Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


XXXIII konferencja Europa Karpat
Międzynarodowa konferencja Europa Karpat zgromadziła polityków, naukowców i samorządowców z krajów regionu karpackiego: Polski, Ukrainy, Słowacji, Czech, Litwy, Węgier, Rumunii, Mołdawii, a także przedstawicieli Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Wybrano wykonawcę przebudowy DK94 Zederman – Jerzmanowice

Krakowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki Eurovia Polska jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i rozbudowę drogi krajowej nr 94 na odcinku Zederman – Jerzmanowice.



  Zdjęcie: GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/
W przetargu wpłynęły dwie oferty. Pierwsza od konsorcjum firm Roverpol i Rover Infraestructuras, druga od firmy Eurovia Polska. Korzystniejsza okazała się ta druga, która opiewa na kwotę 92,2 mln zł. Termin wykonania zadania został określony na 30 miesięcy od daty podpisania umowy. Jeżeli nie wpłynie odwołanie od dokonanego wyboru, niedługo GDDKiA podpisze umowę.

Zadanie przyszłego wykonawcy


Do obowiązków wykonawcy należy przygotowanie projektu budowlanego i wykonawczego, złożenie wniosku i uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i rozbudowa DK94 na odcinku 8 km.

W ramach inwestycji powstaną dodatkowe jezdnie i drogi dojazdowe. Zaplanowano przebudowę trzech skrzyżowań w ciągu DK94 w Gotkowicach, dwóch w Jerzmanowicach oraz budowę nowego skrzyżowania w Gotkowicach. Wszystkie, kolidujące z inwestycją urządzenia i sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej będą także przebudowane. Będą to m.in. urządzenia teletechniczne i energetyczne, sieci gazowe, wodociągowe i kanalizacyjne. Powstaną również nowe urządzenia ochrony środowiska, w tym zabezpieczenia akustyczne.

W trosce o bezpieczeństwo pieszych


Z uwagi na fakt, że przylegający do drogi krajowej teren jest zurbanizowany na odcinku prawie 4 km po prawej stronie jezdni oraz 1,7 km po lewej stronie, zostaną wybudowane lub rozbudowane chodniki. Powstaną trzy nowe zatoki autobusowe i przejście podziemne. Przejścia dla pieszych będą oświetlone. Przebudowane i wybudowane zostaną 724 zjazdy.

Aktualnie ruch pieszych odbywa się głównie poboczem lub chodnikiem, zlokalizowanym po jednej stronie drogi krajowej nr 94, co stwarza duże zagrożenie dla niechronionych uczestników ruchu.

Uporządkowany zostanie spływ wód opadowych

Przebudowany zostanie m.in. system odwodnienia terenu, rowy drogowe, kanalizacja deszczowa i urządzenia podczyszczające. Powstanie 11 zbiorników retencyjnych z systemem studni chłonnych. Obecnie zdarzają się przypadki zalewania posesji wodami opadowymi z istniejącej DK94 i terenów przyległych. To zmieni się po zrealizowaniu inwestycji.

Źródło: tekst GDDKiA O/Kraków, www.gov.pl/web/gddkia-krakow/
 




Reklamy
SG Pam Geobrugg Keller Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments Porr
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję