REKLAMA
Kolej Wiadomości
2 Minuty czytania

Wracają pociągi na linię Skawina – Sucha Beskidzka

Wracają pociągi na modernizowany odcinek linii Skawina – Sucha Beskidzka. PLK kontynuują inwestycję, zapewniającą szybsze i wygodniejsze podróże na trasie Kraków – Zakopane.

Trwają prace na linii kolejowej Skawina – Sucha Beskidzka. Są one częścią inwestycji PLK na trasie Kraków – Zakopane. Wykonawca nie zwalnia tempa robót, ale realizuje je tak, by odbywały się wakacyjne podróże.

Od 22 czerwca br., między Skawiną a Suchą Beskidzką pociągi pojadą po odcinku nowych torów. Podróżni mogą korzystać z bezpośrednich połączeń kolejowych na trasie Kraków – Zakopane, bez konieczności przesiadania się na autobus. Do dyspozycji pasażerów będą już nowe, wygodne perony na przystankach w miejscowościach: Rzozów, Wola Radziszowska, Przytkowice oraz w stacji Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona.

Po zakończeniu inwestycji wszystkie stacje i przystanki między Skawiną a Suchą Beskidzką zyskają nowe wiaty, ławki, oznakowanie, oświetlenie, tablice informacyjne. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się będą min. ścieżki naprowadzające, pochylnie, podjazdy.

Zrealizowano już część prac w ramach prowadzonej od marca br. inwestycji. Przebudowano szlaki Skawina – Radziszów i Radziszów – Leńcze. Wykonano również prace torowe na stacjach Radziszów i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona. W wakacje kontynuowane będą prace bez ograniczeń ruchu.

We wrześniu wykonawca przystąpi do prac na szlakach, Leńcze – Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona i Kalwaria Zebrzydowska Lanckorona – Stryszów oraz w stacji Sucha Beskidzka. Wówczas będzie jeszcze wprowadzona zastępcza komunikacja autobusowa.

Efekty inwestycji

 

Wymiana ponad 35 km torów oraz przebudowa min. 6 mostów w Skawinie, Przytkowicach, Kalwarii Zebrzydowskiej oraz wiaduktu w Woli Radziszowskiej przełoży się na szybsze i bezpieczniejsze podróżowanie między Skawiną a Suchą Beskidzką oraz w relacjach Kraków – Zakopane i Kraków – Bielsko-Biała. Kursowanie pociągów dodatkowo usprawnią nowe urządzenia sterowania ruchem. Bezpieczniej będzie także na kilkunastu przejazdach kolejowo-drogowych. Będzie dodatkowy przystanek Radziszów Centrum oraz zmodernizowane stacje i przystanki, które ułatwią dostęp do kolei i zapewnią lepsza obsługę podróżnym o ograniczonych możliwościach poruszania się.

Zadanie na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka (linia nr 97) jest częścią większego projektu za ponad 930 mln zł netto – „Prace na liniach do Zakopanego nr 97, 98, 99, na odcinku Skawina – Sucha Beskidzka – Chabówka – Zakopane”.

Zakończenie inwestycji na linii nr 97 planowane jest w 2020 r. a całego projektu do 2023 r.


Projekt ubiega się o dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.


Autor: Dorota Szlachta, PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA