
















Wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla obwodnicy Stargardu

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach a zatwierdzi przebieg drogi, a po jej wydaniu dla wybranego wariantu wykonane zostaną badania podłoża i opracowane elementy koncepcji programowej. Realizacja inwestycji w formule „Projektuj i buduj” planowana jest w latach 2024-2028. Inwestycja powstanie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.
Obwodnica wyprowadzi ze Stargardu ruch tranzytowy
Obecnie, pomimo wyprowadzenia ruchu w ciągu drogi ekspresowej S10 ze Stargardu, jeśli kierowca chce pojechać w kierunku Czaplinka czy Złocieńca, musi wjechać do miasta. Realizacja obwodnicy w ciągu DK20 pozwoli na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych ze Stargardu.
Prace przygotowawcze
Pod koniec października 2020 r. podpisano umowę na opracowanie dokumentacji dla tej inwestycji. Przygotowana została dokumentacja studialna i dokumentacja środowiskowa. Wymagało to dokładnego zbadania uwarunkowań technicznych, terenowych i środowiskowych oraz przygotowania analiz ekonomicznych. Opracowane warianty przebiegu zostały również poddane ocenie społecznej, na specjalnej stronie internetowej mieszkańcy mogli zapoznać się z mapami przebiegu i wyrazić swoje zdanie o poszczególnych wariantach. Głos społeczny został wzięty pod uwagę podczas przygotowywania analizy wielokryterialnej.
Przebieg wariantów
Ze względu na układ drogowy wszystkie warianty obwodnicy omijają Stargard od wschodu. Początkiem przebiegu obwodnicy jest węzeł Stargard Wschód, a końcem DK20 przed granicą miasta Stargard od strony Chociwla. Warianty nr 1 i 2 są poprowadzone bliżej obszaru zabudowanego m. Strachocin, pozostałe warianty oddalają się od zabudowy tej miejscowości. Obwodnica będzie przecinała dolinę rzeki Krąpiel i linię kolejową Stargard – Gdynia. Na odcinku od linii kolejowej do DK20 przebieg wszystkich wariantów jest zbliżony. Każdy wariant posiada również dodatkowy podwariant, który różni się rozwiązaniami technicznymi na połączeniu z obecną DK20 i w obszarze węzła drogowego Stargard Wschód. Jako preferowany przez inwestora został wskazany wariant 5.
Źródło: tekst GDDKiA O/Szczecin, www.gov.pl/web/gddkia-szczecin/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl


Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.