


























Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]




[...]


Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]
Wybudowano gazociąg Strachocina – Pogórska Wola
Spółka GAZ-SYSTEM oddała do użytku nowy gazociągi Strachocina – Podgórska Wola. Nowy gazociąg o długości 97,4 km łączy dwa węzły: niedawno oddany do eksploatacji w Strachocinie oraz rozbudowany węzeł i tłocznię gazu w Pogórskiej Woli.


W ramach tej inwestycji wybudowano też 6 zespołów zaporowo-upustowych oraz ułożono linię światłowodową wzdłuż całej trasy gazociągu.
- Gazociąg Strachocina – Pogórska Wola to jedna z ostatnich inwestycji składających się na obecnie finalizowany przez GAZ-SYSTEM program Korytarza Północ – Południe. Odcinek ten był trudny realizacyjnie, ponieważ prowadził przez bardzo zróżnicowany geologicznie teren Pogórza Karpackiego, z dużą ilością przekroczeń bezwykopowych i osuwisk wymagających specjalistycznego zabezpieczenia – powiedział Artur Zawartko, Wiceprezes Zarządu GAZ-SYSTEM.
Wybudowany gazociąg przebiega przez 13 gmin (12 woj. podkarpackiego i 1 woj. małopolskiego).
W trakcie budowy, stosując mało inwazyjne metody bezwykopowe, pokonano ponad 80 przeszkód terenowych, w tym 9 metodą Direct Pipe i 31 metodą mikrotunelowania. Część prac spawalniczych prowadzono – po raz pierwszy w Polsce przy budowie gazociągów strategicznych – z wykorzystaniem nowatorskiej metody spawania CRC Evans®.
Dla projektu budowy gazociągu Strachocina – Pogórska Wola przyznane zostało dofinansowanie 236,67 mln PLN ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Źródło: tekst Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A., www.gaz-system.pl
- Gazociąg Strachocina – Pogórska Wola to jedna z ostatnich inwestycji składających się na obecnie finalizowany przez GAZ-SYSTEM program Korytarza Północ – Południe. Odcinek ten był trudny realizacyjnie, ponieważ prowadził przez bardzo zróżnicowany geologicznie teren Pogórza Karpackiego, z dużą ilością przekroczeń bezwykopowych i osuwisk wymagających specjalistycznego zabezpieczenia – powiedział Artur Zawartko, Wiceprezes Zarządu GAZ-SYSTEM.
Wybudowany gazociąg przebiega przez 13 gmin (12 woj. podkarpackiego i 1 woj. małopolskiego).
W trakcie budowy, stosując mało inwazyjne metody bezwykopowe, pokonano ponad 80 przeszkód terenowych, w tym 9 metodą Direct Pipe i 31 metodą mikrotunelowania. Część prac spawalniczych prowadzono – po raz pierwszy w Polsce przy budowie gazociągów strategicznych – z wykorzystaniem nowatorskiej metody spawania CRC Evans®.
Dla projektu budowy gazociągu Strachocina – Pogórska Wola przyznane zostało dofinansowanie 236,67 mln PLN ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Źródło: tekst Operator Gazociągów Przesyłowych GAZ-SYSTEM S.A., www.gaz-system.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.