Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Trwa kolejny etap Przekopu Mierzei
Prace przy budowie II etapu drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską są prowadzone zgodnie z przyjętym harmonogramem. Obecnie wykonywane są roboty hydrotechniczne. [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Stargardu

GDDKiA złożyła wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Stargardu w ciągu DK20. Spośród pięciu wariantów przebiegu obwodnicy, o długości od 4,3 do 4,8 km, jako preferowany GDDKiA wskazała wariant nr 5.



  Grafika: GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach a zatwierdzi przebieg drogi, a po jej wydaniu dla wybranego wariantu wykonane zostaną badania podłoża i opracowane elementy koncepcji programowej. Realizacja inwestycji w formule „Projektuj i buduj” planowana jest w latach 2024-2028. Inwestycja powstanie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.

Obwodnica wyprowadzi ze Stargardu ruch tranzytowy


Obecnie, pomimo wyprowadzenia ruchu w ciągu drogi ekspresowej S10 ze Stargardu, jeśli kierowca chce pojechać w kierunku Czaplinka czy Złocieńca, musi wjechać do miasta. Realizacja obwodnicy w ciągu DK20 pozwoli na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych ze Stargardu.

Prace przygotowawcze


Pod koniec października 2020 r. podpisano umowę na opracowanie dokumentacji dla tej inwestycji. Przygotowana została dokumentacja studialna i dokumentacja środowiskowa. Wymagało to dokładnego zbadania uwarunkowań technicznych, terenowych i środowiskowych oraz przygotowania analiz ekonomicznych. Opracowane warianty przebiegu zostały również poddane ocenie społecznej, na specjalnej stronie internetowej mieszkańcy mogli zapoznać się z mapami przebiegu i wyrazić swoje zdanie o poszczególnych wariantach. Głos społeczny został wzięty pod uwagę podczas przygotowywania analizy wielokryterialnej.

Przebieg wariantów


Ze względu na układ drogowy wszystkie warianty obwodnicy omijają Stargard od wschodu. Początkiem przebiegu obwodnicy jest węzeł Stargard Wschód, a końcem DK20 przed granicą miasta Stargard od strony Chociwla. Warianty nr 1 i 2 są poprowadzone bliżej obszaru zabudowanego m. Strachocin, pozostałe warianty oddalają się od zabudowy tej miejscowości. Obwodnica będzie przecinała dolinę rzeki Krąpiel i linię kolejową Stargard – Gdynia. Na odcinku od linii kolejowej do DK20 przebieg wszystkich wariantów jest zbliżony. Każdy wariant posiada również dodatkowy podwariant, który różni się rozwiązaniami technicznymi na połączeniu z obecną DK20 i w obszarze węzła drogowego Stargard Wschód. Jako preferowany przez inwestora został wskazany wariant 5.

Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/





Reklamy
Soletanche GEO-Instruments Porr Geobrugg SG Pam Wodociągi Miasta Krakowa Keller
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję