Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Wybudowano terminal promowy w Porcie Gdynia

23 września 2021 r. zakończono budowę publicznego terminalu promowego, który podniesie zdolności przeładunkowe portu w Gdyni. Wartość inwestycji to ponad 290 mln zł.



  Zdjęcie: Tadeusz Urbaniak, www.port.gdynia.pl
- Terminal jest największą od blisko 50 lat inwestycją zrealizowaną w gdyńskim porcie. Przyczyni się do podniesienia jego pozycji na Morzu Bałtyckim – powiedział wiceminister infrastruktury Grzegorz Witkowski.

Terminal stwarza możliwość obsługi znacznie większych niż obecnie promów pasażerskich oraz podwyższa zdolności przeładunkowe portu w zakresie obsługi przewozów ładunków tocznych i pojazdów. Nowa lokalizacja terminalu – przy basenie im. Marszałka Piłsudskiego – zapewni połączenie z najważniejszymi drogami lokalnymi i krajowymi. Skróceniu ulegnie także czas zawijania promów do portu, który nie będzie przekraczał 120 minut od rozpoczęcia cumowania do wyjścia z portu.

- Port Gdynia jest ważnym ogniwem transeuropejskiego Korytarza Bałtyk – Adriatyk będącego jedną z najważniejszych dźwigni rozwojowych Europy Centralnej. Korytarz łączy kluczowe dla transportu regiony, wiodąc z Polski przez Czechy, Słowację, Austrię, Słowenię do Włoch, czym wpisuje się w założenia Inicjatywy Trójmorza –
powiedział wiceminister infrastruktury Marcin Horała.

W ramach inwestycji wielkopowierzchniowe place manewrowe pokryto kostką na obszarze 6,5 ha, stworzono ponad 5 km sieci sanitarnych, wykonano 1150 m torowiska, ogrodzenie placów oraz zamontowano lampy oświetlające parking. Na wykonanie budynków kubaturowych, czyli budynku terminala, magazynu i urządzeń do fotograficznej rejestracji (fotoshooterów) oraz galerii pasażerskiej wykorzystano 280 ton stali zbrojeniowej, 330 ton konstrukcji stalowej i około 4,5 tys. m3 betonu.

Realizacja terminalu promowego obejmowała szeroki zakres działań niemal we wszystkich branżach budownictwa (budowlana, hydrotechniczna, sanitarna, elektryczna, telekomunikacyjna, drogowa, mostowa), a także w branży mechanicznej. Nowy terminal wyposażono w specjalistyczne urządzenia, których konstrukcja i sposób pracy umożliwiają obsługę szerokiej gamy typów promów: zespół ramp nabrzeżowych oraz łącznik ruchomy, czyli poruszające się po torowisku urządzenie, zapewniające pieszą komunikację pasażerów i obsługi pomiędzy galerią stałą terminalu promowego a promem.

Terminal promowy w Porcie Gdynia zrealizowany został zgodnie z ideą green port, której wyrazem jest zastosowane po raz pierwszy w Polsce przyłącze elektryczne pozostające do dyspozycji promów cumujących przy terminalu. Dostarczenie energii elektrycznej na statek z lądu w czasie jego postoju w porcie eliminuje emisję dwutlenku węgla, tlenku siarki, tlenku azotu i drobnych cząstek. Pozwala również na redukcję do minimum drgań i hałasu wytwarzanego przez generatory na promie, a także wydłuża żywotność silników pomocniczych. Dzięki temu zmniejsza się negatywny wpływ transportu promowego na środowisko oraz jego oddziaływanie na centrum miasta.

Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską ze Środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko w perspektywie 2014-2020. Wartość inwestycji to ponad 290 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi blisko 117 mln zł.

Generalnym Wykonawcą inwestycji była Korporacja Budowlana DORACO z Gdańska.

99-lecie Portu Gdynia

Zakończenie budowy publicznego terminalu promowego jest jednym z elementów obchodów 99-lecia Portu Gdynia. 23 września 1922 r. Sejm RP uchwalił ustawę o budowie portu w Gdyni. Na terenie terminalu prezentowana jest wystawa „Port Gdynia – Sztandarowa Inwestycja Polski Niepodległej”.

Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastruktura/




Reklamy
Geobrugg Keller Wodociągi Miasta Krakowa Porr Soletanche SG Pam GEO-Instruments
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję