YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


PORR podpisał umowę na roboty drogowe na obwodnicy Wałcza
3 czerwca GDDKiA podpisała umowę ze spółką PORR na dokończenie robót na trasie głównej obwodnicy Wałcza w ciągu drogi ekspresowej S10. Wartość umowy to 87,3 mln zł. [...]

Uponor Infra – renowacja wodociągu na terenie szkód górniczych




Konferencja „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, 09.09.2020, Warszawa 2020-09-09
Instytut Badawczy Dróg i Mostów serdecznie zaprasza do udziału w konferencji „Geosyntetyki w budowie dróg GeoRoad20”, która odbędzie się w dniu 9 września 2020 roku w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.[...]


Sytuację w branży kruszyw oceniam jako stabilną
Rozmowa z Arturem Widłakiem, prezesem zarządu Polskiego Związku Producentów Kruszyw.[...]


Nawierzchnie betonowe a zrównoważone budownictwo
Pierwsze polskie doświadczenia z budową nawierzchni betonowych miały miejsce ok. sto lat temu. Od ponad wieku nie zmieniły się także podstawowe zasady produkcji betonu. Niemniej w budownictwie drogowym i mostowym dzięki betonom nowej generacji można dziś stosować rozwiązania, które do tej pory były nieosiągalne. Wysoka trwałość betonu oraz coraz większa wiedza i doświadczenie wykonawców sprawiają, że na polskich drogach spotyka się go coraz częściej.[...]


Badania powietrza gruntowego dla celów oceny zagrożeń
Obecnie obowiązujące przepisy prawa środowiskowego obligują do przeprowadzenia oceny występowania znaczącego zagrożenia dla zdrowia ludzi lub stanu środowiska w procesie uzgadniania sposobu remediacji. [...]



Wiemy kto wybuduje S1 Przybędza – Milówka

11 maja wybrano najkorzystniejszą ofertę na zaprojektowanie i wybudowanie odcinka drogi S1 Przybędza – Milówka (tzw. Obejście Węgierskiej Górki), którą złożyło Konsorcjum firm, gdzie liderem jest MIRBUD S.A.



Wybrany Wykonawca zaoferował wykonanie przedmiotu zamówienia za kwotę 1 378 952 702,84 zł brutto w czasie 34 miesięcy, w formule „Projektuj i buduj”. Do czasu na realizację robót budowlanych nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 1 grudnia do 31 marca), natomiast w przypadku pierwszych 7 miesięcy umowy, przeznaczonych na projektowanie liczony jest każdy miesiąc.

Inwestycja będzie realizowane w formule „Projektuj i Buduj”. Dlatego wykonawca musi w pierwszej kolejności opracować dokumentację projektowo-wykonawczą oraz uzyskać niezbędne decyzje umożliwiające wykonanie robót budowlanych oraz dopuszczenie do użytkowania budowanego odcinka drogi o długości 8,530 km. Droga S1 na odcinku Przybędza – Milówka będzie posiadała dwa typy przekroju:
- jednojezdniowy – jedna jezdnia po dwa pasy ruchu, na odcinku przed i za tunelami
- dwujezdniowy – dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, na odcinku tunelowym oraz miedzy tunelami. Długość tuneli to ok. 830 m i 1000 m.

Na początku i końcu odcinka rozbudowane zostaną o brakujące łącznice – węzły „Przybędza” i „Milówka” wykonane częściowo w ramach budowy sąsiednich odcinków.

Kalendarium:

1. Nazwa zadania: Budowa drogi ekspresowej S1 (dawniej S69) Bielsko-Biała – Żywiec – Zwardoń, odcinek Przybędza – Milówka (obejście Węgierskiej Górki)
2. Data wszczęcia postępowania: 17 stycznia 2018 r.
3. Ostateczny termin składania ofert: 13 czerwca 2018 r.
4. Informacja z otwarcia: otwarcie ofert nastąpiło 13 czerwca 2018 roku, w postępowaniu złożono 7 ofert. Ofertę z najniższą ceną złożyła firma TOTO S.p.A. Costruzioni Generali – 1 181 722 055,38 zł brutto, ofertę z najwyższą ceną złożyło konsorcjum firm METROSTAV POLSKA S.A. (lider), MERTOSTAV a.s. (członek) – 1 794 813 938,35 zł brutto.
5. Wybór najkorzystniejszej oferty nastąpił 24.10.2018 r., za cenę 1 181 722 055,38 zł zadanie zrealizować miała firma TOTO S.p.A. Costruzioni Generali. Do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęło odwołanie od wyboru najkorzystniejszej oferty. Krajowa Izba Odwoławcza 11.12.2018 r. wydała wyroki, które unieważniły wybór oferty najkorzystniejszej. GDDKiA została zobowiązana do powtórzenia czynności badania i oceny ofert.

Działając zgodnie z wyrokami Krajowej Izby Odwoławczej z 11 grudnia 2018 r. (sygn. akt. KIO 2281/18, sygn. akt KIO 2286/18, sygn. akt KIO 2291/18) Zamawiający unieważnił czynność wyboru oferty uznanej przez Zamawiającego za najkorzystniejszą oraz przystąpił do powtórzenia czynności badania i oceny ofert. Jednocześnie na ww. orzeczenia Krajowej Izby Odwoławczej, za pośrednictwem Urzędu Zamówień Publicznych, została złożona w styczniu 2019 roku skarga do Sądu Okręgowego w Katowicach przez Wykonawcę - Konsorcjum Firm: China Railway 14 Bureau Group Co., Ltd. Tiejian Building A, 2666, Aoti West Road, 250101 Jinan, Chiny oraz Polbud-Pomorze sp. z o.o. Łącko 18, 88-170 Pakość.

Wyrok Sądu Okręgowego w Katowicach oddalił przedmiotową skargę i uznał ją za niezasadną. Po powtórzeniu czynności badania i oceny ofert w związku z Wyrokiem KIO z 11.12.2018 r. (sygn. akt: KIO 2281/18, 2286/18, 2291/18) oraz Wyrokiem Sądu Okręgowego w Katowicach z 07.05.2019 r. (sygn. akt XIX Ga 130/19), jako najkorzystniejszą wybrano ofertę nr 2 złożoną przez:

Konsorcjum firm: MIRBUD S.A. (lider), Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA S.A. (partner) oraz Prywatna Spółka Akcyjna Zrzeszenie Budowlane „INTERBUDMOTAŻ” z Ukrainy (partner).

Autor: GDDKiA O/Katowice





Reklamy
Eurovia Wodociągi Miasta Krakowa PPI Chrobok Keller Geobrugg Luxo Noe Palisander
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję