YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszyła przebudowa węzła kolejowego Czechowice-Dziedzice
Rozpoczęły się prace m.in. na szlaku Czechowice-Dziedzice – Zabrzeg. To I etap realizowanej przez PLK za 1,4 mld zł przebudowy węzła kolejowego w Czechowicach-Dziedzicach. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, 20-22.05.2020, Wrocław 2020-05-20
Polska Grupa IABSE oraz Politechnika Wrocławska mają zaszczyt zaprosić Państwa do wzięcia udziału w IABSE Symposium Synergia kultury i inżynierii – historia i wyzwania, które odbędzie się w dniach 20-22 maja 2020 r. na Politechnice Wrocławskiej.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Poziom optymizmu w budownictwie najniższy od 3 lat
Marzec był dwunastym z rzędu spadkowym miesiącem pod względem poziomu optymizmu w budownictwie. Odsezonowany wskaźnik koniunktury przyjął wartość ujemną i znalazł się na poziomie najniższym od trzech lat. Ponieważ badanie marcowe nie uwzględnia jeszcze zupełnie nowej rzeczywistości gospodarczej, należy oczekiwać, że w kwietniu poziom koniunktury w sektorze budowlanym ulegnie znacznemu pogorszeniu.[...]


Soletanche Polska wykonuje fundamenty węzła przesiadkowego w Gdyni Chyloni
Soletanche Polska rozpoczęła realizację murków prowadzących – niezbędnych do wykonanie technologii ścian szczelinowych, tym samym prace przy przebudowie Placu Dworcowego w Gdyni Chyloni weszły w kolejną fazę. Zadaniem spółki jest wykonanie fundamentowania specjalistycznego parkingu podziemnego będącego częścią węzła integracyjnego połączonego z peronami tutejszego Dworca.[...]



Wracają pociągi z Lublina przez Dęblin do Warszawy

Od 15 grudnia br. najszybsze pociągi z Lublina do stolicy pojadą o kilkanaście minut krócej niż obecne, jadące przez Łuków i Parczew. Inwestycja PLK jest realizowana ze środków unijnych POIiŚ.



Zdjęcie: PKP PLKZakończył się kolejny etap prac na linii Lublin – Warszawa. Dla pasażerów będzie lepszy dostęp do pociągów oraz szybsze i wygodniejsze przejazdy pociągiem w kierunku Warszawy oraz w regionie.

- Powrót bezpośrednich połączeń kolejowych na ważnej linii między Lublinem – Puławami i Dęblinem to dla mieszkańców województwa lubelskiego ułatwienia w komunikacji regionalnej i podróżach dalekobieżnych. Kolej staje się też bardziej dostępna, dzięki modernizacji przystanków i stacji. To jest kolejny krok do zniesienia barier w dostępności komunikacyjnej dla Lublina i Lubelszczyzny –
powiedział Lech Sprawka, wojewoda lubelski.

Trasę Lublin – Warszawa będzie obsługiwało 7 par pociągów dalekobieżnych PKP Intercity - najszybszy pojedzie w 2 godz. 16 min. Na trasę Lublin – Dęblin wyjedzie 5 par pociągów Przewozów Regionalnych – najszybszy pokona odcinek w 1 godz. 19 minut.

- Na trasie Lublin – Warszawa kończymy kolejne etapy projektu. Od października wróciły pociągi na trasę Dęblin – Puławy. Od nowego rozkładu jazdy po otwarciu odcinka Lublin – Puławy kursować będą pociągi regionalne oraz bezpośrednie z Lublina do Warszawy przez Dęblin –
powiedział Arnold Bresch, członek Zarządu PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Lublin – Puławy: podróże z nowych peronów


Między Dęblinem a Lublinem zmodernizowano 15 peronów na stacjach: Puławy, Puławy Chemia, Puławy Miasto, Nałęczów, Sadurki, Motycz, Lublin oraz przystankach: Pożóg, Klementowice, Łopatki, Czesławice, Miłocin Lubelski, Motycz Leśny, Stasin Polny, Lublin Zachodni.

Perony są wyższe, wyposażone w nowe ławki i wiaty, antypoślizgową nawierzchnię, jasne oświetlenie, czytelną informację pasażerską i wyraźne oznakowanie. Wszystkie obiekty umożliwią wygodne dojście do pociągów osobom o ograniczonej możliwości poruszania się. Lepszą komunikację w miastach Puławy, Nałęczów, Motycz, Lublin zapewnią nowe przejścia podziemne. Będą one wyposażone w windy.

Na 50-kilometrowym odcinku między Puławami a Lublinem jest nowy tor i sieć trakcyjna.

Lublin z nowym przystankiem


Lepszy dostęp do pociągów zapewni nowy przystanek Lublin Zachodni. Przygotowany jest peron wyspowy z ławkami, oznakowaniem i gablotami informacyjnymi oraz przejście podziemne. W styczniu powstanie szeroka, stumetrowa wiata. Od 15 grudnia na przystanku będą zatrzymywały się pociągi regionalne.

Postępują prace na stacji w Lublinie (od 15 grudnia obowiązująca nazwa stacji to Lublin Główny). Pociągi będą zatrzymywać się na nowym peronie wyspowym nr 3. Przygotowane są ławki, oświetlenie i gabloty informacyjne. Podróżni między dworcem, peronem a skwerem im. Grażyny Chrostowskiej będą mieli wygodne dojście do pociągu nowym tunelem podziemnym. Na peronie dostępna będzie również winda.

Po 15 grudnia wykonawcy będą kontynuować roboty na drugim torze. Drugą nitkę widać już na blisko 36 km linii Dęblin – Lublin. Postępuje budowa sieci trakcyjnej. W ramach inwestycji przebudowywane są obiekty inżynieryjne, w tym mosty, wiadukty i przepusty. Wyższy poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym zapewnią nowe urządzenia sterowania, a także modernizacja przejazdów kolejowo-drogowych.

Koleją z Mazowsza na Lubelszczyznę


Modernizacja linii nr 7 Lublin – Warszawa jest jednym z największych projektów w Krajowym Programie Kolejowym. Po zakończeniu inwestycji czas przejazdu najszybszego pociągu między stolicami Mazowsza i Lubelszczyzny skróci się do około 1 h 30 min. Pociągi pojadą z prędkością do 160 km/h. Powstanie 77 nowych peronów i 11 nowych podziemnych przejść dla pieszych, które poprawią komfort obsługi.

Wartość projektu „Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa – Dorohusk na odcinku Warszawa – Otwock – Dęblin – Lublin, etap I” wynosi ponad 3,5 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ to ponad 2,9 mld zł. Prace zostaną zrealizowane do 2022 roku.

Pierwotny projekt został rozszerzony o budowę łącznicy między linią do Warszawy i linią do Stalowej Woli. Trwają zaawansowane prace przy projektowaniu tego połączenia.

Termin zakończenia inwestycji Warszawa – Lublin przewidziany był na początku 2020 roku. Ze względu na zejście z budowy głównego wykonawcy prac w 2018 roku ostateczny termin został zmieniony. Na czas realizacji wpływ ma również likwidacja niezidentyfikowanych kolizji.

Tekst i zdjęcie: Mirosław Siemieniec, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.





Reklamy
Luxo Keller Eurovia Wodociągi Miasta Krakowa Noe Geobrugg PPI Chrobok Palisander
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję