YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Umowa na opracowanie dokumentacji przebudowy DK48 Dęblin – Moszczanka
17 maja 2019 r. lubelski Oddział GDDKiA podpisał z firmą Highway umowę na opracowanie kompleksowej dokumentacji projektowej dla rozbudowy drogi krajowej nr 48 na odcinku Dęblin – Moszczanka. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




fib SYMPOSIUM 2019 Concrete – innovations in materials, design and structures, 27-29.05.2019, Kraków 2019-05-27
W imieniu Komitetów Organizacyjnych i Naukowych serdecznie zapraszamy na fib SYMPOSIUM 2019 Concrete – innovations in materials, design and structures, które odbędzie się w dniach 27-29 maja 2019 r. w Krakowie. [...]


Teraz wschód Polski
Rozmowa z Dawidem Bajorkiem, dyrektorem Pionu Infrastruktury Mota-Engil Central Europe SA.[...]


Klęska urodzaju, czyli ciąg dalszy kłopotów firm budowlanych
Z jednej strony branża budowlana wciąż może się cieszyć z bardzo dobrej koniunktury, która wynika z wysokiej produkcji budowlanej na rynku infrastruktury, budownictwa mieszkaniowego, nieruchomości komercyjnych i przemysłowych. Z drugiej jednak strony rosnące ceny materiałów budowlanych i narastające braki pracowników skutkują poważnymi problemami finansowymi wielu przedsiębiorstw z tego sektora.[...]


Nowatorski sposób posadowienia włazów i krat – INSTALL PLUS
INSTALL PLUS to nowy system posadowienia włazów i krat, który został opracowany, opatentowany i jest powszechnie stosowany w Wielkiej Brytanii i innych krajach Europy Zachodniej. 30 kwietnia 2019 roku po raz pierwszy w Polsce tą metodą zainstalowano właz Rexess 2 w Piekarach Śląskich. Realizacji podjęła się firma KomunalSystem. [...]



Złożono 3 wnioski ZRID dla S19 Lasy Janowskie – Nisko Południe

Wczoraj do Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkiego złożone zostały wnioski o wydanie ZRID dla trzech odcinków S19 od węzła Lasy Janowskie do węzła Nisko Południe o łącznej długości 24,3 km.



Zdjęcie: GDDKiA O/RzeszówPo uzyskaniu decyzji ZRID możliwe będzie rozpoczęcie robót budowlanych.

Złożone wnioski dotyczą odcinków:
- S19 odc. w. Lasy Janowskie – w. Zdziary (9,3 km),
- S19 odc. w. Zdziary – w. Rudnik nad Sanem (9,0 km),
- S19 odc. w. Rudnik nad Sanem – w. Nisko Płd. (6,0 km).

Umowy z Wykonawcami na realizację tych kontraktów systemem „projektuj-buduj” zostały podpisane 18 czerwca 2018 r. Zawierają one tzw. Kamień Milowy, który zakładał złożenie przez Wykonawcę w imieniu GDDKiA wniosku o wydanie decyzji ZRID w terminie 10 miesięcy od daty podpisania umowy, czyli 18 kwietnia 2019 r.

Po uzyskaniu ZRID rozpoczną się prace w terenie. S19 Lasy Janowskie – Nisko Południe powstanie jako dwujezdniowa droga ekspresowa z dwoma pasami ruchu. Kierowcy skorzystają z nowej trasy w IV kwartale 2021 r.

S19 odc. w. Lasy Janowskie – w. Zdziary (9,3 km)


Wykonawca: STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
Wartość: 236 328 298,82 zł

Zakres robót obejmuje wykonanie docelowo drogi dwujezdniowej o długości ok. 9,3 km wraz
z budową obiektów inżynierskich, węzłów, MOP, przebudową kolidującej infrastruktury technicznej oraz budową dróg dojazdowych dla zapewnienia połączeń lokalnych oraz urządzeń ochrony środowiska.

Opis przebiegu:
Początek odcinka realizacyjnego przyjęto za węzłem Lasy Janowskie w granicach województwa lubelskiego. Początkowo droga ekspresowa S19 przebiega równolegle do istniejącej drogi krajowej DK19. Następnie po przekroczeniu rzeki Bukowa droga kieruje się w lewo omijając stawy, przecina obszary leśne gdzie zlokalizowano po obu stronach drogi MOP Bukowa rodzaju I. Po wschodniej stronie, za cmentarzem droga omija miejscowość Domostawa. Dalej przecina kompleks leśny i krzyżuje się z DK19, kierując się przez obszary polno-leśne w stronę miejscowości Kutyły, którą omija od zachodu. Następnie kieruje się na wschód i w okolicy miejscowości Zdziary poprzez łącznik dochodzi do drogi krajowej nr 19 w węźle Zdziary.

Obiekty inżynierskie:
- mosty: 2
- wiadukty (w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich górą i dołem): 10
- kładka dla pieszych: 1
- przepusty (w tym zespolone z przejściami dla zwierząt): 15

Węzły:

Na przedmiotowym odcinku drogi przewidywana jest budowa jednego węzła drogowego Zdziary – węzeł typu WB typu karo wraz z niezbędnym przełożeniem/przebudową dróg dochodzących do węzła.
 

MOP-y:

Na przedmiotowym odcinku drogi przewidywana jest budowa jednej pary MOP I Bukowa. MOP kat. I pełni funkcję wypoczynkową. Jego podstawowe wyposażenie stanowią stanowiska postojowe dla samochodów osobowych i ciężarowych, jezdnie manewrowe, urządzenia wypoczynkowe, sanitarne i oświetlenie.


S19 odc. w. Zdziary – w. Rudnik nad Sanem (9,0 km)


Wykonawca: Mosty Łódź S.A.
Wartość: 286 886 390,59 zł

Zakres robót obejmuje wykonanie docelowo drogi dwujezdniowej o długości ok. 9 km wraz z budową obiektów inżynierskich, węzłów, przebudową kolidującej infrastruktury technicznej oraz budową dróg dojazdowych dla zapewnienia połączeń lokalnych oraz urządzeń ochrony środowiska.

Opis przebiegu:
Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 rozpoczyna się za węzłem Zdziary. Po przekroczeniu DK19 droga przebiega przez kompleks leśny równolegle po jej wschodniej stronie. Od tego miejsca trasa przebiega nowym śladem po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 19. W rejonie miejscowości Spokojna trasa wariantu odchyla się na wschód i biegnie w kierunku linii kolejowej Stalowa Wola – Biłgoraj. W sąsiedztwie linii kolejowej planowany jest w przyszłości węzeł Zapacz, na przecięciu z planowanym przebiegiem drogi S74. Następnie trasa biegnie w kierunku południowo-zachodnim, równolegle do szerokotorowej linii kolejowej nr 65, dalej przecina rzekę San, a następnie w okolicy miejscowości Nowa Wieś odsuwa się od pasa kolejowego w kierunku węzła Rudnik nad Sanem.

Obiekty inżynierskie:
- mosty: 1
- wiadukty (w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich górą i dołem): 8
- przepusty ( w tym zespolone z przejściami dla zwierząt): 9

S19 odc. w. Rudnik nad Sanem – w. Nisko Płd. (6,0 km)


Wykonawca: STRABAG Sp. z o.o. i STRABAG Infrastruktura Południe Sp. z o.o.
Wartość: 196339 975,77 zł

Opis przebiegu:
Przedmiotowy odcinek drogi ekspresowej S19 rozpoczyna się w węźle Rudnik nad Sanem na przecięciu z DK77 oraz obwodnicą Stalowej Woli i Niska. Następnie trasa zbliża się ponownie do szerokotorowej linii kolejowej nr 65, biegnąc równolegle do niej, a następnie w węźle Nisko Południe krzyżuje się z istniejącą drogą krajową nr 19 oraz kilometr dalej z linią kolejową nr 65.

Obiekty inżynierskie:
- wiadukty (w tym przejścia dla zwierząt dużych i średnich dołem): 6
- przepusty (w tym zespolone z przejściami dla zwierząt): 6

Węzły:

Na przedmiotowym odcinku drogi przewidywana jest budowa dwóch węzłów drogowych wraz
z niezbędnym przełożeniem/przebudową dróg dochodzących do węzła:
- węzeł Rudnik nad Sanem, typ węzła WB – karo z dwoma rondami,
- węzeł Nisko Południe, typ węzła WB – węzeł typu pół-koniczyna.

S19 na Podkarpaciu


Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo długość ok. 169 km.

Stan realizacji S19 przedstawia się następująco:
- 30,2 km – oddane do ruchu,
- 54,2 km - w realizacji systemem „projektuj-buduj”,
- 85,2 km – w przygotowaniu (realizacja Koncepcji Programowej).

Tekst i zdjęcie: GDDKiA O/Rzeszów





Reklamy
PAM Soletanche Uponor Basf Geobrugg MPWiK Kraków DCS poland
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję