Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


POLAQUA zaprojektuje i zbuduje S19 Dukla – Barwinek
Rzeszowski Oddział GDDKiA wybrał ofertę spółki POLAQUA jako najkorzystniejszą w przetargu na zaprojektowanie i budowę 18 km drogi ekspresowej S19 Dukla – Barwinek (granica państwa). [...]

125 lat Grupy Brugg




VIII Kongres Wodociągowców Polskich 2022-09-08
[...]


BIM Academy i automatyzacja procesów projektowych w Jacobs
W ramach współpracy naszego wydawnictwa z infraSTUDIO przedstawiamy zapis rozmowy przeprowadzonej przez dr. hab. inż. Marka Salamaka, prof. PŚ z Pawłem Puchem, menedżerem zespołu ds. BIM i automatyzacji procesów projektowych w krakowskim oddziale Jacobs.[...]


Realizacja 270 inwestycji kolejowych o wartości 125 mld zł
Jak wynika z raportu firmy badawczej Spectis Budownictwo kolejowe w Polsce 2022–2027, szacunkowa wartość 270 realizowanych i planowanych największych inwestycji kolejowych wynosi 125 mld zł, z czego 37 mld zł (30% całości) przypada na inwestycje w budowie, a 88 mld zł na inwestycje będące na etapie przetargu, planowania lub wstępnej koncepcji. Tak znacząca dysproporcja pomiędzy wartością inwestycji w realizacji a planowanymi świadczy o dużym długoterminowym potencjale rozwoju tego segmentu budownictwa.[...]


STRABAG rozbudował ul. Puławską w Piasecznie
1 sierpnia 2022 roku, miesiąc przed umownym terminem zakończenia inwestycji, oddany został do użytku zmodernizowany przez STRABAG 350-metrowy fragment ul. Puławskiej w Piasecznie. [...]



Wiecha na warszawskim biurowcu P180

Realizacja biurowca P180, inwestycji Skanska zlokalizowanej bezpośrednio przy stacji metra Wilanowska w Warszawie, wchodzi w końcową fazę. Nad budynkiem zawisła symboliczna wiecha, oznaczająca zakończenie prac konstrukcyjnych.



  Zdjęcie: Skanska S.A., www.skanska.pl
Projekt docelowo dostarczy 32 000 mkw. powierzchni biurowej. Oddanie budynku do użytku zaplanowane jest na wrzesień 2022 r.

Dostęp do rozbudowanej siatki połączeń komunikacyjnych, bliskość stacji metra i przyjazna infrastruktura dla jednośladów – to tylko niektóre zalety biurowca P180, realizowanego przez Skanska na warszawskim Mokotowie. Jego budowa rozpoczęła się w wrześniu 2020 roku. Teraz ten 15-kondygnacyjny budynek osiągnął swoją docelową wysokość – 55 metrów.

- W P180 zadbaliśmy nie tylko o komfort i wygodę przyszłych najemców, ale również o zrównoważone rozwiązania. Powierzchnie biurowe naszej inwestycji są w pełni bezpieczne i spełniają najwyższe wymagania stawiane tego typu przestrzeniom, m.in. w ramach międzynarodowych systemów certyfikacji. To o tyle ważne, że jak pokazały przeprowadzone przez nas badania, ponad połowa Polaków nadal codziennie chodzi do biura, a ponad 70% badanych uważa je za bezpieczne –
mówi Tomasz Subocz, menadżer ds. wynajmu w spółce biurowej Skanska w regionie CEE. - P180 to również odzwierciedlenie filozofii Skanska związanej z redukcją śladu węglowego. Wykorzystaliśmy tu między innymi specjalny, niskoemisyjny beton. To pierwsze tego typu zastosowanie w Polsce – dodaje Tomasz Subocz.

Zrównoważone rozwiązania na Mokotowie


Projekt P180, przygotowany przez pracownię PRC Architekci, kładzie duży nacisk na udogodnienia dla rowerzystów, których z roku na rok przybywa na warszawskich trasach rowerowych. Zainteresowanie jednośladami wzrosło również w czasie pandemii, podczas której wiele osób zdecydowało się przerzucić na „zielony” transport w drodze do pracy. Popularność tego środka komunikacji ma także związek z rozwijającą się infrastrukturą rowerową w Warszawie. Według danych Warszawskiego Raportu Rowerowego 2020, w stolicy jest blisko 700 km dróg rowerowych. To największa pod względem długości sieć w Polsce.

W biurowcu przewidziano łącznie sto miejsc parkingowych dla rowerów. Zaprojektowano tu również przeszkloną, estetyczną rowerownię z wejściem z poziomu parteru, a także szatnię z prysznicami. Będą mogli z nich korzystać wszyscy pracownicy biura.

Przy budowie P180 został wykorzystany nowoczesny beton o starannie dobranym składzie, którego emisyjność jest średnio o 42% mniejsza, niż betonu tradycyjnego. W ramach inwestycji wykorzystano prawie 9000 m3 tego produktu. Ilość zredukowanego w ten sposób dwutlenku węgla równa się zanieczyszczeniom wyemitowanym przez samochód napędzany benzyną, który okrąży Ziemię wzdłuż równika aż 107 razy.

Źródło: tekst Skanska S.A., www.skanska.pl




Reklamy
Keller Geobrugg Porr GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa SG Pam Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję