Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Wznowione zostanie drążenie tunelu TD2.1

Pomimo że góry nie chcą łatwo oddać swojego terenu, drogowcy rozwiązują pojawiające się trudności i kontynuują prace przy budowie S1 Przybędza – Milówka. Niebawem zostanie wznowione drążenie tunelu TD2.1.



  Zdjęcie: Paweł Klarecki, GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/
Roboty drogowe, mostowe, inżynieryjne takie jak zabezpieczenia skarp wykopu, nasypu i zboczy wykonywane są zgodnie z programem robót, a w niektórych asortymentach nawet wyprzedzająco.

Wznawiamy drążenie tunelu TD2.1.

W trakcie drążenia tunelu TD2.1 zlokalizowanego na jezdni w kierunku Zwardonia doszło do zawału skał stropowych w czole tunelu. W związku z tym, 25 maja br. Urząd Górniczy w Krakowie wstrzymał ruch zakładu górniczego pracującego na tej budowie, w części dotyczącej drążenia tunelu TD2.1. Wykonawca opracował i przedłożył „program  naprawczy” oraz ekspertyzę określającą właściwy dobór obudowy uwzględniającej lokalne warunki górniczo-inżynierskie.  4 listopada  Dyrektor Okręgowego Urzędu Górniczego w Krakowie zatwierdził przedłożone dokumenty do planu ruchu zakładu. Tym samym, w tym tygodniu nastąpi wznowienie drążenia tunelu TD2.1. Prace rozpoczną się od wzmocnienia górotworu przez wykonanie iniekcji cementowej oraz parasola ochronnego wykonanego z 44 rur o przekroju  114 mm i grubości 10 mm, oraz długości 15 m. Wstrzymanie robót będzie miało wpływ na termin ukończenia  prac  w tunelu TD2. Wykonawca w najbliższym czasie przedłoży aktualizację programu (harmonogramu) robót, z którego będzie wynikał termin ukończenia robót na całym kontrakcie.

Na pozostałych tunelach trwają prace


W tunelu TD1.1 zlokalizowanym na jezdni w kierunku Zwardonia,  o długości ok. 834 metrów (technicznej ok. 850 m), wydrążono już w górotworze prawie 280 m. W tunelu TD1.2 zlokalizowanym na jezdni w kierunku Żywca,  o długości ok. 807 metrów (technicznej ok. 823 m), wydrążono już prawie 190 metrów. Tunel TD2.2 na jezdni w kierunku Żywca osiągnął w kalocie długość około 54,77 m.

Aby przyspieszyć tempo robót i postęp prac budowanych wykonywane są dodatkowe portale, które umożliwią drążenie tuneli dwustronnie. Aktualnie trwa zabezpieczanie skarpy nad portalem północnym tuneli zlokalizowanych od strony Żywca - TD  1. Wykonano także czwartą półkę skarpy nad portalem południowym tuneli zlokalizowanych od strony Milówki - TD  2.

Kolejny kamień milowy


10 października wykonawca osiągnął II  kamień  milowy polegający na wykonaniu robót na wartość 25  proc.  zaakceptowanej kwoty kontraktowej. Na tę kwotę złożyło się wykonanie między innymi ponad 757 tys. m3  wykopów i 69 tys. m3  nasypów, w tym w rejonie węzłów Przybędza i Milówka oraz w śladzie drogi głównej pomiędzy węzłami i tunelami, budowa obiektów inżynierskich i kubaturowych, odwodnienia, prac branżowych.

Co się jeszcze dzieje na budowie?


Największy postęp robót widać na obiektach mostowych. Ich elementy wznoszące się ponad teren posadowienia są już wyraźnie widoczne z okolicznych terenów. W ramach tej budowy powstaną  trzy  mosty drogowe oraz  pięć  estakad o łącznej długości ponad 2300 m. Zaawansowanie robót mostowych osiągnęło prawie 30 procent. Na tej trasie powstanie również 10 murów oporowych,  dziewięć  konstrukcji oporowych oraz  siedem  ścian oporowych o łącznej powierzchni przekraczającej 96 000 m2. Zaawansowanie prac przy realizacji tych obiektów inżynierskich osiągnęło 40 procent. Wykonano również już prawie połowę prac drogowych.

Źródło: tekst GDDKiA, www.gov.pl/web/gddkia/




Reklamy
Geobrugg Keller Optem GEO-Instruments SG Pam Soletanche Porr Wodociągi Miasta Krakowa
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję