuż ul. Rembielińskiej i przystanki na wysokości skrzyżowania z ul. L. Kondratowicza.

Stacja C20 „Kondratowicza” będzie zlokalizowana wzdłuż ul. L. Kondratowicza pomiędzy skrzyżowaniem z ulicami Malborską i 20 Dywizji Piechoty WP a skrzyżowaniem z ul. św. Wincentego. Na czas budowy tej stacji wyłączona z ruchu zostanie ul. L. Kondratowicza na odcinku od wyjazdu z parkingu przed Mazowieckim Szpitalem Bródnowskim do ul. św. Wincentego. Od ul. Chodeckiej utrzymany będzie dojazd do szpitala i do budynków nr 35, 37, 39, 41, 43 po północnej stronie ulicy, a także wyznaczonych na jezdni miejsc postojowych. Połączenie z ul. L. Kondratowicza utracą zaś ulice Malborska i 20 Dywizji Piechoty WP. Dojazd do Urzędu Dzielnicy Targówek będzie możliwy tylko od ul. św. Wincentego.

Przeorganizowany zostanie ruch na skrzyżowaniu ulic L. Kondratowicza i św. Wincentego. Osoby jadące ul. św. Wincentego od strony Białołęki będzie obowiązywał nakaz skrętu w prawo (utrzymany będzie tylko dojazd do stacji paliw) lub lewo – prosto będą mogły pojechać tylko autobusy, taxi, MTON i pojazdy służb miejskich. Z kolei jadący ul. L. Kondratowicza od strony Młodzieńczej będą musieli skręcić w prawo w kierunku Trasy Toruńskiej (skręt w lewo będzie możliwy tylko dla autobusów, taksówek, MTON i pojazdy służb miejskich).

W tym rejonie zamknięte będą chodnik i droga dla rowerów po obydwu stronach ul. L. Kondratowicza. Po południowej stronie ulicy od wyjazdu ze szpitala do ul. 20 Dywizji Piechoty WP wytyczone zostaną tymczasowe przejście dla pieszych i droga dla rowerów. Powstanie także chodnik po północnej stronie łączący ul. Malborską z L. Kondratowicza.

Startuje kampania informacyjna


Informacje dla mieszkańców będą przekazywane na kilka sposobów. Przede wszystkim odbędą się dwa spotkania informacyjne. Pierwsze z nich 22 styczna, w Szkole Podstawowej nr 379 im. Szarych Szeregów przy ul. Turmonckiej 2. Spotkanie, które potrwa od godz. 18.00 do około 20.00 poświęcone będzie w całości zmianom związanym z budową stacji „Bródno”. Drugie spotkanie odbędzie się 24 stycznia, w tych samych godzinach, w Urzędzie Dzielnicy Targówek mieszkańcy będą mogli dowiedzieć się wszystkiego o zmianach jakie towarzyszyć będą pracom w rejonie stacji „Zacisze” i „Kondratowicza”.

Mieszkańcy będą mogli zapoznać się ze szczegółami wprowadzonych zmian z materiałów znajdujących się w Urzędzie Dzielnicy, domach kultury, bibliotekach, ośrodkach sportu i rekreacji. Materiały informacyjne dotyczące zamknięć pojawią się także na klatkach schodowych bloków położonych w bezpośrednim sąsiedztwie stacji. Będzie je można znaleźć również w internecie na miejskiej stronie www.um.warszawa.pl, Metra Warszawskiego (www.metro.waw.pl) oraz Zarządu Transportu Miejskiego (www.ztm.waw.pl). Ten ostatni przygotuje również specjalną kampanię informacyjną dotyczącą zmian w komunikacji miejskiej. Na przystankach w tygodniu poprzedzającym zmiany, jak również tydzień po ich wprowadzeniu obecni będą informatorzy, a w autobusach i tramwajach kursujących na Bródnie pojawią się ulotki i specjalne podwieszki informacyjne. W pobliżu przyszłego placu budowy w tym czasie stanie także punkt informacyjny.

Tekst i grafika: Zarząd Transportu Miejskiego m. st. Warszawy





Reklamy
Llloyd Acoustics Geobrugg MPWiK Kraków PAM DCS Uponor Soletanche Basf
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję