YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


Studium korytarzowe dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej
GDDKiA opracowała studium korytarzowe dla Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej. Zgodnie z cyklem przygotowania inwestycji drogowej to dopiero początek i do ustalenia ostatecznego przebiegu drogi jeszcze wiele pracy. [...]

Nowoczesne technologie i systemy zarządzania w transporcie szynowym NOVKOL 2019




II Konferencja Naukowo-Techniczna: Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie i eksploatacji infrastruktury drogowej miast, metropolii i regionów NOVDROG 2020, 27-28.02.2020, Niepołomice 2020-02-27
Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji RP Oddział w Krakowie przy udziale: Politechniki Krakowskiej: Katedry Dróg, Kolei i Inżynierii Ruchu oraz Katedry Systemów Transportowych, Małopolskiej Okręgowej Izby Inżynierów Budownictwa w Krakowie, Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Krakowie, Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie oraz Zarządu Dróg Miasta Krakowa zapraszają do udziału w II Konferencji Naukowo-Technicznej: Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie i eksploatacji infrastruktury drogowej miast, metropolii i regionów NOVDROG 2020, która odbędzie się 27-28 lutego 2020 r. w Niepołomicach.[...]


Bezpieczeństwo to inwestycja w człowieka
Rozmowa z Sebastianem Lewińskim, szefem ds. BHP w firmie Warbud SA.[...]


Blisko co trzeci przedsiębiorca ma kłopoty z płynnością. W 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc firm
Część polskich firm ma spory problem z utrzymaniem płynności finansowej rozumianej, jako regulowanie na czas swoich zobowiązań. Jak wskazuje badanie BIG InfoMonitor, dla 16 proc. przedsiębiorstw są to duże lub regularnie powracające kłopoty. Najbardziej zagrożone są podmioty z branży transportowej i handlowej. Problemy z płynnością mogą przełożyć się na relacje biznesowe, a w najgorszym wypadku doprowadzić do finansowej ruiny. Tylko w 2019 upadłość ogłosiło ponad tysiąc podmiotów.[...]


Budowa wodociągu w ciągu obwodnicy Gliwic
Gliwice to jedno z lepiej skomunikowanych miast w Polsce. Na terenie Gliwic zlokalizowane są dwie autostrady – A1 i A4, które przecinają się na największym skrzyżowaniu autostradowym w kraju – węźle autostradowym Gliwice Sośnica. Przez Gliwice przebiega Drogowa Trasa Średnicowa, łącząca główne miasta na Śląsku. Obecnie jest budowana nowoczesna miejska obwodnica, która ma usprawnić warunki komunikacyjne terenów inwestycyjnych położonych w Specjalnej Strefie Ekonomicznej w Gliwicach. Wzdłuż obwodnicy powstaje rurociąg wodociągowy o średnicy DN 400 i DN 200 z żeliwa sferoidalnego.[...]



XXIX Seminarium Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów

11 i 12 czerwca 2019 r. w Rosnówku koło Poznania odbyło się – jak co roku w czerwcu od 29 lat – seminarium mostowe Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów. Organizatorami XXIX seminarium byli, podobnie jak dotąd, Instytut Inżynierii Lądowej Politechniki Poznańskiej oraz Oddział Wielkopolski Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej (ZMRP).
Autor: Iwona Jankowiak



  Zdjęcie: Katarzyna Mossor, Politechnika Poznańska, Instytut Inżynierii Lądowej
Seminarium poświęcone było problemom związanym z budową, wzmacnianiem i przebudową budowli inżynieryjnych. Wzięło w nim udział ok. 140 uczestników z całego kraju, reprezentujących rozmaite środowiska zawodowe. Byli to projektanci, przedstawiciele firm wykonawczych, administracji państwowej i samorządowej zajmujący się budową i utrzymaniem mostów, przedstawiciele producentów i dystrybutorów materiałów oraz sprzętu do budowy i utrzymania mostów, a także pracownicy naukowi reprezentujący różne ośrodki naukowe w Polsce. W sali obrad można było również spotkać studentów budownictwa na Politechnice Poznańskiej, zainteresowanych szczególnie budownictwem mostowym.

Odbyło się pięć sesji roboczych, podczas których wygłoszono 33 referaty. Tradycyjnie już, zgodnie z przyjętą formułą seminarium, referaty dotyczyły przede wszystkim zagadnień inżynieryjnych związanych z tematem seminarium. W ramach każdej sesji na bieżąco dyskutowano nad treścią każdego referatu. Prowadzona dyskusja pozwoliła na przedstawienie opinii związanych z zagadnieniami poruszanymi w referatach, a mających swoje przełożenie na aktualne problemy związane z budową, utrzymaniem i przebudową mostów. Jak co roku, w czasie dyskusji ścierały się poglądy dotyczące stosowanych sposobów wzmacniania i przebudowy, a także, co bardzo istotne, rozważano, czy zawsze i w jakim zakresie należy wzmacniać mosty. Prelegenci podkreślali konieczność starannego i racjonalnego opracowywania projektów przebudowy i wzmocnień mostów, dobrego przygotowania inwestycji oraz krytycznego podejścia do remontowania tzw. mostów historycznych. Podkreślano również rolę badań konstrukcji na etapie ich budowy, a następnie eksploatacji. Tegoroczną nowością byłą sesja poświęcona aspektom geotechnicznym projektowania i budowy obiektów inżynieryjnych. Tematyka ta spotkała się z pozytywnym odbiorem i dużym zainteresowaniem uczestników, którzy docenili wagę poruszanych zagadnień nie tylko w procesie budowy, ale również późniejszej bezpiecznej i bezawaryjnej eksploatacji konstrukcji mostowych. Seminarium mostowe jest również otwarte na nowe pomysły, nowoczesne materiały i technologie. Część referatów była więc poświęcona rozpowszechnianiu nowej wiedzy i przedstawianiu nowości technicznych coraz częściej pojawiających się w branży mostowej.

Konkurs ZMRP – Dzieło Mostowe Roku 2018


Już po raz drugi seminarium w Rosnówku stało się miejscem ogłoszenia wyników oraz uroczystego wręczenia nagród w konkursie ZMRP na Dzieło Mostowe Roku 2018. Nagrody przyznano za konstrukcję obiektu mostowego typu extradosed w ciągu DK16 przez dolinę Strugi Ornowskiej pod Ostródą (nagrodzeni: GDDKiA Oddział w Olsztynie jako inwestor, ZBM Inwestor Zastępczy SA oraz Safege S.A.S Oddział w Polsce jako reprezentanci inwestora, Tadeusz Stefanowski jako projektant obiektu i pełniący nadzór autorski, Transprojekt Gdański Sp. z o.o. jako projektant, konsorcjum Budimeksu SA i Ferrovialu Agroman SA jako wykonawca, VSL Polska Sp. z o.o. jako podwykonawca w zakresie robót specjalistycznych) oraz za wdrożenie nowych technologii przy budowie wiaduktu kolejowego w ciągu LK7 nad S19 pod Lublinem (nagrodzeni: GDDKiA Oddział w Lublinie jako inwestor, ZDI Sp. z o.o. jako reprezentant inwestora, Biuro Projektowe Trakt Sp. z o.o. Sp. k. jako projektant, Budimex SA jako wykonawca, Freyssinet Polska Sp. z o.o. jako podwykonawca w zakresie robót specjalistycznych). W kategorii rewitalizacja obiektu mostowego wygrał most przez rzekę Prudnik w ciągu DK40 w Prudniku (nagrodzeni: GDDKiA Oddział w Opolu jako inwestor, Biuro Obsługi Inwestycji Intech Bogusław Musioł, Pronako Paweł Musioł oraz Biuro Inżynierskie Via Regia Sp. z o.o. jako reprezentanci inwestora, SMP Projektanci Sp. z o.o. Sp. k. jako projektant, Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o. jako wykonawca).

Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego prof. Arkadiusz Madaj w podsumowaniu seminarium zaprosił wszystkich uczestników na kolejne, XXX, a zatem jubileuszowe seminarium mostowe, które planowane jest w czerwcu 2020 r.

Zdjęcie: Katarzyna Mossor, Politechnika Poznańska, Instytut Inżynierii Lądowej





Reklamy
Warbud Soletanche Amiblue Uponor PAM DCS MPWiK Kraków Geobrugg
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję