YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Otwarto oferty na budowę dwóch odcinków S7 w Małopolsce
19 października br. nastąpiło otwarcie ofert na realizację odcinków III oraz II drogi ekspresowej S7 granica województwa świętokrzyskiego-Kraków. Na dwa odcinki wpłynęło w sumie 16 ofert. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




XIII Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Infrastruktura Podziemna Miast 2017, 25-26.10.2017, Wrocław 2017-10-25
Wydział Budownictwa Lądowego i Wodnego Politechniki Wrocławskiej, Polskie Stowarzyszenie Technologii Bezwykopowych oraz Podkomitet Budownictwa Podziemnego Polskiego Komitetu Geotechniki zapraszają do wzięcia udziały w XIII Międzynarodowej Konferencji Naukowo-Technicznej Infrastruktura Podziemna Miast 2017, która odbędzie się w dniach 25-26 września 2017 roku na Politechnice Wrocławskiej.[...]


30 lat Strabag w Polsce
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim, członkiem zarządu Strabag Sp. z o.o.[...]


Zagospodarowanie wód opadowych i systemy odwodnień
Wody opadowe stanowią bardzo istotne zagadnienie w warunkach funkcjonowania osadnictwa, a ich zagospodarowanie było zawsze priorytetem. Szczególne miejsce zajmują w tej kwestii odwodnienia układów komunikacyjnych, których zasadniczą właściwością powinna być przede wszystkim skuteczność działania. Odpowiednie systemy odwodnienia gwarantują także trwałość budowli infrastrukturalnych.[...]


Jaka hala – stalowa czy murowana?
Hale stalowe z roku na rok wypierają hale budowane w technologii tradycyjnej, żelbetowo-murowanej, co całkowicie odmienia rynek hal, który jeszcze kilkanaście lat temu był zdominowany przez ten drugi rodzaj realizacji. Co różni te dwa obiekty? W co warto inwestować i na co warto zwracać uwagę?[...]



Wstrzymanie budowy wolskiego odcinka II linii metra

Warta ponad 1,1 mld zł budowa wolskiego odcinka II linii metra może zostać wstrzymana. Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję przerywającą prace, na tej kluczowej dla Warszawy inwestycji, na podstawie… wątpliwości.



Dokument uchylający pozwolenie na budowę, wydane przez wojewodę mazowieckiego, do tej pory nie dotarł do ratusza.

- To bulwersujące, że Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego może zatrzymać tę największą infrastrukturalną, inwestycję samorządową, w tej części Europy na podstawie niepotwierdzonych wątpliwości. Przecież niemożliwe jest, aby w trwającym dziewięć miesięcy procesie uzyskiwania zgody na budowę wojewoda nie zweryfikował podstawowej informacji jaką jest prawo inwestora do dysponowania gruntami na których ma być prowadzona budowa –
mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy. - Jeszcze dziś do wojewody skieruję pismo z prośbą o natychmiastowe powołanie zespołu kryzysowego koordynującego prace na budowie – dodaje.

Wątpliwa decyzja o wątpliwościach


Choć decyzja wstrzymująca prace na budowie wolskiego odcinka II linii metra została wydana 11 kwietnia 2017 r., wciąż do miejskiego ratusza nie dotarła korespondencja wysłana pocztą. - Uważam, że to niedopuszczalne by miasto dowiadywało się o zatrzymaniu budowy wartej ponad miliard złotych z profilu na portalu społecznościowym jednego z radnych PiS – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola m.st. Warszawy.

Mimo formalnego niedostarczenia decyzji, pracownicy Urzędu m.st. Warszawy dotarli do treści pisma GINB. Można w nim m.in. przeczytać, że Inspektor „powziął wątpliwości”, co do prawa dysponowania gruntem, co z kolei przełożyło się na wstrzymanie budowy. Rozterki GINB dotyczą sześciu działek.

Przypomnieć należy, że proces uzyskiwania zgody na budowę wolskiego odcinka II linii metra był wieloetapowy, bardzo wnikliwy i długotrwały. Miastu zajęło blisko dziewięć miesięcy składanie i uzupełnianie dokumentacji, zgodnie z wytycznymi wojewody mazowieckiego. - Uzyskiwanie zgody na budowę nie było łatwe. Wojewoda prosił m.in. o to by prezes metra, Jerzy Lejk złożył na piśmie oświadczenie o tym, że faktycznie jest tym za kogo się podaje – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. - W swojej decyzji z 19 września 2016 r., wojewoda jednoznacznie stwierdził, że wydaje zgodę na podstawie kompletnej dokumentacji – podkreśla.

Dla potrzeb budowy stacji C06 „Księcia Janusza” niezbędnych było 107 działek ewidencyjnych o łącznej powierzchni 62 571 m2. Wątpliwości GINB dotyczą sześciu z nich o powierzchni 1916 m2 (3% terenu inwestycji). Prace, które miały zostać przeprowadzone na ich obszarze niemal się zakończyły, a dotyczyły tzw. przekładek instalacji podziemnych. Na terenach co do których GINB ma wątpliwości nie będą usytuowane ani korpus stacji, ani wyjścia z niej, czy też tunele podziemnej kolei.

- Należy zadać sobie uzasadnione pytanie: Czy nadzór budowlany reprezentuje i realizuje interes społeczny, czy interesy handlarzy roszczeń i biznesmenów zajmujących się reaktywacją przedwojennych spółek? –
mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy. Fragment spornych działek związany jest z postępowaniem zwrotowym przeprowadzonym przez Ministerstwo Rolnictwa. Obecnie w tej sprawie toczy się postępowanie prokuratorskie.

Wątpliwości GINB skutkować mogą przestojem budowy, która jest kluczowa nie tylko dla Woli i Bemowa, ale całej Warszawy. Łączna wartość tej inwestycji to 1 147 999 590,00 zł.

Autor: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy




Reklamy
Mosty Polskie AARSLEFF Budimex DCS BASF Amago SSAB Strabag
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję