YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


400 mln zł na modernizację linii Siedlce - Terespol
W 2020 r. podróżni w Białej Podlaskiej, Małaszewiczach i Terespolu będą korzystać z komfortowych peronów. Przebudowane stacje i nowe nastawnie zapewnią sprawniejszą obsługę pociągów, zwiększy się poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały wartą ponad 417 mln zł (netto) umowę na ostatnie prace na linii Siedlce – Terespol. [...]

XXV Międzynarodowe Targi Maszyn i Urządzeń dla Wodociągów i Kanalizacji WOD-KAN




XVII Międzynarodowa Konferencja Technicznej Kontroli Zapór, 19-22.09.2017, Beskid Żywiecki 2017-09-19
W imieniu Komitetu Organizacyjnego XVII Międzynarodowej Konferencji Technicznej Kontroli Zapór pod hasłem Budowle Piętrzące Eksploatacja i Monitoring serdecznie zapraszam do wzięcia udziału w kolejnej edycji konferencji, która odbędzie się w dniach 19-22 września 2017 r. w Beskidzie Żywieckim w ośrodku konferencyjno-szkoleniowym Beskidzki Raj (Zawoja).[...]


Prefabrykaty z Pekabeksu w czołowych projektach infrastrukturalnych
Rozmowa z Przemysławem Borkiem, prezesem zarządu Pekabex BET SA.[...]


Czekając na ożywienie, wykonawcy drogowi planują inwestycje w sprzęt budowlany
Pomimo wciąż tylko wyczekiwanego, a nie realnego ożywienia w budownictwie drogowym, firmy wykonawcze podtrzymują swój umiarkowany optymizm i są przekonane, że prędzej czy później przyspieszenie nadejdzie, zarówno w obszarze dróg krajowych, jak i lokalnych. W parze z rosnącymi oczekiwaniami idą także realne plany inwestycyjne firm budowlanych, które znaczące środki zamierzają przeznaczyć na wzmocnienie swoich parków maszynowych.[...]


Budowa obwodnicy Zabierzowa i DK47 Rdzawka-Nowy Targ
26 czerwca 2017 r. w siedzibie Oddziału GDDKiA w Krakowie minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podpisał dwa aneksy do programów inwestycyjnych: obwodnicy Zabierzowa w ciągu DK79 oraz odcinka zakopianki Rdzawka-Nowy Targ. Podpisując dokumenty, minister powiedział, że kierowcy jadący z całego kraju na Podhale przestaną odczuwać uciążliwość, a przejazd będzie bezpieczniejszy i płynny. Natomiast obwodnica Zabierzowa stanie się elementem systemu komunikacyjnego Krakowa.[...]



Wstrzymanie budowy wolskiego odcinka II linii metra

Warta ponad 1,1 mld zł budowa wolskiego odcinka II linii metra może zostać wstrzymana. Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego wydał decyzję przerywającą prace, na tej kluczowej dla Warszawy inwestycji, na podstawie… wątpliwości.



Dokument uchylający pozwolenie na budowę, wydane przez wojewodę mazowieckiego, do tej pory nie dotarł do ratusza.

- To bulwersujące, że Główny Inspektor Nadzoru Budowlanego może zatrzymać tę największą infrastrukturalną, inwestycję samorządową, w tej części Europy na podstawie niepotwierdzonych wątpliwości. Przecież niemożliwe jest, aby w trwającym dziewięć miesięcy procesie uzyskiwania zgody na budowę wojewoda nie zweryfikował podstawowej informacji jaką jest prawo inwestora do dysponowania gruntami na których ma być prowadzona budowa –
mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy. - Jeszcze dziś do wojewody skieruję pismo z prośbą o natychmiastowe powołanie zespołu kryzysowego koordynującego prace na budowie – dodaje.

Wątpliwa decyzja o wątpliwościach


Choć decyzja wstrzymująca prace na budowie wolskiego odcinka II linii metra została wydana 11 kwietnia 2017 r., wciąż do miejskiego ratusza nie dotarła korespondencja wysłana pocztą. - Uważam, że to niedopuszczalne by miasto dowiadywało się o zatrzymaniu budowy wartej ponad miliard złotych z profilu na portalu społecznościowym jednego z radnych PiS – mówi Krzysztof Strzałkowski, burmistrz dzielnicy Wola m.st. Warszawy.

Mimo formalnego niedostarczenia decyzji, pracownicy Urzędu m.st. Warszawy dotarli do treści pisma GINB. Można w nim m.in. przeczytać, że Inspektor „powziął wątpliwości”, co do prawa dysponowania gruntem, co z kolei przełożyło się na wstrzymanie budowy. Rozterki GINB dotyczą sześciu działek.

Przypomnieć należy, że proces uzyskiwania zgody na budowę wolskiego odcinka II linii metra był wieloetapowy, bardzo wnikliwy i długotrwały. Miastu zajęło blisko dziewięć miesięcy składanie i uzupełnianie dokumentacji, zgodnie z wytycznymi wojewody mazowieckiego. - Uzyskiwanie zgody na budowę nie było łatwe. Wojewoda prosił m.in. o to by prezes metra, Jerzy Lejk złożył na piśmie oświadczenie o tym, że faktycznie jest tym za kogo się podaje – mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent Warszawy. - W swojej decyzji z 19 września 2016 r., wojewoda jednoznacznie stwierdził, że wydaje zgodę na podstawie kompletnej dokumentacji – podkreśla.

Dla potrzeb budowy stacji C06 „Księcia Janusza” niezbędnych było 107 działek ewidencyjnych o łącznej powierzchni 62 571 m2. Wątpliwości GINB dotyczą sześciu z nich o powierzchni 1916 m2 (3% terenu inwestycji). Prace, które miały zostać przeprowadzone na ich obszarze niemal się zakończyły, a dotyczyły tzw. przekładek instalacji podziemnych. Na terenach co do których GINB ma wątpliwości nie będą usytuowane ani korpus stacji, ani wyjścia z niej, czy też tunele podziemnej kolei.

- Należy zadać sobie uzasadnione pytanie: Czy nadzór budowlany reprezentuje i realizuje interes społeczny, czy interesy handlarzy roszczeń i biznesmenów zajmujących się reaktywacją przedwojennych spółek? –
mówi Renata Kaznowska, wiceprezydent m.st. Warszawy. Fragment spornych działek związany jest z postępowaniem zwrotowym przeprowadzonym przez Ministerstwo Rolnictwa. Obecnie w tej sprawie toczy się postępowanie prokuratorskie.

Wątpliwości GINB skutkować mogą przestojem budowy, która jest kluczowa nie tylko dla Woli i Bemowa, ale całej Warszawy. Łączna wartość tej inwestycji to 1 147 999 590,00 zł.

Autor: Zarząd Transportu Miejskiego m.st. Warszawy




Reklamy
Lloyd Polska Uponor Soletanche Mosty Polskie DCS SSAB Amago Sitech Polska
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję