Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


HOCHTIEF rozbuduje NCPS Solaris w Krakowie
Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Szansa na nową wizytówkę miasta – Krakowska Kamienica pod Wawelem
Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]



Wymiana mostów na trasie Częstochowa – Opole

Trzy przęsła mostu kolejowego z Krakowa umożliwią sprawny i bezpieczny przejazd pociągów przez Częstochowę w kierunku Opola. PLK na prace mostowe przeznaczyły ponad 10 mln zł ze środków budżetowych.



  Zdjęcie: Stefan Morus, www.plk-sa.pl
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wymieniają konstrukcje mostu kolejowego w Częstochowie Gnaszyn. Tędy kursują pasażerskie składy m.in. do Warszawy, Opola i Wrocławia oraz pociągi towarowe. Poza montażem przęsła, przewidziano wzmocnienie i wykonanie nowych przyczółków oraz wymianę toru. Stalowe przęsło przyjechało z Krakowa i pochodzi z mostu kolejowego nad Wisłą. Po zakończeniu robót na jednym torze, prace są realizowane na sąsiednim. Ruch pociągów jest utrzymany. Zakończenie robót i dwutorową jazdę zaplanowano w grudniu.

Przebudowę mostu PLK łączą z pracami na szlaku Blachownia – Częstochowa Gnaszyn. Takie rozwiązanie maksymalnie ogranicza zmiany na kolejowych trasach. Wzmacniane jest podtorze, prace prowadzone są przy nasypach i odwodnieniu. Roboty za ponad milion zł zapewnią utrzymanie jak najlepszych parametrów linii.

Na szlaku Częstochowa Gnaszyn – Częstochowa Stradom wymiana przęsła na moście kolejowym zacznie się w marcu 2022 r. Zostaną wykorzystane dwa stalowe przęsła z mostu krakowskiego. Zadanie zakończy się w październiku 2022 roku.

Wartość prac na obu mostach kolejowych to ok. 10,3 mln zł ze środków budżetowych.

12 przęseł z mostu w Krakowie ułatwia przewozy w Polsce


Obiekty z kolejowych magistrali, po szczegółowym przeglądzie lub dodatkowych pracach, są wykorzystywane na mniej uczęszczanych liniach. Po sprawdzeniu przez specjalistów, nie tylko podkłady i szyny, ale duże konstrukcje mostów nadal służą kolei i są istotnym ogniwem sieci kolejowej. To racjonalne gospodarowanie dobrymi jeszcze materiałami i optymalne korzystanie ze środków programu utrzymaniowego.

Tylko z mostu nad Wisłą w Krakowie, gdzie budowana jest nowa przeprawa, ponownie wykorzystano 12 przęseł. Po renowacji przeznaczono je na wiadukty i mosty, m.in. w Wojkowicach w woj. śląskim oraz nad rzeką Wyderką w Janinowie na linii Herby Nowe – Kępno. W Zagórzu na Podkarpaciu zastąpią wysłużony most kolejowy nad Sanem. Są wykorzystane także na wiaduktach kolejowych w Krasnymstawie i Rykach na Lubelszczyźnie.

Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl




Reklamy
SG Pam GEO-Instruments Porr Keller Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję