REKLAMA
Kolej Wiadomości
1 Minuta czytania

Wybudowano przystanek kolejowy Warszawa Powązki

W kwietniu br. STRABAG rozpoczął budowę nowego przystanku kolejowego Warszawa Powązki. Obecnie trwają odbiory techniczne peronów, z których pasażerowie będą mogli korzystać od 1 listopada br.

 
Zdjęcie: STRABAG
Zdjęcie: STRABAG
Zdjęcie: STRABAG
Zdjęcie: STRABAG
Wybudowany przez STRABAG, w ramach konsorcjum z firmami Budimex i ZUE, przystanek kolejowy składa się z dwóch peronów, dostępnych dla pasażerów od strony Woli oraz Żoliborza.

Nowy przystanek powstał po wschodniej stronie wiaduktu przy ulicy Powązkowskiej. Jest wyposażony w dwa perony – jeden pomiędzy torami, a drugi pomiędzy torem a skarpą. Od strony wiaduktu przy ul. Powązkowskiej wybudowane zostały schody oraz dojazd do peronów dla osób z ograniczoną mobilnością. Platformy posiadają nawierzchnię antypoślizgową i mają długość 200 m i wysokość 76 cm. Ich konstrukcja umożliwia wygodne wsiadanie i wysiadanie z pociągów. Na każdym peronie zainstalowano dwie długie funkcjonalne wiaty, które przykrywają około 70% powierzchni dostępnej dla podróżnych, zapewniając ochronę przed niekorzystnymi warunkami atmosferycznymi. Na przystanku zainstalowano również nowoczesne oświetlenie ledowe, które zapewnia dobrą widoczność po zmroku. Podróżni będą również mogli korzystać z systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, infokiosków oraz gablot informacyjnych, które wkrótce zostaną zainstalowane.

W końcowej fazie realizacji jest dodatkowa kładka łącząca perony z Wolą i Żoliborzem, która pozwoli na dostęp pasażerów do ul. Rydygiera i Słodowieckiej. W żelbetowej konstrukcji nowej kładki osadzone zostały elementy zabytkowego wiaduktu przeniesionego znad ul. Obozowej.

Wszystkie prace STRABAG prowadził przy zachowaniu ruchu pociągów pasażerskich i towarowych, dzięki czemu minimalizowane były utrudnienia związane z realizowaną budową.
 
Zdjęcie: STRABAG
Zdjęcie: STRABAG
Zdjęcie: STRABAG
Zdjęcie: STRABAG

Przystanek Warszawa Powązki, o konstrukcji podobnej do powstałych niedawno przystanków linii obwodowej Warszawa Gdańska – Warszawa Zachodnia, jest budowany w ramach projektu „Prace na linii obwodowej w Warszawie (odc. Warszawa Gołąbki/Warszawa Zachodnia – Warszawa Gdańska)”, o wartości ok. 200 milionów złotych, który współfinansowany jest z mechanizmu CEF – Łącząc Europę. Modernizacja linii obwodowej ma zachęcić mieszkańców Warszawy do jazdy koleją.

Tekst i zdjęcia: STRABAG Sp. z o.o.

REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA