


























Katowicki Oddział GDDKiA podpisał umowę z firmą Budimex na realizację 10-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S1 Mysłowice – Bieruń. Kierowcy pojadą tym odcinkiem S1 w IV kwartale 2025 r. [...]




[...]


Rozmowa z prof. dr. hab. inż. Andrzejem Kuliczkowskim, byłym prezesem zarządu Polskiej Fundacji Technik Bezwykopowych, cenionym w Polsce i na świecie specjalistą w zakresie. [...]


Jak wynika z najnowszego raportu firmy badawczej Spectis Rynek budowlany w Polsce 2022–2029, po dobrym początku 2022 r. perspektywy dla budownictwa na dalszą część roku rysują się mniej optymistycznie. Do oczekiwanego spowolnienia w sposób pośredni przyczyni się wojna w Ukrainie, która potęguje już wcześniej obserwowane na rynku problemy, takie jak rosnące ceny surowców, materiałów i nośników energii czy niedobór pracowników.[...]


25 czerwca 2022 r. konsorcjum firm STRABAG Sp. z o.o. oraz Budimex S.A. oddało do użytku 12-kilometrowy odcinek trasy ekspresowej S14, od węzła Łódź Lublinek do węzła Aleksandrów Łódzki, stanowiącej południowy fragment zachodniej obwodnicy Łodzi.[...]
Wygodniejsza podróż z Kielc do Częstochowy
Podróżni na przystanku Wierna Rzeka wygodniej wsiadają do pociągów. Na poprawę stanu toru i budowę nowych peronów na świętokrzyskim odcinku linii Kielce – Częstochowa, PLK przeznaczyły w 2021 r. ok. 27 mln zł.


Do potrzeb wszystkich podróżnych przystosowany jest przystanek Wierna Rzeka na kolejowej trasie Kielce – Częstochowa – Fosowskie. Osobom o ograniczonej możliwości poruszania się korzystanie z kolei ułatwiają dwa nowe, wyższe perony i pochylnie. Dla osób niewidomych i niedowidzących zamontowano ścieżki naprowadzające i wypukłe pasy w nawierzchni peronu. Zamontowane są nowe wiaty i ławki. Energooszczędne oświetlenie LED zapewnia dobrą orientację także po zmroku.
Mieszkańcy województwa świętokrzyskiego zyskali wcześniej lepszy dostęp do kolei dzięki przebudowie peronów na stacjach i przystankach: Czarnca, Bukowa, Ludynia Dwór, Włoszczowa i Kielce Herbskie.
Na linii wykonano prace utrzymaniowe z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu – maszyny AHM i oczyszczarki tłucznia. Roboty objęły ok. 8 km linii na szlaku Piekoszów – Małogoszcz. Przejazd kolejowo-drogowy w pobliżu przystanku Wierna Rzeka zyskał nową nawierzchnię z płyt, dla płynnego przejazdu aut i pociągów przez skrzyżowanie.
Będzie bezpieczniej na przejazdach w Szczukowicach, Małogoszczu, Ludyni, Włoszczowie i Żelisławicach na linii Kielce – Częstochowa. Na skrzyżowaniach wymienione zostaną urządzenia przejazdowe. Będą też dodatkowe sygnalizatory, które poinformują kierowców o zbliżającym się pociągu. Zamontowany zostanie monitoring. Poprawiona będzie jezdnia i tory. Roboty zaplanowano na bieżący i przyszły rok.
Prace PLK na międzyregionalnej trasie z Kielc w kierunku Częstochowy i Katowic, zapewniają sprawne połączenia i transport ładunków. Wartość prac na świętokrzyskim odcinku linii Kielce – Częstochowa – Fosowskie tylko w tym roku wyniosła ok. 27 mln zł. W latach 2017-2020 na poprawę świętokrzyskiego odcinka trasy przeznaczono 46 mln zł.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl
Mieszkańcy województwa świętokrzyskiego zyskali wcześniej lepszy dostęp do kolei dzięki przebudowie peronów na stacjach i przystankach: Czarnca, Bukowa, Ludynia Dwór, Włoszczowa i Kielce Herbskie.
Na linii wykonano prace utrzymaniowe z wykorzystaniem specjalistycznego sprzętu – maszyny AHM i oczyszczarki tłucznia. Roboty objęły ok. 8 km linii na szlaku Piekoszów – Małogoszcz. Przejazd kolejowo-drogowy w pobliżu przystanku Wierna Rzeka zyskał nową nawierzchnię z płyt, dla płynnego przejazdu aut i pociągów przez skrzyżowanie.
Będzie bezpieczniej na przejazdach w Szczukowicach, Małogoszczu, Ludyni, Włoszczowie i Żelisławicach na linii Kielce – Częstochowa. Na skrzyżowaniach wymienione zostaną urządzenia przejazdowe. Będą też dodatkowe sygnalizatory, które poinformują kierowców o zbliżającym się pociągu. Zamontowany zostanie monitoring. Poprawiona będzie jezdnia i tory. Roboty zaplanowano na bieżący i przyszły rok.
Prace PLK na międzyregionalnej trasie z Kielc w kierunku Częstochowy i Katowic, zapewniają sprawne połączenia i transport ładunków. Wartość prac na świętokrzyskim odcinku linii Kielce – Częstochowa – Fosowskie tylko w tym roku wyniosła ok. 27 mln zł. W latach 2017-2020 na poprawę świętokrzyskiego odcinka trasy przeznaczono 46 mln zł.
Źródło: tekst PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., www.plk-sa.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.