






17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Wrócił ruch przez most w Ścinawie
Wrocławski Oddział GDDKiA informuje, że można już przejechać wyremontowanym mostem w Ścinawie w ciągu DK36. Powoli zbliża się koniec prac związanych z remontem tego ponad 100-letniego obiektu.


Organizacja ruchu
Przez ostatni rok ruch prowadzony był po obiekcie tymczasowym, który został wybudowany w celu poprowadzenia objazdu na czas remontu ponad 100-letniego mostu. Zasadnicze prace remontowe zostały zakończone, dlatego możliwe jest już przełożenie ruchu na starą-nową przeprawę.
Na obiekcie obowiązuje ruch wahadłowy, sterowany sygnalizacją świetlną, a poruszać się po nim mogą w tej chwili pojazdy o całkowitej dopuszczalnej masie do 15 ton. Docelowo, po zakończeniu wszystkich prac przywrócona zostanie pierwotna nośność obiektu do 20 ton.
Prace wykończeniowe
Jednocześnie w obrębie mostu wykonawca będzie prowadził prace wykończeniowe. Polegać one będą na likwidacji tymczasowej drogi objazdowej, rozbiórce mostu tymczasowego, budowie docelowej sygnalizacji świetlnej oraz wykonywaniu prac wykończeniowych przy strażnicach. Prace te będą powodować okresowe dodatkowe utrudnienia w ruchu, przede wszystkim przy przywracaniu stanu pierwotnego skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 340 Wołów – Ścinawa.
Zakres remontu
Zasadniczy remont mostu w Ścinawie rozpoczął się w maju 2021 r., po uruchomieniu tymczasowego mostu objazdowego. W ciągu ostatniego roku wykonawca zrealizował roboty rozbiórkowe obejmujące nawierzchnię, betonową płytę pomostową oraz chodniki. Na całym obiekcie oraz na chodnikach ułożono nowe prefabrykowane płyty pomostowe wraz z nawierzchnią bitumiczną na jezdni oraz nawierzchnią żywiczną na chodnikach. Wyremontowano podpory mostu wraz ze strażnicami, zamontowano elementy odwodnienia oraz dylatacje modułowe i bitumiczne. Pomalowano konstrukcję stalową obiektu, a także wykonano naprawy balustrad stalowych z zachowaniem ich pierwotnego artystycznego charakteru. Efektem remontu będzie też przywrócenie pierwotnej nośności mostu do 20 ton.
Zakończenie wszystkich prac planowe jest na koniec sierpnia 2022 r.
Wartość zadania wynosi ok. 28 mln zł.
Źródło: tekst GDDKiA O/Wrocław, www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/
Przez ostatni rok ruch prowadzony był po obiekcie tymczasowym, który został wybudowany w celu poprowadzenia objazdu na czas remontu ponad 100-letniego mostu. Zasadnicze prace remontowe zostały zakończone, dlatego możliwe jest już przełożenie ruchu na starą-nową przeprawę.
Na obiekcie obowiązuje ruch wahadłowy, sterowany sygnalizacją świetlną, a poruszać się po nim mogą w tej chwili pojazdy o całkowitej dopuszczalnej masie do 15 ton. Docelowo, po zakończeniu wszystkich prac przywrócona zostanie pierwotna nośność obiektu do 20 ton.
Prace wykończeniowe
Jednocześnie w obrębie mostu wykonawca będzie prowadził prace wykończeniowe. Polegać one będą na likwidacji tymczasowej drogi objazdowej, rozbiórce mostu tymczasowego, budowie docelowej sygnalizacji świetlnej oraz wykonywaniu prac wykończeniowych przy strażnicach. Prace te będą powodować okresowe dodatkowe utrudnienia w ruchu, przede wszystkim przy przywracaniu stanu pierwotnego skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 340 Wołów – Ścinawa.
Zakres remontu
Zasadniczy remont mostu w Ścinawie rozpoczął się w maju 2021 r., po uruchomieniu tymczasowego mostu objazdowego. W ciągu ostatniego roku wykonawca zrealizował roboty rozbiórkowe obejmujące nawierzchnię, betonową płytę pomostową oraz chodniki. Na całym obiekcie oraz na chodnikach ułożono nowe prefabrykowane płyty pomostowe wraz z nawierzchnią bitumiczną na jezdni oraz nawierzchnią żywiczną na chodnikach. Wyremontowano podpory mostu wraz ze strażnicami, zamontowano elementy odwodnienia oraz dylatacje modułowe i bitumiczne. Pomalowano konstrukcję stalową obiektu, a także wykonano naprawy balustrad stalowych z zachowaniem ich pierwotnego artystycznego charakteru. Efektem remontu będzie też przywrócenie pierwotnej nośności mostu do 20 ton.
Zakończenie wszystkich prac planowe jest na koniec sierpnia 2022 r.
Wartość zadania wynosi ok. 28 mln zł.
Źródło: tekst GDDKiA O/Wrocław, www.gov.pl/web/gddkia-wroclaw/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.