YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa budowa obwodnicy Stalowej Woli i Niska
Na budowie ponad 15-kilometrowej obwodnicy Stalowej Woli i Niska w ciągu DK77 Wykonawca, Konsorcjum firm Mostostal Warszawa i Acciona Construccion prowadzi prace na całym odcinku i we wszystkich branżach. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Zakończono remont linii Kraków Batowice – Tunel

Zakończył się remont linii kolejowej Kraków Batowice – Tunel za ponad 36 mln zł. Dzięki inwestycji PKP PLK pociągi przejeżdżają bez ograniczeń prędkości. Podróżni korzystają z nowego peronu w Łuczycach.



Nowy peron w Łuczycach, fot. PKP PLKW styczniu zniesiono ograniczenia prędkości na odcinku pomiędzy krakowskimi Batowicami a Tunelem, na jednej z ważniejszych tras kolejowych na południu Polski. Ze sprawniejszych przejazdów korzystają podróżni pociągów dalekobieżnych, łączących Kraków z Kielcami, Łodzią, Warszawą i Trójmiastem oraz składów regionalnych, dowożących mieszkańców Słomnik, Miechowa czy Kozłowa do stolicy Małopolski. W ciągu doby na trasie jest przeszło 130 pociągów.

Dzięki inwestycji naprawiono niemal 18 km torów. Wymiana ich elementów oraz wzmocnienie nasypów pozwoliły usunąć ograniczenia prędkości. Duży zakres zadań związany był z wymianą sieci trakcyjnej. Wykonawcy zamontowali przeszło 500 nowych słupów i wymienili wszystkie elementy sieci na obu torach pomiędzy Niedźwiedziem a Zastowem. Nowa sieć trakcyjna jest mniej awaryjna i gwarantuje większą efektywność zasilania. Ograniczone zostanie też ryzyko kradzieży, gdyż zainstalowano nie metalowe lecz kompozytowe elementy, których nie można sprzedać w skupach złomu. Prace realizowano odcinkami, aby nie wstrzymywać ruchu pociągów.

Nowy standard na przystanku w Łuczycach


Z wygodniejszych podróży cieszą się mieszkańcy podkrakowskich Łuczyc. W ramach prac na linii wybudowano nowoczesny peron w miejscu starej konstrukcji. Peron ma odpowiednią wysokość, co ułatwia wsiadanie do pociągów. Jest wyposażony w specjalnie wyprofilowane ścieżki naprowadzające, dzięki czemu z przystanku lepiej mogą korzystać pasażerowie o ograniczonej możliwości poruszania się. Przystanek ma nowe oświetlenie wiaty i ławki. Nagłośnienie zapewnia informacje o kursowaniu pociągów.

Roboty na linii numer 8 zakończyły się w grudniu. Finansowanie pochodzi z budżetu. Wartość prac to ponad 36 mln zł. Większość z nich wykonało Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa, spółka zależna PLK.

Tekst i zdjęcie: Piotr Hamarnik, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Llloyd Acoustics DCS MPWiK Kraków Geobrugg Basf PAM Soletanche Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję