


























Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Wybrano ofertę na dokończenie projektowania Wschodniej Obwodnicy Warszawy
Oferta firmy IVIA została wybrana jako najkorzystniejsza w przetargu na kontynuację opracowania elementów Koncepcji programowej dla odcinka drogi S17 pomiędzy węzłami Ząbki i Warszawa Wschód (poprzednio Zakręt).

Powtórne postępowanie jest efektem odstąpienia od umowy z poprzednim, nierzetelnym wykonawcą dokumentacji.
Obowiązki projektanta
Zadaniem projektanta będzie kontynuacja opracowywania dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej, jak na przykład zajętość terenu pod przyszłą drogę ekspresową. Projektant przeprowadzi również szczegółowe badania warunków geologicznych.
Dlaczego ogłosiliśmy drugi przetarg?
28 maja 2020 r. odstąpiliśmy od umowy z pierwotnym wykonawcą dokumentacji projektowej. Decyzja ta została poprzedzona wielokrotnymi wezwaniami poprzedniego wykonawcy do współdziałania przy wykonywaniu umowy czy też niezwłocznego jej wykonania. Powodami odstąpienia były m.in. zbliżający się termin zakończenia umowy, niskie zaawansowanie procentowe realizacji projektu oraz małe zaangażowanie wykonawcy. Projektant w ciągu 12 miesięcy był zobowiązany opracować elementy Koncepcji programowej, w tym wykonać dokumentację geologiczno-inżynierską i hydrogeologiczną, jak i uzyskać niezbędne decyzje, np. zatwierdzenie projektu robót geologicznych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego. Z tego zadania wywiązał się w 30 proc.
S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy
Droga ekspresowa S17 biegnąca pomiędzy węzłami Drewnica i Lubelska o długości ok. 16,3 km, stanowiąca część Warszawskiego Węzła Drogowego, została podzielona na trzy odcinki:
- węzeł Drewnica – węzeł Ząbki (ok. 3,6 km),
- węzeł Ząbki – węzeł Warszawa Wschód (Zakręt) (ok. 10,2 km),
- węzeł Warszawa Wschód (Zakręt) – węzeł Lubelska (ok. 2,5 km).
Trasa będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Wybudowanych zostanie pięć węzłów – Ząbki, Rembertów, Poligon (zjazd techniczny dla wojska), Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska.
W zakresie pierwszego odcinka, po pozyskaniu finansowania na etap realizacji robót, ogłosimy przetarg na wybór wykonawcy, który zrealizuje zadanie w systemie „Projektuj i buduj”. Szacowane lata realizacji to 2023-2025. Z kolei na trzecim odcinku pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska trwają prace budowlane. Zgodnie z umową termin zakończenia robót upływa w kwietniu 2021 r. W rozpatrywaniu są roszczenia wykonawcy w zakresie wydłużenia czasu na ukończenie.
Tekst i grafika: GDDKiA
Obowiązki projektanta
Zadaniem projektanta będzie kontynuacja opracowywania dokumentacji zawierającej uszczegółowienia techniczne wskazane w decyzji środowiskowej, jak na przykład zajętość terenu pod przyszłą drogę ekspresową. Projektant przeprowadzi również szczegółowe badania warunków geologicznych.
Dlaczego ogłosiliśmy drugi przetarg?
28 maja 2020 r. odstąpiliśmy od umowy z pierwotnym wykonawcą dokumentacji projektowej. Decyzja ta została poprzedzona wielokrotnymi wezwaniami poprzedniego wykonawcy do współdziałania przy wykonywaniu umowy czy też niezwłocznego jej wykonania. Powodami odstąpienia były m.in. zbliżający się termin zakończenia umowy, niskie zaawansowanie procentowe realizacji projektu oraz małe zaangażowanie wykonawcy. Projektant w ciągu 12 miesięcy był zobowiązany opracować elementy Koncepcji programowej, w tym wykonać dokumentację geologiczno-inżynierską i hydrogeologiczną, jak i uzyskać niezbędne decyzje, np. zatwierdzenie projektu robót geologicznych przez Marszałka Województwa Mazowieckiego. Z tego zadania wywiązał się w 30 proc.
S17 Wschodnia Obwodnica Warszawy
Droga ekspresowa S17 biegnąca pomiędzy węzłami Drewnica i Lubelska o długości ok. 16,3 km, stanowiąca część Warszawskiego Węzła Drogowego, została podzielona na trzy odcinki:
- węzeł Drewnica – węzeł Ząbki (ok. 3,6 km),
- węzeł Ząbki – węzeł Warszawa Wschód (Zakręt) (ok. 10,2 km),
- węzeł Warszawa Wschód (Zakręt) – węzeł Lubelska (ok. 2,5 km).
Trasa będzie posiadała dwie jezdnie po trzy pasy ruchu. Wybudowanych zostanie pięć węzłów – Ząbki, Rembertów, Poligon (zjazd techniczny dla wojska), Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska.
W zakresie pierwszego odcinka, po pozyskaniu finansowania na etap realizacji robót, ogłosimy przetarg na wybór wykonawcy, który zrealizuje zadanie w systemie „Projektuj i buduj”. Szacowane lata realizacji to 2023-2025. Z kolei na trzecim odcinku pomiędzy węzłami Warszawa Wschód (Zakręt) i Lubelska trwają prace budowlane. Zgodnie z umową termin zakończenia robót upływa w kwietniu 2021 r. W rozpatrywaniu są roszczenia wykonawcy w zakresie wydłużenia czasu na ukończenie.
Tekst i grafika: GDDKiA

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.