Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Domy drewniane wciąż mogą być opłacalną inwestycją
Wiosną 2021 r. ceny drewna – konkretnie kontraktów na tarcicę – wystrzeliły w górę i mimo późniejszych spadków wciąż są na poziomach wyższych niż w 2020 roku. W dodatku znowu idą w górę. [...]

Diamenty Infrastruktury i Budownictwa 2021




Multi Konferencja infraBIM 2021 Expo V4 Visegrad Group 2021-12-08
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Budownictwo hydrotechniczne w Polsce
Budownictwo hydrotechniczne staje się coraz ważniejszym segmentem budownictwa. Powodują to przede wszystkim zmiany klimatyczne, których skutkiem są coraz częstsze ekstremalne zjawiska pogodowe – powodzie i susze. Polska jest zagrożona deficytem wody, dlatego zwiększenie retencji to jeden z głównych celów krajowej polityki wodnej.[...]


Fundamenty kompleksu biurowego Studio w rękach Soletanche
Trwa realizacja prac fundamentowych pod kompleksem biurowym Studio w Warszawie. Choć w pierwszej fazie budowy wznoszony będzie obiekt zlokalizowany przy ul. Łuckiej 9, Studio B, to zakres fundamentowy wykonywany będzie pod oboma budynkami na raz. Wykonawcą fundamentowania specjalistycznego jest Soletanche Polska. Prace realizowane są w ramach umowy z budowlaną spółką Skanska w Polsce. Inwestorem jest spółka biurowa Skanska w regionie CEE.[...]



Wybudowano parking „Parkuj i Jedź” na Żeraniu

Zakończyły się prace budowlane przy 16. parkingu „Parkuj i Jedź” w Warszawie – pierwszym na Białołęce, w sąsiedztwie stacji kolejowej Warszawa Żerań. Teraz czas na odbiory.



  Zdjęcie: MKL-BUD, www.ztm.waw.pl
Dziś kierowcy mają w Warszawie do dyspozycji 15 parkingów „Parku i Jedź” z ponad 4,4 tys. miejscami postojowymi. Na pierwszy kwartał przyszłego roku planowane jest otwarcie kolejnego – na Białołęce, w sąsiedztwie stacji kolejowej PKP Warszawa Żerań, w rejonie skrzyżowania ulicy Płochocińskiej i Marywilskiej. Kierowcy będą mieli do dyspozycji 235 miejsc postojowych dla samochodów osobowych, w tym 10 dla osób z niepełnosprawnościami.

Rowerzyści z kolei będą mogli zostawić pod wiatami niemal 140 rowerów. Przygotowano także pięć miejsc dla osób współdzielących podróże oraz trzy miejsca „Kiss and Ride”, gdzie można szybko i bezpiecznie wysadzić podwożoną osobę. Na parkingu są także dwa stanowiska do ładowania samochodów elektrycznych (w tym jedno dla kierowców z niepełnosprawnościami) oraz jedno dla rowerów elektrycznych. Prace budowlane zakończyły się; pozostała jeszcze kontrola Urzędu Dozoru Technicznego ładowarek pojazdów elektrycznych, konfiguracja i testy systemów energetycznych, w tym m.in. elementów wspomagania zasilania parkingu energią słoneczną oraz montaż Systemu Poboru Opłat.

Zielono i oszczędnie


Już podczas projektowania parkingu położono duży nacisk, by był on przyjazny środowisku naturalnemu. Zatroszczono się m.in o zieleń. Na terenie obiektu nie zabraknie drzew, jest ich ponad 260, w tym: glediczie trójcierniowe, graby pospolite i klony czerwone. Ogrodnicy posadzili ponad 1000 krzewów takich jak: berberys, irga szwedzka, róża, suchodrzew chiński i trawuła, a także pnącza i trawy ozdobne.

Na dachu wiaty rowerowej zamontowane są panele fotowoltaiczne, które zostały włączone do systemu energetycznego parkingu, dzięki czemu pobór energii elektrycznej z sieci będzie mniejszy. Zostaną także zainstalowane banki energii, w których wytworzona przez panele energia, gdy pobór prądu będzie niski, jak np. w długie i słoneczne dni, będzie magazynowana. Tak zgromadzona zostanie wykorzystana w czasie zwiększonego zapotrzebowania, np. wieczorami i w nocy.

Zatroszczono się także o zagospodarowanie wód opadowych. Woda zbierana przez system odwodnienia parkingu nie trafi do kanalizacji tylko, po podczyszczeniu w separatorze, będzie odprowadzana do gruntu na całej działce poprzez drenaż rozsączający.

Szybki wjazd i wyjazd z parkingu


Użytkownicy nowego P+R będą korzystali z bezobsługowego systemu pobierania opłat. Usprawni on wjazd i wyjazd z parkingu oraz weryfikację dokumentów uprawniających do zwolnienia z opłaty za parkowanie lub jej naliczenie.

System będzie bazował na odczytach tablic rejestracyjnych. Przy wjeździe, po odczytaniu rejestracji szlaban się podniesie i kierowca wjedzie na parking. Przed wyjazdem, w kasie parkingowej kierowca poda numer rejestracyjny samochodu oraz przedstawi aktywny bilet ZTM lub Warszawską Kartę Miejską – w zależności od nośnika biletu może być to włożenie biletu kartonikowego, przyłożenie do czytnika karty lub QR kodu w urządzeniu mobilnym. W przypadku, gdy kierowca nie będzie posiadał dokumentu uprawniającego do zniżki w opłatach (zgodnie z regulaminem parkowanie jest bezpłatne dla osób posiadających bilet dobowy lub dłuższy, bilet seniora, bilet dla dzieci z rodzin z trójką dzieci lub uprawnienia do bezpłatnych przejazdów), kasa parkingowa naliczy opłatę, którą trzeba uiścić przed wyjazdem. Potem, przy wyjeździe system ponownie odczyta tablicę rejestracyjną i szlaban automatycznie się podniesie.

Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl




Reklamy
Keramo SG Pam Keller Soletanche Porr Ecol Unicon Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję