






Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
Wygodniej i bezpieczniej na warszawskich parkingach P+R
Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie ciągle pracuje nad zapewnieniem użytkownikom parkingów „Parkuj i Jedź” jak najwyższego komfortu i bezpieczeństwa.


Od 2020 r. działa Centrum Zarządzania Parkingami, a niedługo ZTM ogłosi kolejne przetargi.
Mózgiem warszawskich parkingów „Parkuj i Jedź” jest nowoczesne Centrum Zarządzania Parkingami, uruchomione w 2020 roku na terenie Węzła Komunikacyjnego Młociny. Dyspozytorzy pełnią tam całodobową służbę, zdalnie doglądając stanu technicznego poszczególnych parkingów na terenie całej Warszawy i bezpieczeństwa ich użytkowników. Wspomagają jednocześnie mieszkańców w codziennym korzystaniu z obiektów, dzięki wyposażeniu ich w zdalne systemy komunikacyjne SOS.
Wybudowane przez ZTM od podstaw Centrum Zarządzania Parkingami ma ścianę wizyjną z ośmioma monitorami, na której wyświetlane są obrazy z kamer na poszczególnych parkingach. Stanowiska komputerowe są wyposażone w nowoczesne aplikacje, zdalnie zarządzające bezpieczeństwem i instalacjami na poszczególnych parkingach.
Dzięki temu dyspozytorzy otrzymują niezwłocznie informacje o niebezpiecznych zdarzeniach (np. pożarze), a zdalnie przyłączone kamery IP wysokiej jakości pozwalają na błyskawiczną weryfikację incydentu, który miał miejsce na parkingu zlokalizowanym w odległej części miasta. Centrum umożliwia również zdalne sterowanie oświetleniem czy kontrolę stanu pracy najważniejszych urządzeń budynkowych.
Inwestycje przeprowadzone w latach 2019-2021, pozwoliły włączyć do systemu Centrum Zarządzania Parkingami już 12 parkingów (cały Węzeł Komunikacyjny Młociny z parkingami P+R Metro Młociny I, II oraz III, P+R Metro Marymont, P+R Metro Wilanowska, P+R Metro Ursynów, P+R Metro Stokłosy, P+R Połczyńska, P+R Al. Krakowska, P+R Ursus Niedźwiadek, P+R Anin SKM oraz P+R Wawer SKM). Te obiekty, w większości projektowane jako parkingi wymagające lokalnej obsługi przez pracowników, dzięki nowoczesnym technologiom zdalnego nadzoru, zostały przekształcone w obiekty bezobsługowe.
Centrum Zarządzania Parkingami – z myślą o przyszłości
Dzięki wykorzystaniu do budowy CZP nowoczesnych technologii w 2021 roku uruchomiono na poszczególnych parkingach systemy zliczające pojazdy, z wykorzystaniem kamer IP. Dane o liczbie zajętych miejsc postojowych będą docelowo widoczne w aplikacjach miejskich oraz na tablicach informujących o liczbie wolnych miejsc.
Kolejnym etapem rozwojowym jest przyłączanie do Centrum budowanych obiektów oraz budowa bezobsługowych Systemów Pobierania Opłat. Trwają prace nad włączeniem do Centrum nowych parkingów P+R Żerań PKP oraz P+R Jeziorki PKP. Obiekty tę będą wyposażone jednocześnie w zdalne systemy zarządzające bezpieczeństwem i monitoring, jak również w systemy poboru opłat parkingowych. Nowoczesne systemy parkingowe będą działały w oparciu o kamery IP odczytujące tablice rejestracyjne pojazdów korzystających z parkingów.
Użytkownicy będą mogli samodzielnie rozliczać się za korzystanie z parkingu, z wykorzystaniem biletów komunikacji miejskiej uprawniających do zwolnienia z opłaty. Kamery zamontowane w strefie wjazdu automatycznie otworzą szlaban, po odczytaniu numeru tablicy rejestracyjnej pojazdu i prawidłowym rozliczeniu. Jednocześnie ZTM w najbliższych tygodniach ogłosi kolejne postępowanie przetargowe. Rada Miasta przyznała w marcu dodatkowe środki inwestycyjne, które umożliwiają wybudowanie i podłączenie do Centrum Zarządzania Systemów Pobierania Opłat na kolejnych parkingach P+R. Zgodnie z przyjętym harmonogramem, do końca 2022 roku na P+R Ursus Niedźwiadek i P+R Metro Marymont powstaną systemy parkingowe działające analogicznie, jak w przypadku P+R Żerań PKP.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl
Mózgiem warszawskich parkingów „Parkuj i Jedź” jest nowoczesne Centrum Zarządzania Parkingami, uruchomione w 2020 roku na terenie Węzła Komunikacyjnego Młociny. Dyspozytorzy pełnią tam całodobową służbę, zdalnie doglądając stanu technicznego poszczególnych parkingów na terenie całej Warszawy i bezpieczeństwa ich użytkowników. Wspomagają jednocześnie mieszkańców w codziennym korzystaniu z obiektów, dzięki wyposażeniu ich w zdalne systemy komunikacyjne SOS.
Wybudowane przez ZTM od podstaw Centrum Zarządzania Parkingami ma ścianę wizyjną z ośmioma monitorami, na której wyświetlane są obrazy z kamer na poszczególnych parkingach. Stanowiska komputerowe są wyposażone w nowoczesne aplikacje, zdalnie zarządzające bezpieczeństwem i instalacjami na poszczególnych parkingach.
Dzięki temu dyspozytorzy otrzymują niezwłocznie informacje o niebezpiecznych zdarzeniach (np. pożarze), a zdalnie przyłączone kamery IP wysokiej jakości pozwalają na błyskawiczną weryfikację incydentu, który miał miejsce na parkingu zlokalizowanym w odległej części miasta. Centrum umożliwia również zdalne sterowanie oświetleniem czy kontrolę stanu pracy najważniejszych urządzeń budynkowych.
Inwestycje przeprowadzone w latach 2019-2021, pozwoliły włączyć do systemu Centrum Zarządzania Parkingami już 12 parkingów (cały Węzeł Komunikacyjny Młociny z parkingami P+R Metro Młociny I, II oraz III, P+R Metro Marymont, P+R Metro Wilanowska, P+R Metro Ursynów, P+R Metro Stokłosy, P+R Połczyńska, P+R Al. Krakowska, P+R Ursus Niedźwiadek, P+R Anin SKM oraz P+R Wawer SKM). Te obiekty, w większości projektowane jako parkingi wymagające lokalnej obsługi przez pracowników, dzięki nowoczesnym technologiom zdalnego nadzoru, zostały przekształcone w obiekty bezobsługowe.
Centrum Zarządzania Parkingami – z myślą o przyszłości
Dzięki wykorzystaniu do budowy CZP nowoczesnych technologii w 2021 roku uruchomiono na poszczególnych parkingach systemy zliczające pojazdy, z wykorzystaniem kamer IP. Dane o liczbie zajętych miejsc postojowych będą docelowo widoczne w aplikacjach miejskich oraz na tablicach informujących o liczbie wolnych miejsc.
Kolejnym etapem rozwojowym jest przyłączanie do Centrum budowanych obiektów oraz budowa bezobsługowych Systemów Pobierania Opłat. Trwają prace nad włączeniem do Centrum nowych parkingów P+R Żerań PKP oraz P+R Jeziorki PKP. Obiekty tę będą wyposażone jednocześnie w zdalne systemy zarządzające bezpieczeństwem i monitoring, jak również w systemy poboru opłat parkingowych. Nowoczesne systemy parkingowe będą działały w oparciu o kamery IP odczytujące tablice rejestracyjne pojazdów korzystających z parkingów.
Użytkownicy będą mogli samodzielnie rozliczać się za korzystanie z parkingu, z wykorzystaniem biletów komunikacji miejskiej uprawniających do zwolnienia z opłaty. Kamery zamontowane w strefie wjazdu automatycznie otworzą szlaban, po odczytaniu numeru tablicy rejestracyjnej pojazdu i prawidłowym rozliczeniu. Jednocześnie ZTM w najbliższych tygodniach ogłosi kolejne postępowanie przetargowe. Rada Miasta przyznała w marcu dodatkowe środki inwestycyjne, które umożliwiają wybudowanie i podłączenie do Centrum Zarządzania Systemów Pobierania Opłat na kolejnych parkingach P+R. Zgodnie z przyjętym harmonogramem, do końca 2022 roku na P+R Ursus Niedźwiadek i P+R Metro Marymont powstaną systemy parkingowe działające analogicznie, jak w przypadku P+R Żerań PKP.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.