YouTube     English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne Subaru

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


Ruszają prace na przejściu przez Kozienice
Od 19 sierpnia rusza przebudowa DK48 i DK79 na przejściu przez Kozienice. W połowie lipca br. otrzymano decyzję o Zezwoleniu na Realizację Inwestycji Drogowej, która umożliwia prowadzenie robót w terenie. [...]

Zimowa Szkoła Mechaniki Górotworu i Geoinżynierii 2018




VII Szkoła Górnictwa Odkrywkowego, 09-11.09.2019, Kielce 2019-09-09
W imieniu: Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie, Wydziału Górnictwa i Geoinżynierii, Katedry Górnictwa Odkrywkowego, Fundacji „Nauka i Tradycje Górnicze” oraz Sekcji Technologii Górniczej Komitetu Górnictwa Polskiej Akademii Nauk, Głównej Komisji ds. Górnictwa Odkrywkowego ZG SITG oraz Stowarzyszenia Polskich Inżynierów Strzałowych pragniemy serdecznie zaprosić do udziału w VII edycji Szkoły Górnictwa Odkrywkowego, która odbędzie się w dniach 9-11 września 2019 r. w hotelu Binkowski Resort**** w Kielcach.[...]


Kompozyty TWS – połączenie doskonałych parametrów mechanicznych z lekkością i wytrzymałością
Rozmowa z Izabelą Reich, kierownik Działu Sprzedaży TWS w firmie Fibrolux.[...]


W Polsce się buduje, ale wciąż za mało – na tysiąc mieszkańców przypada u nas tylko 380 mieszkań
W Polsce w 2018 roku za metr kwadratowy nowego mieszkania trzeba było zapłacić średnio 1 370 euro, czyli o 3,8 proc. więcej niż rok wcześniej. W Warszawie cena ta wynosiła 1 935 euro. Dla porównania średni koszt zakupu metra kwadratowego w centralnych dzielnicach Paryża wynosi ponad 12,9 tys. euro, a w Londynie – 11,2 tys. euro. Jak wynika z ósmej edycji raportu firmy doradczej Deloitte „Property Index. Overview of European Residential Markets. Where does residential price growth end?”, pomimo że w Polsce buduje się najwięcej spośród krajów Europy Środkowej, mieszkań wciąż brakuje. W ubiegłym roku do użytku oddano ich blisko 185 tys.[...]


Kobylarnia łączy obwodnicę Bolkowa z ważnymi drogami
Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów KOBYLARNIA rozpoczęło główne prace związane z połączeniem obwodnicy Bolkowa z siecią istniejących dróg. Na połączeniu z ulicą Jeleniogórską powstaje bezkolizyjny węzeł, w Wierzchosławicach budujemy rondo i skrzyżowanie skanalizowane.[...]



Większe przewozy Grupy PKP CARGO w 2018 r.

GUS poinformował, że w 2018 r. pociągi Grupy PKP CARGO przewiozły niemal 111 mln t ładunków na polskim rynku, czyli o prawie 3,5 mln t więcej niż w 2017 r. (+3,2 proc.) i aż 12,7 mln t więcej w porównaniu z 2016 r.(+13 proc.).



Zdjęcie: PKP CARGOGUS podał również, że w tym samym okresie wzrosła praca przewozowa zrealizowana przez Grupę – z 28,3 mld tkm w 2017 roku do 28,9 mld tkm w 2018 roku (+2,2 proc.) i była wyższa o 2,9 mld tkm w porównaniu z rokiem 2016 (+10,9 proc.).

- Te wyniki pokazują, że 2018 rok był udany dla Grupy PKP CARGO, gdyż mimo ogromnej konkurencji zwiększyliśmy przewozy ładunków zarówno w ujęciu masy, jak i pracy przewozowej –
mówi Czesław Warsewicz, prezes PKP CARGO S.A. - Roczny wzrost masy o 3,2 proc., a pracy przewozowej o 2,2 proc. pokazuje, że poprawiliśmy efektywność przewozów, co powinno przełożyć się na wyniki finansowe generowane przez Grupę – dodaje Warsewicz.
 
 
W grudniu 2018 roku Grupa PKP CARGO przewiozła 8,4 mln ton towarów, a praca przewozowa wyniosła ponad 2,2 mld tkm.

W poprzednim miesiącu pociągami Grupy PKP CARGO przetransportowano 729 tys. ton ładunków intermodalnych. W porównaniu z analogicznym okresem 2017 roku przewozy te wzrosły o 21,3 proc. Wyższe wskaźniki w tym sektorze wynikają m.in. ze wzrostu przewozów z tranzycie. Natomiast w całym 2018 roku Grupa przewiozła 7,9 mln ton towarów, co oznacza, że transporty intermodalne wzrosły o 15,8 proc. w porównaniu z 2017 rokiem i były aż o 40,7 proc. wyższe niż w 2016 roku.

- Dwucyfrowy wzrost przewozów intermodalnych potwierdza słuszność przyjętej pod koniec ubiegłego roku strategii, której jednym z filarów jest dalszy intensywny rozwój Grupy PKP CARGO jako wiodącego operatora logistycznego specjalizującego się w transportach intermodalnych –
ocenia Czesław Warsewicz.

Grupa PKP CARGO odnotowała w grudniu 2018 roku zwiększone przewozy koksu, które wynikały m.in. z intensyfikacji transportów z/do portów morskich oraz w związku z przewozami dla nowego klienta. Grupa w grudniu 2018 r. przewiozła 368 tys. ton koksu, co oznacza wzrost o 9,3 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2017 r. i o 4 proc. w porównaniu z grudniem 2016 r.

Warto też dodać, że w grudniu 2018 roku Grupa PKP CARGO przewiozła o 19 tys. ton ropy i jej przetworów więcej niż w grudniu 2017 roku (+6 proc.) i aż o 118 tys. ton więcej w porównaniu z tym samym okresem 2016 roku (+53,1 proc.).

Tekst i zdjęcie: PKP CARGO S.A.





Reklamy
Llloyd Acoustics MPWiK Kraków PAM DCS Basf Geobrugg Soletanche Uponor
Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70, fax: 12 292 70 80
- -
Copyright © Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne 2005 - 2017
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję