YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Inwestycje


Kolejny przetarg na 2 części RPW KSZR 2019-07-22
GDDKiA ogłosiła przetarg na Regionalne Projekty Wdrożeniowe – Krajowy System Zarządzania Ruchem drogowym na sieci TEN-T etap 1 dotyczące dwóch części: w obszarze dróg krajowych nr A1, A2 zarządzanych przez Oddział GDDKiA w Łodzi oraz nr A4 i A8 zarządzanych przez Oddziały GDDKiA we Wrocławiu i Opolu. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


Inwestycje kolejowe
PKP Polskie Linie Kolejowe SA zaplanowały w 2019 r. prace na 168 mostach w całym kraju. W budowie są m.in. nowe przeprawy przez Wisłę w Krakowie, przez Bug na trasie Rail Baltica i przez Pilicę w Warce – na linii z Warszawy do Radomia. Po przebudowanych mostach pociągi pojadą szybciej, będzie możliwość bezpiecznego przejazdu większej liczby składów. [...]


Wykorzystanie bloczków drobnowymiarowych do budowy infrastruktury drogowej dla krakowskiego Centrum Serenada
W 2015 r. zapadła decyzja o budowie nowego centrum handlowego w Krakowie – Serenady – w obrębie dzielnicy Mistrzejowice, przy al. Gen. Tadeusza Bora-Komorowskiego 41. Powierzchnia użytkowa tego trójkondygnacyjnego sklepu wynosi ok. 42 tys. m2.[...]



Wykorzystanie betonu wałowanego CEMEX na obwodnicy Olsztyna

Spółka CEMEX Infrastruktura wykonała próbną nawierzchnię z betonu wałowanego RCC (ang. Rolled Compacted Concrete) przy oddanej do użytku kierowców obwodnicy Olsztyna, znajdującej się w ciągu drogi ekspresowej S51. Wykonana na drodze serwisowej nawierzchnia betonowa o długości 506 m posłuży badaniom nowatorskiej technologii dla tego regionu Polski.
Autor: CEMEX Polska Sp. z o.o.



  Zdjęcie: CEMEX Polska
Wykonany przez spółkę CEMEX Infrastruktura odcinek drogi betonowej ma na celu przetestowanie technologii betonowej pod kątem trwałości oraz parametrów użytkowych. Na skutek przeprowadzonych badań jakościowych, w przyszłości takie rozwiązanie technologiczne będzie mogło zostać uwzględnione w przetargach na budowę dróg lokalnych. Zamawiającym próbnej nawierzchni była Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA), a prace zostały wykonane we współpracy z Generalnym Wykonawcą S51, firmą Budimex.
  Zdjęcie: CEMEX Polska
Podczas testów sprawdzane były trzy różne wykończenia powierzchni: tradycyjny beton wałowany, teksturowanie betonu wałowanego za pomocą maty jutowej oraz teksturowanie betonu wałowanego poprzez szczotkowanie. Teksturowanie przy pomocy maty i szczotki było możliwe dzięki zastosowaniu innowacyjnej metody z wykorzystaniem środków najnowszej generacji, nanoszonych na powierzchnię ułożonej nawierzchni betonowej, a następnie zatarciu jej przy pomocy przemysłowych zacieraczek.

Testowane rozwiązania mają wskazać, które z nich uzyskuje optymalny współczynnik tarcia nawierzchni na potrzeby dróg lokalnych. Wykonany odcinek zostanie poddany programowi badań jakościowych, zarówno w laboratorium zamawiającego, głównego wykonawcy, jak i przez CEMEX Infrastruktura.

To drugi projekt CEMEX na udostępnionej kierowcom obwodnicy Olsztyna. Od 2017 r. CEMEX dostarczał mieszanki do betonów konstrukcyjnych na budowę obwodnicy z Wytwórni Betonu Towarowego w Olsztynie.

Zastosowanie technologii betonu wałowanego w budowie dróg niesie za sobą szereg korzyści dla inwestorów oraz przede wszystkim, dla kierowców i środowiska. Drogi betonowe przyczyniają się do zwiększenia bezpieczeństwa kierowców. Według danych Stowarzyszenia Producentów Cementu, do 2023 roku w Polsce ma zostać oddanych do użytku kierowców łącznie 1450 km dróg z nawierzchnią z betonu.

Zdjęcia: CEMEX Polska Sp. z o.o.





Reklamy
PAM Uponor Soletanche DCS MPWiK Kraków Basf Geobrugg Llloyd Acoustics
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję