






Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]
„Wojtuś” sprawdzał tunele metra na Bemowie
Tunelami i torami odstawczymi na powstającym odcinku metra na Bemowie przejechał skrajnik mechaniczny nazywany przez pracowników „Wojtusiem”. Pojazd sprawdzał, czy w tunelu nie ma żadnych przeszkód, o które mogłyby zahaczyć pociągi.


Skrajnik rozpoczął swoją pracę w tunelu pomiędzy funkcjonującą stacją C06 Księcia Janusz a budowaną C05 Ulrychów na linii M2. Z prędkością kilku kilometrów na godzinę jechał pchany przez drezynę w kierunku torów odstawczych za stacją C04 Bemowo.
Rozkłada stalowe elementy
Czym jest sam skrajnik? To pojazd techniczny wyposażony w stalowe elementy, które rozkładają się po bokach i na górze. W ten sposób skrajnik odzwierciedla przestrzeń, w której bezpiecznie może poruszać się tabor metra. Nie mogą się w niej znaleźć jakiekolwiek stałe elementy lub urządzenia techniczne.
Podczas sprawdzania tunelów na Bemowie wykryto miejsca drobnych kolizji ze skrajnią, takich jak tymczasowe ogrodzenie w części technicznej stacji czy zbytnio wysunięte oznakowanie dla maszynistów. Wszystkie tego typu przeszkody są na bieżąco przesuwane lub usuwane.
Po „Wojtusiu” pociąg testowy
Kontrolę zachowania skrajni wykonują pracownicy Działu Torowego oraz Biura Geodezji i Nieruchomości Metra Warszawskiego przy udziale przedstawicieli budowniczych metra z firmy Gulermak.
Sam skrajnik to oczko w głowie pracowników MW. Ochrzcili go imieniem „Wojtuś”, na cześć jednego z długoletnich, już emerytowany pracowników.
Kolejny etapem sprawdzenia budowanych odcinków metra – po kontroli skrajnikiem, są jazdy pociągu testowego. Na Bemowie wyjedzie on na tory na przełomie marca i kwietnia.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl
Rozkłada stalowe elementy
Czym jest sam skrajnik? To pojazd techniczny wyposażony w stalowe elementy, które rozkładają się po bokach i na górze. W ten sposób skrajnik odzwierciedla przestrzeń, w której bezpiecznie może poruszać się tabor metra. Nie mogą się w niej znaleźć jakiekolwiek stałe elementy lub urządzenia techniczne.
Podczas sprawdzania tunelów na Bemowie wykryto miejsca drobnych kolizji ze skrajnią, takich jak tymczasowe ogrodzenie w części technicznej stacji czy zbytnio wysunięte oznakowanie dla maszynistów. Wszystkie tego typu przeszkody są na bieżąco przesuwane lub usuwane.
Po „Wojtusiu” pociąg testowy
Kontrolę zachowania skrajni wykonują pracownicy Działu Torowego oraz Biura Geodezji i Nieruchomości Metra Warszawskiego przy udziale przedstawicieli budowniczych metra z firmy Gulermak.
Sam skrajnik to oczko w głowie pracowników MW. Ochrzcili go imieniem „Wojtuś”, na cześć jednego z długoletnich, już emerytowany pracowników.
Kolejny etapem sprawdzenia budowanych odcinków metra – po kontroli skrajnikiem, są jazdy pociągu testowego. Na Bemowie wyjedzie on na tory na przełomie marca i kwietnia.
Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.