REKLAMA
Drogi Wiadomości
3 Minuty czytania

Złożono wniosek o ZRID dla S19 Nisko Południe – Podgórze

12 września do Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego złożony został kolejny wniosek o wydanie decyzji ZRID dla drogi ekspresowej S19 na odcinku: od węzła „Nisko Południe” – do węzła „Podgórze” o długości ok. 11,5 km.

 
Grafika: GDDKiA O/Rzeszów
Grafika: GDDKiA O/Rzeszów
                                      Umowa z Wykonawcą tj. Konsorcjum firm Mostostal Warszawa S.A. (lider) oraz Acciona Construction S.A. (partner) na realizację tego Kontraktu w systemie „projektuj – buduj”, została podpisana 14 listopada 2018 r., obejmuje mi.in. Kamień Milowy, który dotyczy złożenia przez Wykonawcę w imieniu GDDKiA Wniosku o wydanie decyzji ZRID w terminie 10 miesięcy od daty podpisania Umowy, czyli do 14 września 2019r.

Ten odcinek to część międzynarodowej trasy Via Carpatia. Termin realizacji to 34 miesiące z wyłączeniem okresów zimowych podczas realizacji robót budowlanych tj. od 15 grudnia do 15 marca, jednocześnie zapewniając gwarancję jakości wykonanych robót na okres 10 lat.

Uzyskanie Decyzji ZRID umożliwi Wykonawcy rozpoczęcie robót, których zakończenie planowane jest w II kwartale 2022 r.

Opis przebiegu:
Początek przedmiotowego odcinka S19 przyjęto za węzłem „Nisko Południe” tuż za przecięciem drogi ekspresowej z linią kolejową LK65. Trasa drogi ekspresowej biegnie w okolicy m. Nowosielec w kierunku południowym, po zachodniej stronie DK19 (w przybliżeniu równolegle do niej). Następnie krzyżując się bezkolizyjnie z DK19 odbija w kierunku południowo-wschodnim. W km 428+400 zlokalizowano dwa miejsca obsługi podróżnych: MOP typu II Jeżowe po stronie lewej i MOP typu III Podgórze po stronie prawej. Przedmiotowy odcinek kończy się przed węzłem „Podgórze” gdzie droga ekspresowa S19 przecina się z drogą wojewódzką nr 861.

Zakres inwestycji:
Zakres robót obejmuje wykonanie dwujezdniowej drogi ekspresowej z pasami awaryjnymi i rezerwą miejsca na zewnątrz pod trzeci pas ruchu, z drogami poprzecznymi i drogami dojazdowymi umożliwiającymi połączenie z istniejącą siecią dróg, wraz z usunięciem kolizji z infrastrukturą techniczną niezwiązaną z drogą, urządzeniami ochrony środowiska tj. ekranem akustycznym (wał ziemny), urządzeniami podczyszczania wód opadowych, ogrodzeniami i przejściami dla zwierząt oraz pasami zieleni dogęszczającej.

Obiekty inżynierskie:
Planuje się budowę:
– 3 wiaduktów drogowych,
– 2 przejść dla zwierząt górą,
– 4 przejść dla zwierząt dołem,
- 9 przepustów o funkcji ekologicznej.

MOP-y:
Na przedmiotowym odcinku drogi przewidywana jest budowa dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP):
– MOP typu II Jeżowe,
– MOP typu III Podgórze.

Bezpieczeństwo:
Bezpieczeństwo ruchu zagwarantowane zostanie poprzez właściwy dobór rozwiązań geometrycznych trasy zarówno w planie jak i wysokościowych z uwzględnieniem zakładanej prędkości projektowej. Docelowo zostaną wykonane urządzenia bezpieczeństwa ruchu takie jak:
- bariery ochronne – rozdzielające ruch i osłonowe,
- przejazdy awaryjne,
- wjazdy awaryjne,
- oznakowanie pionowe i poziome,
- ogrodzenie drogi ekspresowej,
- system zarządzania ruchem.

Wojewoda Podkarpacki prowadzi już procedurę dla odcinków:
– Lasy Janowskie – Zdziary, długość ok. 9,3 km, wartość umowy na realizację ok. 236,3 mln zł,
– Zdziary – Rudnik nad Sanem, długość ok. 9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,9 mln zł,
– Rudnik nad Sanem – Nisko Południe, długość ok. 6 km, wartość umowy na realizację ok. 196,3 mln zł,
– Podgórze – Kamień, długość ok. 10,5 km, wartość umowy na realizację ok. 333,5 mln zł.

W przygotowaniu dokumentacja do złożenia wniosków o ZRID dla odcinków:
– Kamień – Sokołów Małopolski Północ, długość ok. 7,9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,4 mln zł.

Tekst i grafika: GDDKiA O/Rzeszów

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA