Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


DK11 rondo Janiska – węzeł Kołobrzeg Wschód
Kołobrzeg będzie lepiej skomunikowany z drogą ekspresową S6. GDDKiA podpisała kontrakt na budowę odcinka DK11, łączącego węzeł S6 Kołobrzeg Wschód z wybudowanymi w latach wcześniejszych odcinkami obwodnicy Kołobrzegu. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Wnioski o wydanie decyzji środowiskowej dla dwóch odc. S17

Lubelski Oddział GDDKiA złożył wnioski do RDOŚ w Lublinie o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy dwóch odcinków drogi S17: Łopiennik – Krasnystaw i Zamość Sitaniec – Zamość Wschód.



  Zdjęcie: GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/
Nowym śladem

Oba odcinki są na etapie prac przygotowawczych. Projektanci opracowują Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R). Będzie to droga o przekroju dwujezdniowym (dwa pasy ruchu w każdym kierunku wraz z pasami awaryjnymi). Przebiegać będzie nowym śladem. W ramach inwestycji powstaną m.in. obiekty inżynierskie, w tym węzeł drogowy Zamość Północ, drogi do obsługi ruchu lokalnego, a także urządzenia ochrony środowiska.

Warianty preferowane


Dla odcinka Łopiennik – Krasnystaw o długości ok. 9,6 km, jako preferowany we wniosku do decyzji środowiskowej (DŚU) wskazaliśmy wariant nr 3 z podwariantem 3.1.

Odcinek będzie rozpoczynać się za węzłem Łopiennik. Następnie, za Łopiennikiem Górnym, trasa ekspresowa przybliży się do obecnej drogi krajowej nr 17 i przebiegać będzie wzdłuż niej. Dalej od zachodniej strony ominie cmentarz wojenny z okresu I wojny światowej, położony w lesie w Łopienniku Górnym, a także zabudowania w miejscowości Zakręcie.

Z kolei odcinek Zamość Sitaniec – Zamość Wschód będzie liczył ok. 12 km. Jako preferowany we wniosku do decyzji środowiskowej wskazaliśmy wariant nr 2. Planowana trasa omija Zamość po północno-wschodniej stronie. Na skrzyżowaniu z drogą wojewódzką nr 843 zaplanowano węzeł Zamość Północ. Następnie droga przetnie istniejącą linię kolejową w okolicach miejscowości Reforma. Odcinek kończyć będzie się w okolicach Kolonii Jarosławiec, przed węzłem Zamość Wschód.

Co dalej?


Wniosek o wydanie DŚU jest ważnym krokiem przybliżającym inwestycję do jej realizacji. DŚU zatwierdza ostateczny przebieg planowanej drogi i jest niezbędna do uzyskania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).

Kolejnym etapem prac, po uzyskaniu DŚU, będzie opracowanie szczegółowego projektu technicznego. Następnie, po zakończeniu prac przygotowawczych, GDDKiA planuje ogłoszenie przetargu na wyłonienie wykonawcy drogi w systemie „Projektuj i buduj”.

Źródło: tekst GDDKiA O/Lublin, www.gov.pl/web/gddkia-lublin/




Reklamy
SG Pam Soletanche GEO-Instruments Keller Wodociągi Miasta Krakowa Porr Geobrugg
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję