


























Spółka HOCHTIEF Polska podpisała umowę na przebudowę i rozbudowę budynku Narodowego Centrum Promieniowania Synchrotronowego SOLARIS. Centrum SOLARIS działa przy Uniwersytecie Jagiellońskim i prowadzi badania z wykorzystaniem promieniowania synchrotronowego. [...]




[...]


W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


Rewitalizacja, przebudowa i rozbudowa zabytkowej kamienicy przy ulicy Powiśle 10 w Krakowie, w bezpośrednim sąsiedztwie Zamku Wawelskiego to bardzo odpowiedzialne zadanie, które jednocześnie jest unikalną szansą na wprowadzenie nowej jakości waterfrontu nadwiślańskiego w centrum dawnej stolicy Polski.[...]
Wniosek o decyzję środowiskową dla drugiego odcinka Sądeczanki
GDDKiA złożyła wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie o wydanie decyzji środowiskowej dla budowy drugiego odcinka drogi krajowej nr 75 od Brzeska do Nowego Sącza tzw. Sądeczanki.


Wniosek ten złożony został wraz z raportem oddziaływania na środowisko i niezbędnymi mapami obszaru, na którym będzie realizowana droga.
Dla pierwszego odcinka DK75 Brzesko – Nowy Sącz 23 września 2021 r. do Wojewody Małopolskiego został złożony wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Dla pierwszego odcinka DK75 Brzesko – Nowy Sącz 23 września 2021 r. do Wojewody Małopolskiego został złożony wniosek o wydanie decyzji zezwalającej na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
- Kolejny etap prac przygotowawczych zmierzających do budowy Sądeczanki za nami. Droga krajowa nr 75 łącząca Brzesko z Nowym Sączem musi powstać na całym przebiegu. Aby tak się stało, potrzebna jest zgoda wszystkich zainteresowanych stron. Liczymy na konstruktywną postawę samorządów i organizacji społecznych – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Drugi odcinek drogi krajowej nr 75 Brzesko – Nowy Sącz będzie dwujezdniową drogą klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym) o długości około 50 km. Każda z jedni będzie miała po dwa pasy ruchu. Dostępność do niej będzie zrealizowana poprzez węzły i skrzyżowania z jednoczesnym wyeliminowaniem zjazdów.
Wariant przebiegu drogi, który został zarekomendowany, powstał w wyniku optymalizacji prac projektowych, prowadzonych od ponad 36 miesięcy w dwóch stadiach: korytarzowego (SK) i techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ). Wybór wariantu rekomendowanego, a także dwóch alternatywnych, poprzedzony został analizami korytarza od Brzeska do Nowego Sącza o szerokości prawie 20 km, a także licznymi spotkaniami z mieszkańcami i samorządami. Końcowy wybór wariantów poprzedziły także dwa spotkania: organizowane przez krakowski oddział GDDKiA posiedzenie Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych z 21 lipca 2020 roku, a także organizowane przez centralę GDDKiA w Warszawie posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych z 5 stycznia 2021 roku. Na każdym z tych spotkań przedstawiciele zaproszonych gmin i instytucji mogli przedstawić swoje postulaty i wnioski co do przebiegu trasy.
Źródło: tekst Ministerstwo Infrastruktury, www.gov.pl/web/infrastrukura/

- WEB Kiosk - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Facebook - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
- Akademia Górniczo-Hutnicza
- Facebook - Budownictwo Inżynieryjne
- Konferencja No-Dig Poland
- Konferencja Przepusty i Przejścia dla Zwierząt
- SITK RP Oddział Kraków
- Polski Kongres Drogowy
- Ogólnopolska Izba Gospodarcza Drogownictwa
- Portal drogowy - edroga.pl
- Wyprawy Mostowe
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
Redakcja: redakcja@nbi.com.pl | Marketing: anna.karpinska@nbi.com.pl
Prenumerata: prenumerata@nbi.com.pl | Studio DTP: wydawnictwo@nbi.com.pl

Strona główna |
Redakcja |
Biuro Obsługi Klienta |
Aktualny Numer |
Archiwum NBI |
Galerie |
Patronat medialny |
Wywiady |
Raporty |
Inwestycje |
Katalog branżowy |
Wydawnictwo |
Czasopismo |
Rada Programowa |
Prenumerata |
Portal |
Reklama |
Współpraca |
Newsletter |
Misja> |
Wydane pozycje> |
Oferta> |
Kontakt |
O czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Partnerzy |
Redakcja |
Dlaczego warto? |
Jak zamówić? |
Egzemplarz Okazowy |
O portalu |
Korzystanie z serwisu |
Dlaczegow warto? |
Reklama w czasopiśmie |
Plan wydawniczy |
Kto nam zaufał |
FTP |
Zaproszenie do Współpracy |
Patronat Medialny |
About The Journal |
NBI poleca |

Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone
Wszelkie prawa zastrzeżone
Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.