






17 sierpnia GDDKiA udostępniła do ruchu ostatnie 9 km drugiej jezdni drogi S7 Pieńki – Płońsk, od węzła Dłużniewo do Płońska. Od teraz kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie od granicy województw warmińsko-mazurskiego i mazowieckiego do Płońska. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Wniosek o wydanie decyzji ZRID dla obwodnicy Szczecinka
W Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla obwodnicy Szczecinka w ciągu drogi krajowej nr 20.


Uzyskanie tej decyzji umożliwi rozpoczęcie robót budowlanych. Zakończenie realizacji obwodnicy Szczecinka planowane jest w II kwartale 2025 roku. Jest to druga, po obwodnicy Gryfina w ciągu DK31, inwestycja z rządowego Programu budowy 100 obwodnic, dla której złożono wniosek o wydanie decyzji ZRID.
Zaprojektowanie i budowa obwodnicy
Umowa na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20 została podpisana w lipcu 2021 roku. Kontrakt o wartości 106,6 mln zł realizuje firma Budimex. Wykonawca na opracowanie projektu budowlanego miał 10 miesięcy. Prace wykonał w terminie, co pozwoliło na złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID. Realizacja robót budowlanych, które rozpoczną się po jej wydaniu, potrwa 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca).
Ruch ominie Szczecinek
Od jesieni 2019 roku funkcjonuje już obwodnica Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11, jednak DK20 nadal prowadzi ruch przez centrum miasta. Dlatego konieczna jest budowa obwodnicy również w ciągu tej drogi. Nowa obwodnica ominie Szczecinek od południa i połączy się z trasą S11 w rejonie miejscowości Miękowo, gdzie powstanie nowy węzeł drogowy. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji powstaną też dwa ronda oraz wiadukt nad linią kolejową. Obwodnica będzie miała długość 4,3 km.
Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/
Zaprojektowanie i budowa obwodnicy
Umowa na zaprojektowanie i budowę obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20 została podpisana w lipcu 2021 roku. Kontrakt o wartości 106,6 mln zł realizuje firma Budimex. Wykonawca na opracowanie projektu budowlanego miał 10 miesięcy. Prace wykonał w terminie, co pozwoliło na złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID. Realizacja robót budowlanych, które rozpoczną się po jej wydaniu, potrwa 19 miesięcy (z wyłączeniem okresów zimowych od 15 grudnia do 15 marca).
Ruch ominie Szczecinek
Od jesieni 2019 roku funkcjonuje już obwodnica Szczecinka w ciągu drogi ekspresowej S11, jednak DK20 nadal prowadzi ruch przez centrum miasta. Dlatego konieczna jest budowa obwodnicy również w ciągu tej drogi. Nowa obwodnica ominie Szczecinek od południa i połączy się z trasą S11 w rejonie miejscowości Miękowo, gdzie powstanie nowy węzeł drogowy. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). W ramach inwestycji powstaną też dwa ronda oraz wiadukt nad linią kolejową. Obwodnica będzie miała długość 4,3 km.
Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.