Facebook   YouTube   English
Logo NBI - Nowoczesne Budownictwo Inżynieryjne

|||||||||
|
|

Zaloguj

| Zapomniałeś hasła?
Szukaj

Zamow prenumerate
Aktualności


TAURON buduje największą farmę fotowoltaiczną w Polsce
Panele fotowoltaiczne zainstalowane na farmie fotowoltaicznej w Mysłowicach będą miały docelowo moc 100 MW. Będzie to największa taka instalacja w Polsce. [...]

125 lat Grupy Brugg




NOVDROG ’22 2022-03-10
[...]


Pandemia nie taka bezbolesna dla budownictwa
Rozmowa z Wojciechem Trojanowskim i Waldemarem Wójcikiem, członkami zarządu STRABAG Sp. z o.o.[...]


Skrócony czas realizacji główmy czynnikiem wyboru oferty – Trendy w budownictwie 2022
Wybór właściwej technologii i sposobu wykonania zakresu geotechnicznego będzie miał wpływ na dalszą realizację prac ziemnych, a następnie żelbetowych. Dzięki temu nie tylko przyśpieszamy i ułatwiamy pracę przez cały okres budowy, ale też stworzymy sobie bufor bezpieczeństwa czasowego w razie nieprzewidzianych trudności technicznych, kadrowych, sprzętowych czy związanych z odbiorami końcowymi. [...]


Spółka Soletanche Polska przygotowała grunt pod rozbudowę Urzędu Morskiego w Gdyni
Grunt pod rozbudowę budynku biurowo-warsztatowo-magazynowego Urzędu Morskiego w Gdyni przygotowany. Na mocy umowy zawartej pomiędzy Urzędem Morskim w Gdyni a Soletanche Polska firma wykonała wzmocnienia pod projektowany budynek wielofunkcyjny. Zadaniem firmy było „Wykonanie pali przemieszczeniowych dla projektowanego budynku”. [...]



Warszawski ZTM dba o infrastrukturę pierwszej linii metra

Na pierwszej linii metra cały czas trwają prace remontowe – jedne się kończą, inne zaczynają. W kilku przypadkach Zarząd Transportu Miejskiego prowadzi także postępowania przetargowe.



  Zdjęcie: Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl
Pociągi na pierwszej linii metra jeżdżą  już od wielu lat.  Na bieżąco, wspólnie z Metrem Warszawskim, kontrolujemy stan infrastruktury technicznej, poprawność działania urządzeń, estetykę podziemnych i naziemnych  budowli. I w razie potrzeby ZTM zleca remonty, wymiany, naprawy.

Podstacje trakcyjno-energetyczne  ursynowskiego odcinka pierwszej linii metra  powstały w trakcie budowy na przełomie lat 80 i 90 ubiegłego wieku i wymagają modernizacji.  Dziś już nie produkuje się do nich części zamiennych i  bez przeprowadzenia od podstaw odpowiednich prac remontowo-modernizacyjnych  w przypadku awarii mogłoby dojść do zakłóceń w funkcjonowaniu podziemnej kolei. Na najbliższy weekend zaplanowano remont podstacji trakcyjno-energetycznej na stacji Ursynów.

Remonty wind i schodów ruchomych,  wymiana elewacji szybów

We wrześniu na stacji Racławicka zaczęła jeździć  zmodernizowana  winda, która zastąpiła podnośnik.  Dźwig  jest  przy południowo-zachodnim (po stronie Szkoły Podstawowej nr 69) zejściu na stację, na wysokości budynku al. Niepodległości 119. Winda zjeżdża na antresolę, gdzie można przesiąść się do drugiej  –  zjeżdżającej na poziom peronów.

Winda jest dostępna dla osób na wózkach, mających problemy z poruszaniem się, a także opiekunów podróżujących z dziećmi w wózkach. Dodatkowo wykonawca przystosował ją do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących, m.in. wyposażył w przyciski wyposażone w oznaczenia w alfabecie Braille’a.

W maju pracownicy  Metra  Warszawskiego  odnowili  sufit stacji Politechnika.  Dwukrotnie pomalowali ok. 3000 m.kw.  stropu, na co zużyli około 600 litrów farby.

Obecnie toczą się prace przy remoncie przepompowni  wód opadowych na stacjach Pole Mokotowskie  oraz  Ratusz Arsenał.  Wykonawca na zakończenie  robót ma czas do 30 listopada. Dbamy również o pomieszczenia  służące na co dzień pracownikom Metra Warszawskiego. Kilka dni temu wykonawca złożył dokumentację, która jest niezbędna przy remoncie  wentylacji i klimatyzacji  na  stacji  Pl. Wilsona.  Modernizowany będzie również  wiadukt  nad torami na Stacji Techniczno-Postojowej na Kabatach, którym poruszają się  pracownicy metra.

Zaplanowane są też kolejne prace. Wygląd i estetyka stacji Pole Mokotowskie i Marymont zostaną odświeżone.  Na Polu Mokotowskim wymiany doczeka się zrobiona z płyt piaskowca elewacja szybu windowego, mieszczącego się na południowo-zachodniej stronie stacji. Na Marymoncie remont obejmie elewacje z płyt  gresowych  dwóch wejść od strony południowo-zachodniej. Zakończyło się właśnie postępowanie przetargowe, a jedna z ofert zmieściła się w przewidzianym przez ZTM budżecie.

Modernizacje i remonty elektryczne


ZTM ogłosił też przetarg  na wykonanie dokumentacji projektowo-kosztorysowej modernizacji wybranych instalacji elektrycznych na stacjach Kabaty i Imielin oraz w tunelu szlakowym.  Zwycięzca przetargu będzie miał  do przygotowania  dokumentację niezbędną przy remoncie opraw  (wraz z instalacjami i urządzeniami rozdzielczymi) oświetlenia podstawowego i awaryjnego na stacji Kabaty. Przy okazji ZTM planuje również wymianę rozdzielnicy SN w podstacji energetyczno-trakcyjnej i  elementów składowych systemu średniego napięcia. Nowe mają też być instalacje siłowe (wraz z urządzeniami rozdzielczymi) w tunelu szlakowym.

Źródło: tekst Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie, www.ztm.waw.pl
 




Reklamy
Optem Porr GEO-Instruments Wodociągi Miasta Krakowa Geobrugg SG Pam Keller Soletanche
nbi med!a
ul. Zakopiańska 9/101 | 30-418 Kraków
tel.: 12 292 70 70
- -
Copyright © nbi med!a 2005 - 2021
Wszelkie prawa zastrzeżone



Serwis nie ponosi odpowiedzialności za treść reklam, artykułów sponsorowanych i ogłoszeń.
Jakiekolwiek wykorzystywanie w całości lub we fragmencie materiałów zawartych na www.nbi.com.pl bez zgody wydawcy jest zabronione i chronione prawem.

Niniejsza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Kontynuujac jej przegladanie wyrażasz zgodę na ich zapisywanie w pamięci urzadzenia. Poprzez zmianę ustawień w przegladarce internetowej możesz wyrazić zgodę na zapisywanie plików cookie lub je zablokować. Więcej informacji na temat stosowania cookies znajdziesz w polityce cookie. (Kliknięcie linku nie powoduje zmian w ustawieniach cookies).




Akceptuję - nie pokazuj więcej tego powiadomienia.

Akceptuję