















Kołobrzeg będzie lepiej skomunikowany z drogą ekspresową S6. GDDKiA podpisała kontrakt na budowę odcinka DK11, łączącego węzeł S6 Kołobrzeg Wschód z wybudowanymi w latach wcześniejszych odcinkami obwodnicy Kołobrzegu. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Złożono wniosek o wydanie ZRID dla drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica
Spółka Mostostal Warszawa zakończyła ważny etap przygotowań do budowy odcinka drogi ekspresowej S19 Rzeszów Południe – Babica: złożyła wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Mostostal Warszawa S.A.
Mostostal Warszawa S.A.


- Wniosek o wydanie decyzji ZRID złożyliśmy przed kontraktowym terminem. Dziękuję całemu mojemu zespołowi, który był zaangażowany w proces przygotowania projektu budowlanego i wszystkich dokumentów wymaganych do złożenia wniosku, inżynierom Mostostalu Warszawa oraz Acciona Construction oraz naszym Projektantom za sprawną i terminową realizację zadania. Czekamy obecnie na wydanie decyzji ZRID, która pozwoli nam rozpocząć budowę drogi ekspresowej z najdłuższym obecnie tunelem w Polsce wykonywanym metodą TBM – mówi Sławomir Barczak, Dyrektor Obszaru Infrastruktury w Mostostalu Warszawa i Dyrektor Kontaktu S19 Rzeszów Południe – Babica.
S19 Rzeszów Południe – Babica
Odcinek, który wybuduje konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciony Construcción to jedną z najciekawszych i najtrudniejszych technologicznie budów infrastrukturalnych w Polsce. Zadanie zakłada budowę tunelu o długości 2255 m. Na odcinku powstanie również sześć estakad, dwa wiadukty drogowe, bezkolizyjny przejazd nad linią kolejową w ciągu drogi krajowej nr 19. Na odcinku od Rzeszowa do Babicy wybudowane będą trzy przejścia dla zwierząt.
Podziemny tunel o długości ponad 2 km
Tunel będzie miał 2255 metrów długości (w osi trasy). Składać się będzie m.in. z dwóch naw, które będą połączone 15 przejściami poprzecznymi oraz dodatkowym przejazdem awaryjnym. Każda z pojedynczych naw będzie miała 12,4 metra średnicy (sama tarcza wiercąca mierzy 15,2 m).
Maksymalna głębokość prowadzonych prac to ponad 100 metrów. Na całej długości tunelu znajduje się 30 punktów alarmowych, nisz hydrantowych. Tunel będzie wyposażony w wentylację pół-poprzeczną. Dla zapewnienia funkcjonowania tunelu zostaną wybudowane dwa budynki techniczne oraz centrum zarządzania tunelem. Tunel będzie spełniał najbardziej rygorystyczne wymagania dla bezpieczeństwa podróżujących (kategoria A wg ADR).
Dla uruchomienia i prawidłowej pracy TBM wykonane zostanie przyłącze elektroenergetyczne z sieci Wysokiego Napięcia 110 kV wraz ze stacją 110/20 kV. Przewiduje się również budowę ujęcia wody wraz ze stacją uzdatniania wody o wydajności sięgającej 1500 m3/d.
Technologia, know-how i sprzęt do drążenia tunelu, który ma zostać wykorzystany przy tym projekcie, zostanie dostarczony przez Acciona Construction, firmę która jest większościowym udziałowcem Mostostalu Warszawa i na tym projekcie jest partnerem odpowiedzialnym za realizację części tunelowej.
Data podpisania kontraktu: 10.07.2020 r.
S19 Rzeszów Południe – Babica
Odcinek, który wybuduje konsorcjum Mostostalu Warszawa i Acciony Construcción to jedną z najciekawszych i najtrudniejszych technologicznie budów infrastrukturalnych w Polsce. Zadanie zakłada budowę tunelu o długości 2255 m. Na odcinku powstanie również sześć estakad, dwa wiadukty drogowe, bezkolizyjny przejazd nad linią kolejową w ciągu drogi krajowej nr 19. Na odcinku od Rzeszowa do Babicy wybudowane będą trzy przejścia dla zwierząt.
Podziemny tunel o długości ponad 2 km
Tunel będzie miał 2255 metrów długości (w osi trasy). Składać się będzie m.in. z dwóch naw, które będą połączone 15 przejściami poprzecznymi oraz dodatkowym przejazdem awaryjnym. Każda z pojedynczych naw będzie miała 12,4 metra średnicy (sama tarcza wiercąca mierzy 15,2 m).
Maksymalna głębokość prowadzonych prac to ponad 100 metrów. Na całej długości tunelu znajduje się 30 punktów alarmowych, nisz hydrantowych. Tunel będzie wyposażony w wentylację pół-poprzeczną. Dla zapewnienia funkcjonowania tunelu zostaną wybudowane dwa budynki techniczne oraz centrum zarządzania tunelem. Tunel będzie spełniał najbardziej rygorystyczne wymagania dla bezpieczeństwa podróżujących (kategoria A wg ADR).
Dla uruchomienia i prawidłowej pracy TBM wykonane zostanie przyłącze elektroenergetyczne z sieci Wysokiego Napięcia 110 kV wraz ze stacją 110/20 kV. Przewiduje się również budowę ujęcia wody wraz ze stacją uzdatniania wody o wydajności sięgającej 1500 m3/d.
Technologia, know-how i sprzęt do drążenia tunelu, który ma zostać wykorzystany przy tym projekcie, zostanie dostarczony przez Acciona Construction, firmę która jest większościowym udziałowcem Mostostalu Warszawa i na tym projekcie jest partnerem odpowiedzialnym za realizację części tunelowej.
Data podpisania kontraktu: 10.07.2020 r.
Wartość umowy: 2 230,17 mln PLN brutto
Termin realizacji: 54 miesiące bez okresów zimowych
Zdjęcie: Mostostal Warszawa S.A., www.mostostal.waw.pl
Zdjęcie: Mostostal Warszawa S.A., www.mostostal.waw.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.