


























Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Wznowiono prace w tunelu na S1 Przybędza – Milówka
10 listopada rozpoczęto wzmacnianie górotworu w tunelu zlokalizowanym na jezdni w kierunku Zwardonia. Montaż kotew oraz iniekcja zaczynem cementowym w przodku tunelu wzmocni górotwór i pozwoli na bezpieczne wykonywanie dalszych prac.


Kolejnym etapem będzie wykonanie parasola ochronnego na długości 15 m, z 44 rur o przekroju 114 mm i grubości 10 mm. Ta część prac powinna potrwać około dwóch tygodni. Następnie wykonawca przystąpi do odtwarzania zawalonego odcinka tunelu. Zakres prac i technologia wykonania programu naprawczego zostały zatwierdzone w listopadzie br. przez Dyrektora Okręgowego Urzędu Górniczego w Krakowie po uzyskaniu opinii Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Konieczność wykonania programu naprawczego jest następstwem niewielkiego zawału, do którego doszło w maju tego roku na odcinku o długości ok. 9 m. Zdarzenie miało miejsce w przodku tunelu zlokalizowanego na jezdni w kierunku Zwardonia, w południowo-wschodnim stoku wzniesienia Żarek i częściowo północno-wschodnim stoku wzniesienia Mała Barania-Białożyński Groń. Po zdarzeniu Okręgowy Urząd Górniczy w Krakowie wstrzymał ruch zakładu górniczego w części dotyczącej drążenia tunelu TD2.1 i nakazał opracowanie „programu naprawczego” oraz ekspertyzy w zakresie poprawności doboru obudowy uwzględniającej lokalne warunki górniczo-inżynierskie.
Zaawansowanie prac na tunelach TD1
W tunelu TD1.1 zlokalizowanym na jezdni w kierunku Zwardonia, o długości ok. 834 metrów (technicznej ok. 850 m), wydrążono już w górotworze prawie 300 m. W tunelu TD1.2 zlokalizowanym na jezdni w kierunku Żywca, o długości ok. 807 metrów (technicznej ok. 823 m), wydrążono już prawie 235 metrów.
Zaawansowanie prac na tunelach TD2
Tunel TD2.1 jezdni w kierunku Zwardonia wykonany jest na długości ok. 115 m. Tunel TD2.2 na jezdni w kierunku Żywca osiągnął w kalocie długość ok. 55 m. Zakończono również w jego przodku prace wzmacniające, aby uniknąć powstania w przyszłości ewentualnych zawałów.
Aby przyspieszyć tempo robót i postęp prac budowanych, wykonywane są dodatkowe portale, które umożliwią drążenie tuneli dwustronnie. Aktualnie trwa zabezpieczanie skarpy nad portalem północnym tuneli zlokalizowanych od strony Żywca (TD1). Wykonano także piątą półkę skarpy nad portalem południowym tuneli zlokalizowanych od strony Milówki (TD2).
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Zaawansowanie prac na tunelach TD1
W tunelu TD1.1 zlokalizowanym na jezdni w kierunku Zwardonia, o długości ok. 834 metrów (technicznej ok. 850 m), wydrążono już w górotworze prawie 300 m. W tunelu TD1.2 zlokalizowanym na jezdni w kierunku Żywca, o długości ok. 807 metrów (technicznej ok. 823 m), wydrążono już prawie 235 metrów.
Zaawansowanie prac na tunelach TD2
Tunel TD2.1 jezdni w kierunku Zwardonia wykonany jest na długości ok. 115 m. Tunel TD2.2 na jezdni w kierunku Żywca osiągnął w kalocie długość ok. 55 m. Zakończono również w jego przodku prace wzmacniające, aby uniknąć powstania w przyszłości ewentualnych zawałów.
Aby przyspieszyć tempo robót i postęp prac budowanych, wykonywane są dodatkowe portale, które umożliwią drążenie tuneli dwustronnie. Aktualnie trwa zabezpieczanie skarpy nad portalem północnym tuneli zlokalizowanych od strony Żywca (TD1). Wykonano także piątą półkę skarpy nad portalem południowym tuneli zlokalizowanych od strony Milówki (TD2).
Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.