Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Oferty na opracowanie dokumentacji nowej drogi krajowej na Pomorzu
Gdański Oddział GDDKiA otworzył oferty w przetargu na sporządzenie dokumentacji dla budowy nowej drogi krajowej do gminy Choczewo. W przetargu wpłynęło 11 ofert. [...]

125 lat Grupy Brugg




XXX Międzynarodowa Konferencja Naukowo-Techniczna Awarie Budowlane – ICSF 2022 2022-05-23
[...]


Ekoprzemiana w budownictwie
Rozmowa z Alicją Ambroży, kierownik Zespołu ds. Ochrony Środowiska Warbud SA.[...]


Ryzyko w budownictwie tunelowym, cz. 2
W ostatnich latach nastąpił ogromny wzrost liczby budowanych tuneli. Buduje się w różnych warunkach górniczo-geologicznych, zarówno bardzo korzystnych, jak i wyjątkowo niekorzystnych, co powoduje liczne zagrożenia. Mogą one prowadzić do katastrof lub poważnych awarii. W części pierwszej artykułu („NBI” 2022, nr 1, s. 64–66) omówiono kategorie katastrof w tunelach, biorąc pod uwagę metody drążenia i skutki katastrof. Natomiast w tej części artykułu, posługując się przykładami, zostały przedstawione główne przyczyny tych katastrof.[...]


STRABAG zmodernizował stopień wodny Przegalina
Modernizacja stopnia wodnego Przegalina była niezwykle ciekawym projektem ze względu na charakter miejsca, jego historię i zakres prac. Przegalina zlokalizowana jest na południowo-wschodnim krańcu Wyspy Sobieszewskiej w Gdańsku, na wąskim przesmyku lądu pomiędzy Martwą Wisłą a Wisłą właściwą. Modernizacja objęła przebudowę Śluzy Południowej i miejsca cumowania dla lodołamaczy oraz remont konserwatorski Śluzy Północnej wraz z maszynownią.[...]



Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Szwecji

Szczeciński Oddział GDDKiA złożył wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Szwecji w ciągu DK22. Decyzja środowiskowa określi wariant przebiegu drogi i środowiskowe uwarunkowania jej realizacji.



  Zdjęcie: GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/
Dla inwestycji zostały opracowane trzy warianty przebiegu o długościach od 3,6 do 4,9 km. W korytarzu określonym w decyzji środowiskowej zostaną następnie wykonane badania podłoża i dokumentacja obejmująca elementy Koncepcji programowej. Realizacja inwestycji w formule „Projektuj i buduj” planowana jest w latach 2024-2027. Inwestycja powstanie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

Realizowane parce przygotowawcze

Umowa na opracowanie dokumentacji dla obwodnicy Szwecji została podpisana w czerwcu 2020 roku. Firma projektowa Trasa z Poznania opracowała dokumentację studialną wraz z raportem oddziaływania na środowisko. Do przygotowania dokumentacji niezbędna jest inwentaryzacja przyrodnicza, dlatego specjaliści sprawdzili dokładnie w terenie, jakie siedliska flory i fauny występują w miejscu planowanej inwestycji. Zostały wykonane analizy techniczne i ekonomiczne dla każdego z wariantów. Umowa z projektantem obejmuje również dalsze prace, dlatego po uzyskaniu decyzji środowiskowej zostaną wykonane szczegółowe badania podłoża, w tym wiercenia i sondowania oraz uszczegółowione rozwiązania projektowe. Zakończenie fazy przygotowawczej inwestycji planowane jest w 2023 roku.

Trzy warianty przebiegu


Dla inwestycji opracowano trzy warianty przebiegu. Dwa warianty (C i D) omijają m. Szwecja od południa, natomiast jeden (A) od północy. Najdłuższy jest wariant A (4,9 km), krótsze są warianty południowe - C ma 3,78 km, natomiast D 3,65 km. Wariant C występuje w dwóch wersjach C1 i C2, które mają taki sam przebieg, różnią się jedynie rozwiązaniami technicznymi. Obwodnica Szwecji będzie jednojezdniową drogą klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Każdy z wariantów przecina rzekę Pilawa, na której planowana jest budowa mostu o szacowanej długości od 101,5 do 181,5 m (w zależności od wariantu). Połączenie z obecną DK22 od strony Wałcza planowane jest dla każdego z wariantów w formie ronda. Od strony Jastrowia początkiem obwodnicy w wariancie D jest również rondo. W pozostałych wariantach przewidziane jest w tym miejscu skrzyżowanie. Jako preferowany przez inwestora został wskazany wariant C2. 

Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/




Reklamy
Geobrugg Keller Porr SG Pam Soletanche Wodociągi Miasta Krakowa GEO-Instruments
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję