


























Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Zakończono budowę czterech lodołamaczy dla RZGW Gdańsk
24 września z Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia” SA wypłynął ostatni z nowo budowanych lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku. W tym samym dniu jubileusz 75-lecia istnienia obchodził Urząd Morski w Szczecinie.


Budowa nowych lodołamaczy zakończona
Projekt pod nazwą „Budowa lodołamaczy dla RZGW Gdańsk” realizowany był w ramach programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i obejmował zaprojektowanie, wybudowanie i przekazanie do służby czterech lodołamaczy przeznaczonych do akcji łamania lodów na Dolnej Wiśle pod nazwą: Puma lodołamacz czołowy prototypowy, Narwal lodołamacz liniowy prototypowy, Nerpa i Manat lodołamacze liniowe seryjne. Jednostki zostały wybudowane przez Morską Stocznię Remontową „Gryfia” SA, pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków.
Projekt pod nazwą „Budowa lodołamaczy dla RZGW Gdańsk” realizowany był w ramach programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 i obejmował zaprojektowanie, wybudowanie i przekazanie do służby czterech lodołamaczy przeznaczonych do akcji łamania lodów na Dolnej Wiśle pod nazwą: Puma lodołamacz czołowy prototypowy, Narwal lodołamacz liniowy prototypowy, Nerpa i Manat lodołamacze liniowe seryjne. Jednostki zostały wybudowane przez Morską Stocznię Remontową „Gryfia” SA, pod nadzorem Polskiego Rejestru Statków.
- Nowe lodołamacze to inwestycja istotna przede wszystkim z perspektywy zagrożenia powodziowego, które w ostatnim czasie przybrało na sile i jest przyczyną tragedii wielu polskich rodzin. Akcja lodołamania z początku roku pokazała, że sprawny i nowoczesny sprzęt jest niezbędny do zapewnienia bezpieczeństwa mieszkańcom. Cztery nowe jednostki zagwarantują to bezpieczeństwo i przyczynią się do większej skuteczności akcji lodołamania na dolnym odcinku Wisły – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Urząd Morski w Szczecinie obchodzi 75-lecie
Inną ważną uroczystością był jubileusz 75-lecia istnienia Urzędu Morskiego w Szczecinie (UMS).
- Urzędy morskie pełnią kluczową rolę na polskim wybrzeżu, dlatego cieszę się, że mogę uczestniczyć w tak doniosłej uroczystości, jaką jest 75-lecie Urzędu Morskiego w Szczecinie. Dziś honorujemy ważną i odpowiedzialną służbę pracowników tej instytucji – powiedział wiceminister infrastruktury Marek Gróbarczyk.
Za datę powstania Urzędu Morskiego w Szczecinie przyjmuje się 24 września 1946 r., czyli dzień mianowania kpt. ż. w. Jana Godeckiego na pierwszego dyrektora urzędu. Urząd Morski w Szczecinie przejął pieczę nad portami i morskim pasem przybrzeżnym w granicach ówczesnego województwa szczecińskiego, organizując m.in. przeładunki portowe oraz remonty i inwestycje w portach.
W ostatnim czasie Urząd Morski w Szczecinie rozpoczął wiele znaczących inwestycji związanych przede wszystkim z modernizacją infrastruktury dostępowej do portów. W latach 2010-2014 UMS wybudował infrastrukturę zapewniającą dostęp do nowego portu zewnętrznego w Świnoujściu, który powstał w związku z budową terminalu regazyfikacyjnego skroplonego gazu ziemnego (LNG). Budowa terminalu LNG i portu zewnętrznego w Świnoujściu została uznana za inwestycję strategiczną dla bezpieczeństwa energetycznego Polski. W ubiegłym roku zakończony został projekt „Nostri Maris – budowa dwóch wielozadaniowych jednostek pływających”. Ponadto UMS prowadzi trwającą „Modernizację toru wodnego Świnoujście – Szczecin do głębokości 12,5 m”.
W nadchodzących latach przed Urzędem Morskim w Szczecinie stoją kolejne wyzwania, m.in. budowa toru podejściowego do Terminala Kontenerowego w Świnoujściu, modernizacja systemu monitorowania ruchu statków VTS, zakup pogłębiarki i innych nowoczesnych jednostek pływających do obsługi oznakowania nawigacyjnego i wykonywania pomiarów batymetrycznych.
Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.