Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


HOCHTIEF rozbuduje NCPS Solaris w Krakowie
Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Szansa na nową wizytówkę miasta – Krakowska Kamienica pod Wawelem
Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]



Wznowiono prace w tunelu na S1 Przybędza – Milówka

10 listopada rozpoczęto wzmacnianie górotworu w tunelu zlokalizowanym na jezdni w kierunku Zwardonia. Montaż kotew oraz iniekcja zaczynem cementowym w przodku tunelu wzmocni górotwór i pozwoli na bezpieczne wykonywanie dalszych prac.



  Zdjęcie: GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Kolejnym etapem będzie wykonanie parasola ochronnego na długości 15 m, z 44 rur o przekroju 114 mm i grubości 10 mm. Ta część prac powinna potrwać około  dwóch  tygodni. Następnie wykonawca przystąpi do odtwarzania zawalonego odcinka tunelu. Zakres prac i technologia wykonania programu naprawczego zostały zatwierdzone w listopadzie br. przez Dyrektora Okręgowego Urzędu Górniczego w Krakowie po uzyskaniu opinii Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Konieczność wykonania programu naprawczego jest następstwem niewielkiego zawału, do którego doszło w maju tego roku na odcinku o długości ok. 9 m. Zdarzenie miało miejsce w przodku tunelu zlokalizowanego na jezdni w kierunku Zwardonia,  w południowo-wschodnim stoku wzniesienia Żarek i częściowo północno-wschodnim stoku wzniesienia Mała Barania-Białożyński Groń. Po zdarzeniu  Okręgowy  Urząd Górniczy w Krakowie wstrzymał  ruch zakładu  górniczego  w części dotyczącej drążenia tunelu TD2.1 i nakazał opracowanie „programu naprawczego” oraz ekspertyzy w zakresie poprawności doboru obudowy uwzględniającej lokalne warunki górniczo-inżynierskie.

Zaawansowanie prac na tunelach TD1


W tunelu TD1.1 zlokalizowanym na jezdni w kierunku Zwardonia, o długości ok. 834 metrów (technicznej ok. 850 m), wydrążono już w górotworze prawie 300 m. W tunelu TD1.2 zlokalizowanym na jezdni w kierunku Żywca, o długości ok. 807 metrów (technicznej ok. 823 m), wydrążono już prawie 235 metrów.

Zaawansowanie prac na tunelach TD2


Tunel TD2.1 jezdni w kierunku Zwardonia wykonany jest na długości ok. 115 m. Tunel TD2.2 na jezdni w kierunku Żywca osiągnął w kalocie długość ok. 55 m. Zakończono również w jego przodku prace wzmacniające, aby uniknąć powstania w przyszłości ewentualnych zawałów.

Aby przyspieszyć tempo robót i postęp prac budowanych, wykonywane są dodatkowe portale, które umożliwią drążenie tuneli dwustronnie. Aktualnie trwa zabezpieczanie skarpy nad portalem północnym tuneli zlokalizowanych od strony Żywca (TD1). Wykonano także piątą półkę skarpy nad portalem południowym tuneli zlokalizowanych od strony Milówki (TD2).

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/




Reklamy
Geobrugg GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Keller Porr Soletanche SG Pam
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję