REKLAMA
Budownictwo Wiadomości
2 Minuty czytania

Wiecha na warszawskim biurowcu P180

Realizacja biurowca P180, inwestycji Skanska zlokalizowanej bezpośrednio przy stacji metra Wilanowska w Warszawie, wchodzi w końcową fazę. Nad budynkiem zawisła symboliczna wiecha, oznaczająca zakończenie prac konstrukcyjnych.

 
Zdjęcie: Skanska S.A., www.skanska.pl
Zdjęcie: Skanska S.A., www.skanska.pl
Projekt docelowo dostarczy 32 000 mkw. powierzchni biurowej. Oddanie budynku do użytku zaplanowane jest na wrzesień 2022 r.

Dostęp do rozbudowanej siatki połączeń komunikacyjnych, bliskość stacji metra i przyjazna infrastruktura dla jednośladów – to tylko niektóre zalety biurowca P180, realizowanego przez Skanska na warszawskim Mokotowie. Jego budowa rozpoczęła się w wrześniu 2020 roku. Teraz ten 15-kondygnacyjny budynek osiągnął swoją docelową wysokość – 55 metrów.

– W P180 zadbaliśmy nie tylko o komfort i wygodę przyszłych najemców, ale również o zrównoważone rozwiązania. Powierzchnie biurowe naszej inwestycji są w pełni bezpieczne i spełniają najwyższe wymagania stawiane tego typu przestrzeniom, m.in. w ramach międzynarodowych systemów certyfikacji. To o tyle ważne, że jak pokazały przeprowadzone przez nas badania, ponad połowa Polaków nadal codziennie chodzi do biura, a ponad 70% badanych uważa je za bezpieczne –
mówi Tomasz Subocz, menadżer ds. wynajmu w spółce biurowej Skanska w regionie CEE. – P180 to również odzwierciedlenie filozofii Skanska związanej z redukcją śladu węglowego. Wykorzystaliśmy tu między innymi specjalny, niskoemisyjny beton. To pierwsze tego typu zastosowanie w Polsce – dodaje Tomasz Subocz.

Zrównoważone rozwiązania na Mokotowie


Projekt P180, przygotowany przez pracownię PRC Architekci, kładzie duży nacisk na udogodnienia dla rowerzystów, których z roku na rok przybywa na warszawskich trasach rowerowych. Zainteresowanie jednośladami wzrosło również w czasie pandemii, podczas której wiele osób zdecydowało się przerzucić na „zielony” transport w drodze do pracy. Popularność tego środka komunikacji ma także związek z rozwijającą się infrastrukturą rowerową w Warszawie. Według danych Warszawskiego Raportu Rowerowego 2020, w stolicy jest blisko 700 km dróg rowerowych. To największa pod względem długości sieć w Polsce.

W biurowcu przewidziano łącznie sto miejsc parkingowych dla rowerów. Zaprojektowano tu również przeszkloną, estetyczną rowerownię z wejściem z poziomu parteru, a także szatnię z prysznicami. Będą mogli z nich korzystać wszyscy pracownicy biura.

Przy budowie P180 został wykorzystany nowoczesny beton o starannie dobranym składzie, którego emisyjność jest średnio o 42% mniejsza, niż betonu tradycyjnego. W ramach inwestycji wykorzystano prawie 9000 m3 tego produktu. Ilość zredukowanego w ten sposób dwutlenku węgla równa się zanieczyszczeniom wyemitowanym przez samochód napędzany benzyną, który okrąży Ziemię wzdłuż równika aż 107 razy.

Źródło: tekst Skanska S.A., www.skanska.pl
REKLAMA
REKLAMA
Kalendarium wydarzeń
Sklep internetowy NBI
REKLAMA