REKLAMA
Drogi Wiadomości
1 Minuta czytania

Wnioski o wydanie decyzji środowiskowej dla dwóch odc. S17

Lubelski Oddział GDDKiA złożył wnioski do RDOŚ w Lublinie o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy dwóch odcinków drogi S17: Łopiennik – Krasnystaw i Zamość Sitaniec – Zamość Wschód.

 
Zdjęcie: GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/
Zdjęcie: GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/
Nowym śladem

Oba odcinki są na etapie prac przygotowawczych. Projektanci opracowują Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R). Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasami awaryjnymi). Przebiegać będzie nowym śladem. W ramach inwestycji powstaną m.in. obiekty inżynierskie, w tym węzeł drogowy Zamość Północ, drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także urządzenia ochrony środowiska.

Warianty preferowane


Dla odcinka Łopiennik – Krasnystaw o długości ok. 9,6 km, jako preferowany we wniosku do decyzji środowiskowej (DŚU) wskazaliśmy wariant nr 3 z podwariantem 3.1.

Odcinek będzie rozpoczynać się za węzłem Łopiennik. Następnie, za Łopiennikiem Górnym, trasa ekspresowa przybliży się do obecnej drogi krajowej nr 17 i przebiegać będzie wzdłuż niej. Dalej od zachodniej strony ominie cmentarz wojenny z okresu I wojny światowej, położony w lesie w Łopienniku Górnym, a także zabudowania w miejscowości Zakręcie.

Z kolei odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód będzie liczył ok. 12 km. Jako preferowany we wniosku do decyzji środowiskowej wskazaliśmy wariant nr 2. Planowana trasa omija Zamość po północno-wschodniej stronie. Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843 zaplanowano węzeł Zamość Północ. Następnie droga przetnie istniejącą linię kolejową w okolicach miejscowości Reforma. Odcinek kończyć będzie się w okolicach Kolonii Jarosławiec, przed węzłem Zamość Wschód.

Co dalej?


Wniosek o wydanie DŚU jest ważnym krokiem przybliżającym inwestycję do jej realizacji. DŚU zatwierdza ostateczny przebieg planowanej drogi i jest niezbędna do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Kolejnym etapem prac, po uzyskaniu DŚU, będzie opracowanie szczegółowego projektu technicznego. Następnie, po zakończeniu prac przygotowawczych, GDDKiA planuje ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy drogi w systemie „Projektuj i buduj”.

Źródło: tekst GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA