Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Zakończono budowę czterech lodołamaczy dla RZGW Gdańsk

24 września z Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” SA wypłynął ostatni z nowo budowanych lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. W tym samym dniu jubileusz 75-lecia istnienia obchodził Urząd Morski w Szczecinie.



  Zdjęcie: Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/
Budowa nowych lodołamaczy zakończona

Projekt pod nazwą „Budowa lodołamaczy dla RZGW Gdańsk” realizowany był w ramach programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i obejmował zaprojektowanie, wybudowanie i przekazanie do służby czterech lodołamaczy przeznaczonych do akcji łamania lodów na Dolnej Wiśle pod nazwą: Puma lodołamacz czołowy prototypowy, Narwal lodołamacz liniowy prototypowy, Nerpa i Manat lodołamacze liniowe seryjne. Jednostki zostały wybudowane przez Morską Stocznię Remontową „Gryfia” SA, pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków.


- Nowe lodołamacze to inwestycja istotna przede wszystkim z perspektywy zagrożenia powodziowego, które w ostatnim czasie przybrało na sile i jest przyczyną tragedii wielu polskich rodzin. Akcja lodołamania z początku roku pokazała, że sprawny i nowoczesny sprzęt jest niezbędny do zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom. Cztery nowe jednostki zagwarantują to bezpieczeństwo i przyczynią się do większej skuteczności akcji lodołamania na dolnym odcinku Wisły –
powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.

Urząd Morski w Szczecinie obchodzi 75-lecie


Inną ważną uroczystością był jubileusz 75-lecia istnienia Urzędu Morskiego w Szczecinie (UMS).


- Urzędy morskie pełnią kluczową rolę na polskim wybrzeżu, dlatego cieszę się, że mogę uczestniczyć w tak doniosłej uroczystości, jaką jest 75-lecie Urzędu Morskiego w Szczecinie. Dziś honorujemy ważną i odpowiedzialną służbę pracowników tej instytucji –
powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.


Za datę powstania Urzędu Morskiego w Szczecinie przyjmuje się 24 września 1946 r., czyli dzień mianowania kpt. ż. w. Jana Godeckiego na pierwszego dyrektora urzędu. Urząd Morski w Szczecinie przejął pieczę nad portami i morskim pasem przybrzeżnym w granicach ówczesnego województwa szczecińskiego, organizując m.in. przeładunki portowe oraz remonty i inwestycje w portach.

W ostatnim czasie Urząd Morski w Szczecinie rozpoczął wiele znaczących inwestycji związanych przede wszystkim z modernizacją infrastruktury dostępowej do portów. W latach 2010-2014 UMS wybudował infrastrukturę zapewniającą dostęp do nowego portu zewnętrznego w Świnoujściu, który powstał w związku z budową terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego (LNG). Budowa terminalu LNG i portu zewnętrznego w Świnoujściu została uznana za inwestycję strategiczną dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W ubiegłym roku zakończony został projekt „Nostri Maris – budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających”. Ponadto UMS prowadzi trwającą „Modernizację toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m”.

W nadchodzących latach przed Urzędem Morskim w Szczecinie stoją kolejne wyzwania, m.in. budowa toru podejściowego do Terminala Kontenerowego w Świnoujściu, modernizacja systemu monitorowania ruchu statków VTS, zakup pogłębiarki i innych nowoczesnych jednostek pływających do obsługi oznakowania nawigacyjnego i wykonywania pomiarów batymetrycznych.

Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/




Reklamy
SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments Soletanche Geobrugg Keller Porr Optem
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję