YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Wydarzenia
Wstecz


Moris Polska rozbuduje i zmodernizuje szpital w Pruszkowie
Pruszkowski Samodzielny Publiczny Zespół Zakładów Opieki Zdrowotnej będzie rozbudowany i zmodernizowany przez generalnego wykonawcę tych zadań, jakim właśnie została stołeczna firma Moris Polska. [...]

20 lat Stowarzyszenia Producentów Betonu Towarowego w Polsce




VI Ogólnopolska Konferencja Konstrukcje Budowlane 2019, 22.11.2019, Warszawa 2019-11-22
22 listopada 2019 r. w Bibliotece Uniwersyteckiej w Warszawie odbędzie się VI edycja ogólnopolskiej konferencji Konstrukcje Budowlane 2019. Wydarzeniu patronują: Polski Związek Inżynierów i Techników Budownictwa, Izba Projektowania Budowlanego, Politechnika Warszawska oraz Stowarzyszenie Architektów Polskich.[...]


Przepusty i przejścia dla zwierząt już wkrótce w Krakowie
Rozmowa z prof. UZ dr. hab. inż. Adamem Wysokowskim, kierownikiem Zakładu Dróg i Mostów na Uniwersytecie Zielonogórskim, przewodniczącym Komitetu Naukowego konferencji Przepusty i przejścia dla zwierząt.[...]


Raport „Bezpieczeństwo Pracy w Polsce 2019”
Według raportu „Bezpieczeństwo Pracy w Polsce 2019” przygotowanego na zlecenie Koalicji Bezpieczni w Pracy wśród pracowników biurowych i fizyczno-umysłowych, 29 proc. odczuwa stres w miejscu pracy od czasu do czasu, 42. proc. często, a 14 proc. praktycznie cały czas. Ma to negatywny wpływ nie tylko na atmosferę w miejscu pracy, ale również zwiększa ryzyko wypadków.[...]


Konsorcjum Strabagu oddało do użytku drogę S6 Ustronie Morskie – Koszalin
7 października 2019 r. w obecności Mateusza Morawieckiego, Prezesa Rady Ministrów i Wojciecha Trojanowskiego, Członka Zarządu STRABAG odbyło się uroczyste otwarcie wybudowanego przez konsorcjum spółek grupy STRABAG w Polsce fragmentu drogi ekspresowej S6 Ustronie Morskie – Koszalin o łącznej długości 24 km.[...]



XXIX Seminarium Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów

11 i 12 czerwca 2019 r. w Rosnówku koło Poznania odbyło się – jak co roku w czerwcu od 29 lat – seminarium mostowe Współczesne metody budowy, wzmacniania i przebudowy mostów. Organizatorami XXIX seminarium byli, podobnie jak dotąd, Instytut Inżynierii Lądowej Politechniki Poznańskiej oraz Oddział Wielkopolski Związku Mostowców Rzeczypospolitej Polskiej (ZMRP).
Autor: Iwona Jankowiak



  Zdjęcie: Katarzyna Mossor, Politechnika Poznańska, Instytut Inżynierii Lądowej
Seminarium poświęcone było problemom związanym z budową, wzmacnianiem i przebudową budowli inżynieryjnych. Wzięło w nim udział ok. 140 uczestników z całego kraju, reprezentujących rozmaite środowiska zawodowe. Byli to projektanci, przedstawiciele firm wykonawczych, administracji państwowej i samorządowej zajmujący się budową i utrzymaniem mostów, przedstawiciele producentów i dystrybutorów materiałów oraz sprzętu do budowy i utrzymania mostów, a także pracownicy naukowi reprezentujący różne ośrodki naukowe w Polsce. W sali obrad można było również spotkać studentów budownictwa na Politechnice Poznańskiej, zainteresowanych szczególnie budownictwem mostowym.

Odbyło się pięć sesji roboczych, podczas których wygłoszono 33 referaty. Tradycyjnie już, zgodnie z przyjętą formułą seminarium, referaty dotyczyły przede wszystkim zagadnień inżynieryjnych związanych z tematem seminarium. W ramach każdej sesji na bieżąco dyskutowano nad treścią każdego referatu. Prowadzona dyskusja pozwoliła na przedstawienie opinii związanych z zagadnieniami poruszanymi w referatach, a mających swoje przełożenie na aktualne problemy związane z budową, utrzymaniem i przebudową mostów. Jak co roku, w czasie dyskusji ścierały się poglądy dotyczące stosowanych sposobów wzmacniania i przebudowy, a także, co bardzo istotne, rozważano, czy zawsze i w jakim zakresie należy wzmacniać mosty. Prelegenci podkreślali konieczność starannego i racjonalnego opracowywania projektów przebudowy i wzmocnień mostów, dobrego przygotowania inwestycji oraz krytycznego podejścia do remontowania tzw. mostów historycznych. Podkreślano również rolę badań konstrukcji na etapie ich budowy, a następnie eksploatacji. Tegoroczną nowością byłą sesja poświęcona aspektom geotechnicznym projektowania i budowy obiektów inżynieryjnych. Tematyka ta spotkała się z pozytywnym odbiorem i dużym zainteresowaniem uczestników, którzy docenili wagę poruszanych zagadnień nie tylko w procesie budowy, ale również późniejszej bezpiecznej i bezawaryjnej eksploatacji konstrukcji mostowych. Seminarium mostowe jest również otwarte na nowe pomysły, nowoczesne materiały i technologie. Część referatów była więc poświęcona rozpowszechnianiu nowej wiedzy i przedstawianiu nowości technicznych coraz częściej pojawiających się w branży mostowej.

Konkurs ZMRP – Dzieło Mostowe Roku 2018


Już po raz drugi seminarium w Rosnówku stało się miejscem ogłoszenia wyników oraz uroczystego wręczenia nagród w konkursie ZMRP na Dzieło Mostowe Roku 2018. Nagrody przyznano za konstrukcję obiektu mostowego typu extradosed w ciągu DK16 przez dolinę Strugi Ornowskiej pod Ostródą (nagrodzeni: GDDKiA Oddział w Olsztynie jako inwestor, ZBM Inwestor Zastępczy SA oraz Safege S.A.S Oddział w Polsce jako reprezentanci inwestora, Tadeusz Stefanowski jako projektant obiektu i pełniący nadzór autorski, Transprojekt Gdański Sp. z o.o. jako projektant, konsorcjum Budimeksu SA i Ferrovialu Agroman SA jako wykonawca, VSL Polska Sp. z o.o. jako podwykonawca w zakresie robót specjalistycznych) oraz za wdrożenie nowych technologii przy budowie wiaduktu kolejowego w ciągu LK7 nad S19 pod Lublinem (nagrodzeni: GDDKiA Oddział w Lublinie jako inwestor, ZDI Sp. z o.o. jako reprezentant inwestora, Biuro Projektowe Trakt Sp. z o.o. Sp. k. jako projektant, Budimex SA jako wykonawca, Freyssinet Polska Sp. z o.o. jako podwykonawca w zakresie robót specjalistycznych). W kategorii rewitalizacja obiektu mostowego wygrał most przez rzekę Prudnik w ciągu DK40 w Prudniku (nagrodzeni: GDDKiA Oddział w Opolu jako inwestor, Biuro Obsługi Inwestycji Intech Bogusław Musioł, Pronako Paweł Musioł oraz Biuro Inżynierskie Via Regia Sp. z o.o. jako reprezentanci inwestora, SMP Projektanci Sp. z o.o. Sp. k. jako projektant, Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o. jako wykonawca).

Przewodniczący Komitetu Organizacyjnego prof. Arkadiusz Madaj w podsumowaniu seminarium zaprosił wszystkich uczestników na kolejne, XXX, a zatem jubileuszowe seminarium mostowe, które planowane jest w czerwcu 2020 r.

Zdjęcie: Katarzyna Mossor, Politechnika Poznańska, Instytut Inżynierii Lądowej





Reklamy
Soletanche Uponor Geobrugg DCS MPWiK Kraków Aarsleff PAM Keller
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję